לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: עמותת "יד עזר לחבר" תערוך בערוץ 13 את "נותנים יד לניצולי השואה" משדר התרמה מיוחד למען ניצולי השואה

  1. ראשי
  2. Events
  3. לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: עמותת "יד עזר לחבר" תערוך בערוץ 13 את "נותנים יד לניצולי השואה" משדר התרמה מיוחד למען ניצולי השואה

מיטב אמני ישראל יבצעו דואטים שישודרו בערוץ 13 לגיוס כספים עבור עמותת "יד עזר לחבר" המפעילה בתים חמים לניצולי שואה ועוזרת גם לילדים במעגל העוני, נוער בסיכון, הומלסים, קשישים, משפחות מעוטות יכולת ועוד.

ביום שלישי הקרוב ישודר ב"רשת" ערוץ 13 משדר התרמה מיוחד ומרגש למען ניצולי השואה. את המשדר ינחו רון שחר ומירי מיכאלי וישתתפו בו מיטב אמני ישראל שגוייסו בהתנדבות, מבוגרים וצעירים גם יחד, כדי לסייע ולעזור לממן את פעילותו של הבית החם של העמותה, על בימת תיאטרון הסינמה ב"סינמה סיטי גלילות" יופיעו בין השאר גלי עטרי, אילנית, נורית גלרון, רביב כנר, יובל דיין, בניה ברבי, דני רובס , קורין אלאל, אליעד נחום ועוד. הזמרים והזמרות יבצעו דואטים בין-דוריים מרגשים לשירים שביקשו ניצולי השואה, דיירים הנושקים לגיל 80, 90 וגם יותר מהבית החם שמפעילה עמותת "יד עזר לחבר".

לקראת המשדר אמר בהתרגשות רבה מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג: "ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים שלי, הם האנשים שבזכותם אני ורבים כמותי חיים כאן במדינה הזו. האירוע הזה מלמד עד כמה אנו ערבים זה לזה ועד כמה גבוהה היכולת שלנו לא לנטוש את הזקן, את הבודד, להושיט יד – אם בעזרה ואם ברגש. אנחנו עם אחד שיודע להתאחד, לזכור את עברו, לחיות את ההווה ולשאוף לעתיד טוב יותר.

כולי תקווה שאכן הציבור הישראלי הידוע בליבו הרחב יתגייס לטובת ניצולי השואה ויתרום כפי יכולתו כדי שנוכל להמשיך לעזור ולסייע להם וכמה שיותר טוב. זהו הזמן וזהו גם הרגע ! ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך, ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים שלי ושל כולנו ובזכותם אנחנו כאן היום !"

בנוסף לבתים החמים לניצולי השואה, מחלקת עמותת "יד עזר לחבר" מאות ארוחות חמות מידי יום, לניצולי שואה, קשישים, לנזקקים ואחרים, באמצעות בתי תמחוי ומשלוח חבילות מזון עשירות עד לדלת ביתם. העמותה מפעילה גם בתי מחסה להומלסים ולנוער בסיכון, מרפאת שיניים שמטפלת ללא תשלום בילדים ובמבוגרים, בתי ילד בשכונות הדר ונווה דוד שבהם יכולים ילדים ממשפחות מעוטות יכולת לבלות אחרי בית הספר ועוד מגוון רחב של פעילויות למען נזקקים מכל שכבות האוכלוסייה.

בין הגופים התורמים ומסייעים ל"יד עזר לחבר" באופן קבוע: בנק דיסקונט, מועדון הכדורגל "מכבי חיפה", השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, אשת העסקים ירדנה עובדיה ועוד. השבוע שבו חל יום השואה הוא הזדמנות מצוינת לזכור את 159,000 ניצולי השואה החיים בקירבנו במדינת ישראל ואת המחויבות של כולנו לסייע להם לחיות בכבוד ולא רק למות בכבוד.

במשדר המיוחד יובאו סיפוריהם המרתקים של ניצולי השואה של הבית החם הנושקים לגיל 100, בין הסיפורים שישולבו במשדר: מלכת היופי של ניצולי השואה, שניצלה פעמיים ממחנה הריכוז ברגן בלזן בתור נערה צעירה בת 14. ניצול שואה שיחד עם שני אחיו ואמו היו היחידים ששרדו מתוך עיירה שחיו בה עשרת אלפים יהודים. ניצול שהיה ילד קטן כשהוא הציל את המשפחה שלו במחנה הריכוז, ואז עלה לארץ ובנה את עצמו מאפס. ניצולת שואה שהיתה ממש ילדה פעוטה כשהנאצים קרעו אותה מהמשפחה שלה באושוויץ. לניצולי שואה אלה יוקדשו שירים שהם עצמם בחרו ממאה שנות זמר עברי, שיבוצעו, כל אחד, בדואט מרגש של הזמר שביצע אותו במקור, עם הדור החדש של המוסיקה הישראלית.עוד במשדר תפעיל חב' "פלאפון תקשורת" בהתנדבות את מוקד ההתרמות הטלפוני וחברת "פייבוקס" שותפה אף היא למאמץ הגדול לגייס כספים למען המטרה החשובה והנעלה כל כך: רווחתם של ניצולי השואה. בפרט יאפשרו התרומות לעמותת "יד עזר לחבר" להקים עוד בתים חמים נוספים שבהם יזכו ניצולי שואה נוספים לחיים עם איכות ובעיקר יחס מכבד כפי שהם ראויים לו.

עמותת "יד עזר לחבר" הוקמה בשנת 1995 ע"י שמעון סבג על רקע המצב החברתי והכלכלי הקשה באותה עת בישראל, במטרה לסייע לניצולי השואה והיא שמה לה למטרה לפעול באמצעות תרומות הציבור בלבד ובעזרת מתנדבים ברחבי ישראל לפעול לצמצום מעגל העוני בחברה הישראלית ולהוציא אנשים ממעגל עוני זה שרבים מהם סובלים ממצוקה כלכלית וחברתית. העמותה מפעילה בחיפה קריית חסד עם מתחם ובו שורה של בתים ברחובות קסל, בן שמן ועמק הזיתים. בבתים אלה חיים למעלה מ-100 ניצולי שואה הזוכים למגורים בסטנדרט גבוה, חדר אוכל בניהול שף, טיפולים רפואיים, חוגים, מופעים ונהנים מיחס חם שהופך את המקום לבית אמיתי. בתוך כך, יש לציין כי העמותה, אינה נתמכת כלכלית על ידי המדינה וכי במרוצת השנים, החלה עמותת "יד עזר לחבר", למקד את פעילותה לטובת ניצולי שואה המצויים במצב כלכלי רעוע, הסובלים מבדידות ורעב. ולאפשר להם לחיות את חייהם בכבוד הראוי.

בתוך כך, יש לציין כי עמותת "יד עזר לחבר" מפעילה מוקד חירום ומצוקה מסביב לשעון בכל ימות השבוע וזאת על מנת לסייע לניצולי השואה והקשישים שיקל על חייהם של ניצולי השואה הסובלים ממחסור, בדידות וחולי וחווים רגשות של ייאוש וחוסר אונים, המוקד מפחית את תחושת הבדידות בקרב ניצולי השואה וקשישים. בנוסף מחלקת העמותה לניצולי שואה חבילות מזון בחגים ראש השנה, פסח ושבועות ובכלל גם בשאר ימות השנה. כמו כן מחלקת העמותה שעוני מצוקה ללא עלות ובחינם בו קיים לחצן מצוקה SOS (אס.או.אס) אשר מחובר על ידי GPS (ג'י.פי.אס) למוקד החירום של העמותה 24/7 ומאפשרת לניצולי השואה לבצע בו גם שיחות וידאו במקרה הצורך היישר דרך הבקרה במוקד הנמצא ברחוב הנביאים בלב שכונת הדר הכרמל בחיפה. יש לציין כי השעון מאפשר לצפות גם במיקומו של ניצול השואה והקשיש העונד את השעון בקלות רבה בכל רגע ועם דיוק מירבי של עד 10 מטר, בנוסף שעון המצוקה יכול למדוד ולראות גם את קצב הלב ולחץ הדם בכל רגע נתון, כמו – כן יש בו גם תזכורת לנטילת התרופות של הקשיש בעת הצורך.

במוקד החירום והמצוקה ניתן לקבל שירותים חיוניים של השאלת ציוד רפואי ואביזרי שיקום למינהם, מחולל חמצן, כסאות גלגלים, שעוני מצוקה לקשישים, טאבלט מיוחד עם מצלמות מעקב לסיוע רצוף בבית ניצול השואה, אוכל חם וחלוקת חבילות מזון, תרופות, שיעניקו כל אלה תקווה לניצולי שואה וקשישים, כשהכל יינתן ללא עלות והכל לטובת רווחתם של ניצולי השואה בישראל. מוקדי החירום והמצוקה של "יד עזר לחבר" פועלים מסביב לשעון 24 שעות ביממה ובמהלך כל ימי השבוע ומופעלים בהתנדבות מלאה ע"י מוקדניות וטלפניות בנות השירות הלאומי ומתנדבים המקבלים סיוע רציף ואישי ממתנדבים נוספים של עמותת "יד עזר לחבר" ברחבי הארץ. המוקד פועל למען הפגת בדידותם של ניצולי השואה והקשישים, מחלק להם מַעַרְכות טאבלט מיוחדות עם מצלמות מונגשות המאפשרות להם לקבל שיחות בִּלחיצת כפתור, כדי שיוכלו לשמור בקלות על קשר עם מוקד המצוקה ובכלל גם עם בני משפחותיהם ועוד. נציין כי לעמותה סניפים נוספים בעיר קצרין שבצפון ובשנה האחרונה פתחה סניף גדול ומרכזי בירושלים, ויש לה סניפים נוספים בערים שונות ברחבי ישראל.

כאמור, משדר ההתרמה המיוחד ישודר ביום שלישי הקרוב בתאריך: 26.4.2022 ב"רשת" ב’ערוץ 13‘ * כניסה לדף התרומות המאובטח, להלן: https://notnimyad.co.il/ , כמו כן, ניתן לתרום במהלך המשדר ובכל רגע לפני ואחרי המשדר בטלפון: 8602*. או באמצעות אפליקציית Paybox או באתר באינטרנט yadezer.org.il .

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות