מהנדסי קבוצת בזן ביחד עם הקונדיטור והשף המוביל והידוע אייל ויצמן בישלו ארוחות לניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"  

  1. ראשי
  2. Events
  3. מהנדסי קבוצת בזן ביחד עם הקונדיטור והשף המוביל והידוע אייל ויצמן בישלו ארוחות לניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"  

התרגשות גדולה עצומה ויוצאת דופן המשולבת עם חוויה קולינרית טעימה ומרגשת התרחשה היום (שני, 27.6.2022) במטבח ובחדר האוכל של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה כשלראשונה הגיעו אליו כ- 50 מהנדסים מקבוצת בזן (בתי זיקוק לנפט) בחיפה ביחד ובשיתוף פעולה עם הקונדיטור והשף המוביל וידוע השם אייל וייצמן לערוך סדנת בישול מעשית וחוויתית, הם הכינו ובישלו ארוחות שונות ומגוונות לניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה הנמצאת בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל בשכונת הדר בחיפה.

מהנדסי קבוצת בזן שהגיעו ונטלו חלק באירוע מרגש זה עזבו הבוקר את עבודתם ליום אחד ובישלו ביחד עם הקונדיטור והשף הידוע אייל וייצמן בצוותא עם ניצולי השואה ארוחות גורמה וארוחות נוסטלגיות מבית אביהם ואימם כל אחד מהמדינה השונה בהם נולד וגדל כמו רומניה, הונגריה, פולין ועוד. ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה", שגילם נושק ל 80, 90 וגם יותר יצאו ביחד עם מהנדסי קבוצת בזן ועם הקונדיטור והשף להרפתקאה ומסע חובק עולם אל תרבויות שונות. היה זה מרבד קסום שחיבר מאכלים ייחודיים, צבעים, תבלינים וטעמים מיוחדים עם מיזוג תרבויות אל מטבח מעורב אחד והתוצאה בחדר האוכל שבקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" היתה טעימה מבורכת ונפלאה לחלוטין.

בתוך כך יש לציין כי בסוף כל ההכנות והבישולים ויום הגיבוש המרגש, העובדים, המהנדסים שהכינו טרחו ובישלו את האוכל ביחד עם ניצולי השואה, ישבו כולם ביחד לאכול את כל מה שהכינו ומה יותר מוצלח מלאכול אוכל טעים שהוכן בליווי מקצועי של שף ידוע ומוביל. נוסיף כי בהכנת הארוחות נטלו חלק גם 10 ניצולי שואה שהגיעו מהערים מריופול, חארקוב וקייב שבאוקראינה אותם הצילה וחילצה לפני כחודשיים ימים, ללא ליאות ובדרך לא דרך מתופת ההפגזות הכבדות והקשות המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" שחלק מחבריה עדיין נמצאים באוקראינה.

אחד ממארגני האירוע המרגש היה עמית טימור, מנהל מחלקת תיפעול דלקים בקבוצת בזן שאמר במהלך האירוע: "התרגשתי מאוד היום כאן אצלכם, למען האמת כבר למעלה מ-3 חודשים שאנחנו עומלים על האירוע שבו למעשה באנו כולנו לתת, לתת ורק לתת ! ברצוני להודות מקרב לב תודה ענקית עם המון תחושה של נתינה אדירה לשף אייל ויצמן, השף והבעלים של "קונדיטוריית אייל", הוא הכוכב הענק של אירוע זה שבלעדיו אירוע מרגש זה לא היה קורם עור וגידים, תודה על כל כל מה שעשיתם וטרחתם רבות למענם של ניצולי השואה, תודה לך אייל על כל ההדרכה, ההכוונה ועל כל שיתוף הפעולה המבורך, תודה ענקית לכל צוות עובדי המטבח וחדר האוכל של עמותת "יד עזר לחבר" ולשף העמותה מיכאל אמסלם, ותודה ענקית לכם ניצולי השואה על הזכות להגיע אליכם היום ולבשל לכם !".

במהלך האירוע אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "יום הגיבוש של סדנת האוכל של מהנדסי קבוצת בזן עם ניצולי השואה שנערך כאן היום אצלנו במטבח ובחדר האוכל היה מהנה, רווי ניחוחות וטעמים והיה חשוב ומהותי וזה מעניק גם לעובדים שלכם יציאה מהשגרה, התרעננות וכיף, המאפשרים לכם לחזור לאחר מכן לעבודה עם כוחות חדשים ומנגד לנו זה מוסיף המון לניצולי השואה להיות במחיצתכם באירוע מיוחד זה, כמו כן אציין כי זה כלל לא מובן מאליו שמהנדסי בזן עזבתם היום את עבודתכם החשובה והגעתם אלינו לחדר האוכל לבשל ביחד עם ניצולי השואה את האוכל וגם לשמח את ניצולי השואה.

באמצעות יום בישול זה הגשימו מהנדסי בזן את חלומם של ניצולי השואה גם לבשל, ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנחנו כאן היום. ניצולי השואה אוהבים אתכם ומחבקים אתכם חזק אל ליבם, אנחנו מצדיעים לכם ומי ייתן ועוד חברות בישראל יקחו דוגמא אישית מכם קבוצת בזן וילכו בעקבותיכם בתרומה לניצולי שואה ולקהילה, קבוצת בזן שאפו ענק !".

כמו כן נשא דברים מרגשים גם ליאור שלמה, מנהל אגף תיפעול דלקים בקבוצת בזן שאמר: "אנחנו, צוות הניהול של עובדי קבוצת בזן בסך הכל באנו אליכם היום עם המון אהבה ונתינה רק כדי לתת, זאת זכות לתת ובמיוחד במקום כזה המפעיל בית חם לניצולי שואה, תודה לך מר שמעון סבג ולגב' מירב בן שלום על כל הסיוע ושיתוף הפעולה ובכלל על הזכות העצומה הזאת להגיע לכאן עם הצוות הגדול שלנו, באנו לבשל לכם את האוכל ביחד איתכם.

למעשה, נגלה לכם שבחיי השיגרה ובחיי היומיום שלנו בעבודתינו אנחנו מאוד עמוסים ועסוקים ולא יוצא לנו העובדים לראות האחד את השני ובטח שלא למצוא זמן לבשל, תודה לכם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" שנתתם לנו את הזכות לבוא אליכם כאן היום, הדבר החשוב ביותר הוא הנתינה, תודה לכל אלה שטרח ועמלו לילות כימים בהצלחתו של אירוע חשוב ומרגש זה".

 בתום האירוע העניק מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" למהנדסי קבוצת בזן תעודות הוקרה וגם את סיפרו "עדות חיה" המספר אודות חייהם בתקופת השואה של ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה … היה מרגש ביותר !

למי שאינו יודע ומכיר "קונדיטוריית אייל" נוסדה בשנת 1996 ע”י אייל ויצמן. הסיפור של הקונדיטוריה התחיל בקומת הקרקע של משפחת ויצמן, ממנה בקעו ניחוחות משכרים של מאפים טריים, שהכין אייל במו ידיו.
השמועה ושובלי הריח פשטו בשכונה, ומהר מאוד פקד את הקונדיטוריה הביתית קהל הולך וגדל. היום ניתן להנות ממוצרי הקונדיטוריה בסניפים ומקייטרינג איכותי בהזמנה אישית הכולל מגשי אירוח טעימים ומשובחים.

הסניפים של "קונדיטוריית אייל" נמצאים בסניף המפרץ – חלוצי התעשייה 92, קריית חיים – חיפה ובסניף חיפה – ברחוב חניתה 79, בשכונת נווה שאנן, חיפה. לכניסה לאתר "קונדיטוריית אייל" לחץ כאן !

גלריית צילומים נרחבת: ג'ו לוציאנו, צילום ועריכת וידאו: שקד ארמה.

תפריט
נגישות