לקח על עצמו משימת חיים: הד"ר יורגן בולר מהשגרירות הנוצרית הוא מדליק המשואה החברתית לשנת 2022

  1. ראשי
  2. Events
  3. לקח על עצמו משימת חיים: הד"ר יורגן בולר מהשגרירות הנוצרית הוא מדליק המשואה החברתית לשנת 2022

נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, לא הדליק משואה בעצרת המרכזית, אך תרומתו לא תסולא בפז

הוא נותן מעצמו למען מדינת ישראל כבר שנים רבות, וטורח ועושה לילות כימים למען אזרחי מדינת ישראל ויהודי התפוצות. הוא החליט לקחת על עצמו משימת חיים, מתוך תחושת שליחות ורוח חברתית. הד"ר יורגן בולר מהשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים אמנם לא עמד על בימת העצרת הממלכתית להדליק את אחת ממשואות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל, אולם תרומתו לא תסולא בפז. הוא משפיע מידי יום חברתית, על הבריאות שלנו, על החינוך שלנו ועל חייהם של אלו שזכותנו וחובתנו כחברה לסייע להם. והכרת התודה האמיתית לו הם זוכים, הוא בחיוך על פרצופם של האנשים להם הם מסייעים.

הד"ר יורגן בולר נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים הוא משיא המשואה החברתית של מדינת ישראל לשנת 2022 הפועל למען העם היהודי בתפוצות העולם

מזה למעלה מ-30 שנים שהשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, הארגון הנוצרי–ציוני הגדול בעולם, מקדישה את פועלה לחיזוק מעמדה של ישראל בעולם, למאבק באנטישמיות ולמען ניצולי השואה בארץ ובעולם. נשיא השגרירות, ד"ר יורגן בולר בן ה-56, הקדיש יותר ממחצית חייו לעם היהודי ובאופן אישי פועל למען זכותם של ניצולי השואה לחיות בכבוד בישראל והנצחת זכרם.

כך לפני 20 שנים בראשית שנות ה-90 הוא פגש את שמעון סבג, בן לניצולי שואה שהציג בפניו את מצוקתם של ניצולי שואה החיים מתחת לקו העוני. יחד הם החליטו לצאת למבצע גיוס כספים עולמי להקמת "הבית החם" – בית לניצולי שואה . מאז כבר המוסד הזה הפך לשכונה שלמה של 3 רחובת בהם רחוב קסל, עמק זיתים ובן יהודה בחיפה המעניקה בית חם לכ-100 ניצולי שואה שחיו מתחת לקו העוני, במקום הוקם חדר אוכל המספק ארוחות מלאות, בית כנסת, מרפאה ומרפאת שיניים ופעילויות קהילה. כמו כן, הוקם במקום "מוזיאון השואה" המנציח את סיפורם האישי של ניצולי השואה. במהלך תקופת הקורונה החליטו ד"ר בולר וסבג להקים מוקד חירום ומצוקה לניצולי שואה שהורחב גם לעיר הקודש ירושלים.

סיפורו של ד"ר בולר והחיבור שלו לעם היהודי הולך דור אחורה. אביו שהיה נער בעת השואה נמלט במשך חצי שנה כאשר ניסו לגייס אותו, כאשר נתפס נשלח לחזית הרוסית. באחד מימי המלחמה נפל בשבי הסובייטי, נשלח למחנה עבודה ומצבו הבריאותי התדרדר עד לכדי גסיסה. אולם חייו של אביו ניצלו על ידי רופאה יהודייה רוסייה, דבר שהביא את ד"ר בולר למחויבות לאהבת העם היהודי ולרצון להקדיש לו את חייו. כבר בצעירותו אביו הביא אותו ואת אחיו לישראל כחלק ממחויבות זו, ואף את לימודי הפיזיקה שלו הוא קיים כאן במכון ויצמן.

במסגרת פעילות השגרירות אשר הוא עומד בראשה, הוא סייע בעלייתם לישראל של יותר מ-150 אלף יהודים מרחבי העולם. גם בימים אלה, השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים ממשיכה לפעול למען ניצולי השואה באוקראינה. במבצע חסר תקדים יחד עם ידידו שמעון סבג, הם הצליחו להעלות מאז פרוץ המלחמה יותר מ-100 משפחות ניצולי שואה מכל רחבי אוקראינה, חלקם במבצעי חילוץ הרואים מסובכים ומורכבים מתוך אזורי הקרבות והלחימה ועד הענקת מענה חם עבורם כאן בישראל. המשואה החברתית מוענקת לו על תרומתו למען העם היהודי וניצולי השואה בישראל ובתפוצות העולם.

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", יוסף הירש.

תפריט
נגישות