כבאי ליום אחד: בחוויה מרגשת ועוצמתית אירחו לוחמי האש "כבאות והצלה"חיפה נער עם צרכים מיוחדים

  1. ראשי
  2. Events
  3. כבאי ליום אחד: בחוויה מרגשת ועוצמתית אירחו לוחמי האש "כבאות והצלה"חיפה נער עם צרכים מיוחדים

בין כל אירועי החילוץ לבין כל אירועי השריפה בעיר חיפה והאיזור, מוצאים לוחמי האש מתחנת "כבאות והצלה" של תחנת חיפה של מרחב חוף בפיקודו של טפסר משנה יצחק סוויסה גם זמן לתרומה לקהילה ולחלש בחברה כשהבוקר (רביעי, 6.7.2022) עזבו לוחמי האש למספר שעות את פעילותם המבצעית והיומיומית וזאת על מנת לארח בתחנת כיבו האש חיפה למפגש מרגש ביותר וחוויתי ולחמם את ליבו של משה אהרון עזרן, עם צרכים מיוחדים שבקרוב יהיה בן 18, תלמיד ביה"ס "גניגר" שבחיפה. מפגש עוצמתי זה נערך בשיתוף פעולה מבורך של תחנת "כבאות והצלה" חיפה ביחד עם עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג העושה וטורחת לילות כימים כבר וזאת כבר למעלה מ-3 עשורים לטובת רווחתם של ניצולי שואה, משפחות מעוטי יכולת וילדים עם צרכים מיוחדים.

משה, שהגיע הבוקר לתחנת חיפה מלווה על ידי עמי אביו ועם נציגי העמותה, התרגש ביותר. בתחנת חיפה קיבלו אותו לוחמי האש בפיקודו של מפקד תחנת חיפה טפסר משנה יצחק סויסה עם הרבה חום ולבביות. מפקד התחנה סויסה נתן לאורח הצעיר סקירה על התחנה בחיפה שהיא גם בין התחנות הגדולות כיום בישראל שהיא גם מורכבת ואיכותית ובכלל הסביר על פעילותם האמיצה והיומיומית ללא ליאות של לוחמי האש ופגיש אותו עימם. בתחילתו של המפגש לבש משה, את מדי לוחמי האש, עלה על רוב הכבאיות השונות ואף זכה לנסיעה בהן ביחד עם לוחמי האש, עוד הוסבר לו על המנופים "נץ" ו"נשר" המחלצים נפגעים מביניינים בגובה רב וכמו – כן בין היתר אחז משה במזנק כיבוי האש וממנו התיז סילוני מים כשהוא לא שכח כמובן גם להצטלם למזכרת עם כל הכבאים שאירחו אותו.

נגלה לכם הנער משה אהרון הוא אח תאום לבת אל שהיא גם נערה עם צרכים מיוחדים, כשהיה משה נער בן 13 הוא חגג את חגיגת בר המצווה שלו באולם ביחד עם כוחות רבים של לוחמי האש "כבאות והצלה" בחיפה והיום היתה זאת מעין סגירת מעגל נוספת ומרגשת כשלוחמי האש ערכו למשה ביקור וסיור והיכרות עם רכבי הכיבוי השונים הנמצאים בתחנה. האירוע התקיים כחלק מתפיסת עולמם של הכבאים שמפגש בין אנשים עם מוגבלויות לאנשים בריאים נחוץ לקהילה על-מנת להסיר את המחיצות הפיזיות, להכיר את השונה והאחר בחברה ולהבין שכולנו אנשים שווי זכויות, גם אם מבחינה חיצונית כל אחד נראה אחרת. בתוך כך נציין כי באירוע נטל חלק וסייע באירגונו גם מומי אלמוג מנהל מחלקה בחינוך בעיריית חיפה.

עמי עזרן, אביו של משה, סיפר עם דמעות בעיניו ובהתרגשות רבה: "המשמעות להגיע לכאן היום לתחנת "כבאות והצלה" חיפה לאירוע כזה חם, לבבי ומרגש חשובה ביותר. בכל מהלך האירוע היו לי דמעות בעיניים על שמחתו הרבה של משה, בני. לא רק בגלל היכולת שלנו לבלות יחד שעושה באמת טוב ושמח, אלא תודה ענקית לכם לוחמי האש שפשוט עשיתם אותו מאושר ! הקדשתי את האירוע היום כאן לחבר טוב שלי ישראל כהן ז"ל שנהרג בתאונת דרכים, שהיה מסייע לנו שנים רבות עם הילד ולמר לשמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" המקדיש את כל חייו בנתינה אדירה בין היתר גם לילדים עם צרכים מיוחדים".

במהלך האירוע אמר נרגשות מפקד תחנת "כבאות והצלה" חיפה, טפסר משנה יצחק סוויסה: "לוחמי האש בחיפה ואני, התרגשנו מאוד לפגוש היום כאן אצלנו בתחנה את משה היקר שהוא הגיבור של כולנו. משה, המתמודד כל השנה עם אתגרים לא פשוטים בחייו האישיים והיום הזמנו אותו להגיע ולהיות אורח כבוד שלנו ולהעניק לו אתנחתא קלה של חוויה עוצמתית, בה הוא פגש וחווה לראשונה חלק מיכולותיו הרבות והמגוונות של מערך הכבאות וההצלה בכלל ובחיפה בפרט. שוחח עם לוחמי האש על חוויותיהם בשיגרה ובחירום, צפה בתצוגות תכלית נפלאות ואף קיבל שי אישי מלוחמי האש בתחנה. לוחמי האש בחיפה מלבד הצלת החיים האדירה שהם עושים בפעילותם מידיי יום וללא ליאות במשך כל השנה, תמיד נכונים וקשובים לתת את כל כולם בעזרה ובסיוע למען הקהילה ולמען החלש בחברה. שמחנו לארח את משה כאן היום. עבורנו משה, הוא הנותן לנו את כל הכוחות להמשיך הלאה בעבודתינו. אין ספק שזו זכות גדולה עבורנו להגשים חלום לילד כל כך מיוחד".

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג הנמצא בימים אלה בחילוץ ניצולי שואה במלחמה באוקראינה שלח את ברכתו עם סיום האירוע: "כבר למעלה מ-3 עשורים טורחת ועושה עמותת "יד עזר לחבר" לילות כימים לטובת רווחתם של השונה והאחר בקהילה, העשייה למען ילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות הופכת אותנו לאנשים טובים יותר ומאפשרת לנו לראות את האחר בצורה שווה. אירוח ילד עם צרכים מיוחדים הוא מבורך ומקסים ביותר והלוואי ילמדו כולם לכבד את האחר והשונה בחברה וילכו אחריכם לוחמי האש בדרככם היפה הזאת. אין לי צל של ספק כי לוחמי האש העושים עבודת קודש בשגרת יומם בכל ימות השנה העניקו למשה באירוע המרגש את ההזדמנות לפעילות משותפת וחווייתית, לה הוא לא זוכה כל יום. זו מבחינתנו המתנה הגדולה ביותר. יישר כוח לכם ותודה ענקית לכם לוחמי האש.

שאפו ענק לכל אלה שטרחו ועמלו באירגונו ובהצלחתו של אירוע זה בהם טפסר משנה יצחק סוויסה מפקד תחנת חיפה, ליאת בן מיכה רכזת משאבי אנוש מתחנת חיפה, דניאל מלכה רכזת לשכת מת"ח חיפה, רשף שחר בראונר סגן מפקד משמרת תחנת חיפה וכל לוחמי האש הגיבורים והאמיצים, הכבאים קובי מחרז, יניב טקה, סאמר חסכיה ואביתר בן שושן, כולכם הוכחתם כי גם לאחר ולשונה יש מקום של כבוד בחברה, הוספתם לילד רגעים רבים של אושר ותקווה שהם הרגעים של החיים שאותם הוא לא ישכח לעולם, אשרינו אנו שאתם הם לוחמי האש שלנו, יישר כוח”.

בסיום הביקור המרגש העניקו לוחמי האש למשה שי פרידה, ונציגי עמותת "יד עזר לחבר" העניקו תעודות הוקרה וספרים אודות העמותה למפקד התחנה טפסר משנה יצחק סויסה וגם לכבאים – לוחמי האש חיפה.

צילומים: שקד ארמה.

הערה: התמונות הועלו לכתבה באישור ההורים.

 

תפריט
נגישות