ביום ה-24 ללחימה באוקראינה: בחירוף נפש ממשיכה המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" לחלץ במבצעים מסוכנים ומורכבים ותחת הפגזות אש כבדות עשרות ניצולי שואה מקייב, מריופול חרקוב ומערים נוספות המופגזות ללא הרף באוקראינה

  1. ראשי
  2. Events
  3. ביום ה-24 ללחימה באוקראינה: בחירוף נפש ממשיכה המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" לחלץ במבצעים מסוכנים ומורכבים ותחת הפגזות אש כבדות עשרות ניצולי שואה מקייב, מריופול חרקוב ומערים נוספות המופגזות ללא הרף באוקראינה

היום, (שבת, 19.3) הוא היום ה-24 לפלישה הרוסית וללחימה הקשה באוקראינה, עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג ממשיכה לחלץ במבצעים מסוכנים ומורכבים בחירוף נפש ותחת הפגזות אש כבדות עשרות ניצולי שואה מהתופת, כשעד עתה חילצה העמותה למעלה מ-80 ניצולי שואה קשישים הנושקים לגיל 90, ו-100, לעיתים קרובות ניצולי השואה מחולצים תחת האש הכבדה ביחד עם בני משפחותיהם הנמצאים עימם בהפגזות על בתיהם.

המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" שנערכה מבעוד מועד לפרוץ הפלישה של הרוסים לאוקראינה, כשלמעשה המשלחת נמצאת כבר קרוב לחודשיים ימים באוקראינה, ממשיכה גם ברגעים אלה לעזור ולסייע ללא לאות ומסביב לשעון בחילוצם של ניצולי שואה מהתופת באוקראינה.

הבוקר, (שבת, 19.3) אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "רק ביומיים האחרונים, אתמול והיום מתנדבי העמותה של המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר חבר" כבר חילצה קרוב ל-40 ניצולי שואה. למען האמת לא ציפיתי ולא חלמתי ולא העלתי על דעתי שאגיע למצב כזה, שאעשה זאת תחת הפגזות אש כבדות ורצופות ובנסיעות עקלקלות ובדרכים לא דרכים, אני נעזר ברכבים של מתנדבי העמותה ובסיוע האמבולנסים שלנו שגייסתי לצורך מבצעים מורכבים אלה בשל גילם המופלג של ניצולי השואה, ניצולי השואה יוצאים מתוך איזורי התופת המופגזים כשהם בקשיי הליכה קשים בשל גילם המופלג, אל הרכבים בנסיעה של למעלה מ-30 שעות, מועברים אל האמבולנסים של העמותה ומשם אל מעבר הגבול של אוקראינה ופולין, משם לעיר לוורשה בירת פולין ומשם באמצעות מטוסים לישראל כשמשם יגיעו חלקם אל הבית החם של ניצולי השואה" שבקריית החסד של העמותה בחיפה.

שאפו ענק ואין לי מילים איך להודות לכל המתנדבים שלנו שלא נחים לרגע ועושים לילות כימים בעבודת קודש זאת. כל מבצע חילוץ של ניצול שואה הוא מורכב מסובך מקודמו, היום חילצנו ניצולת שואה בת-98 וקשת הליכה, הנחתי את מתנדבי המשלחת להעניק לה את כל הסיוע האפשרי ושנהפוך את החילוץ לכמה שיותר נגיש עבורה, תודה ענקית גם לשגרירות הנוצרית הבינלאומית המסייעת לנו לאורך כל הדרך בכל ימי הלחימה מאז התחילה הפלישה הרוסית לאוקראינה".

עוד אמר נרגשות סבג בדבריו ואמר: "ערים רבות באוקראינה כבר חוות משבר הומניטרי קשה ביותר, אין להם מים, מזון וחשמל, ביניינים שלמים הרוסים וגופות מוטלות בצידיי הרחובות. הלב שלי כואב וגם נשבר לראות את המראות האלה, קשה לי לראות את ניצולי השואה הקשישים כך היום, בערוב ימיהם עוזבים את בתיהם המקום שבו נולדו וגדלו כתוצאה ממלחמה כאשר הם יודעים כבר שככל הנראה הם כבר לא ישובו ויחזרו שוב אליו יותר. מנגד עליי לציין כי אני מזיל דימעה ועושה אותי מאושר לראות כשעודי נמצא עדין באוקראינה, את ניצולי השואה שכבר חילצה המשלחת שלנו נוחתים בשדה התעופה בן- גוריון בארץ ישראל. אנחנו בעמותת "יד עזר לחבר" לא נסגור לעולם את שערינו וגם לא את ליבנו בפני ניצולי שואה ואנשים פליטים אם הם יהודים או לא יהודים שאיבדו את כל עולמם. יש לנו חובה מוסרית להיות חלק מהמאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים מאוקראינה למצוא בית חם ומיטה לישון בה, זאת היא חובתינו להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים. חשוב לי ביותר עכשיו להראות סולידריות עם הקהילה היהודית באוקראינה וגם עם הלא יהודית באוקראינה".

בתוך כך, יש לציין כי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג נמצאת כבר מעל לחודשיים ימים באוקראינה, בעיר הבירה קייב, ובעיר המערבית לבוב, ובמקומות נוספים באוקראינה שם פתחה סניפים מרכזיים המשמשים כמרכזי חירום לוגיסטיים ענקיים עם כמויות עצומות של מזון וביגוד לסיוע לפליטי אוקראינה. חברי המשלחת ההומניטרית בסיוע של מתנדבי העמותה המקומיים עובדים ללא לאות מסביב לשעון ובגבורה אמיצה תחת הפגזות ולעיתים גם תחת אש כבדה רק למצוא לאתר ולחלץ יהודים שנתקעו באיזורי הקרבות במזרח אוקראינה ובצפונה.

עוד נציין כי עמותת "יד עזר לחבר" מפעילה כבר למעלה משבועיים ימים ובשיתוף הסוכנות היהודית גם מוקד חירום טלפוני שזמין לפניות של יהודי אוקראינה. המוקד מופעל על-ידי מתנדבים דוברי רוסית, הם מעבירים את הפניות לאנשי חברי המשלחת ההומניטרית הנמצאים באוקראינה ופועלים בשטח ללא לאות עם הרבה נחישות והקרבה.

צילומים: שמעון סבג, דוד סבג, ומתנדבי חברי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" לאוקראינה.

 

תפריט
נגישות