מרגש: נשיא פיג'י קטוניוורה נפגש עם מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש: נשיא פיג'י קטוניוורה נפגש עם מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג

בימים אלה נמצא נשיא פיגי' ראטו ויליאם קטוניוורה בביקור רישמי בישראל, בשבוע שעבר הוא נפגש במשכן הנשיא בירושלים עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, לכאורה עוד פגישה מיני רבות בבית הנשיא, אלא שצורת לבושו של האורח עוררה שיח נרחב כשהוא הגיע למפגש עם מכנסיים קצרים. הרפובליקה של פיג'י היא מדינת איים הנמצאת בקבוצת איים בדרום האוקיינוס השקט, מזרחית לוונואטו, מערבית לטונגה ודרומית לטובאלו. התושבים הפיגי'אנים המקומיים ידידותיים ואפילו אוהבי ישראל !

במהלך ביקורו בישראל, נשיא פיג'י הגיע אתמול (ראשון, 7.8.2022) לסיור וביקור בצפון, הוא לא שכח להזמין כאורח כבוד למפגש את מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, שהעניק לו במהלך המפגש המרגש גם תעודת הוקרה על סיועם ותרומתם רבת השנים של תושבי פיג'י לעמותה, הבאים לבקר לעיתים קרובות את ניצולי השואה של העמותה בקריית החסד שלה חיפה.

במהלך המפגש המרגש של מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג עם נשיא פיג'י קטוניוורה, אמר סבג בהתרגשות רבה לאורח הרם והנכבד: "תחילה ברצוני להודות לך מקרב לב על כי מצאת גם זמן פנוי והקדשת מזמנך היקר לפגוש אותי כאן בלוח הזמנים העמוס שלך כאן בצפון. הנשיא קטוניוורה, אתה נושא עימך את אהבת העם שלך לתנ"ך ולארץ הקודש, ברוך הבא לישראל, נשיא פיג׳י, ויליאם קטוניוורה. במהלך כל ימות השנה מגיעות לעיתים קרובות לבקר ב"בית החם של ניצולי השואה" וב"מוזיאון השואה" שלנו משלחות רבות מפיג'י וניצולי השואה ואני שמחים תמיד לארח אותם בלב רחב אצלנו בחיפה". בתום המפגש חייך ואמר מר סבג: "חינכתי את נשיא פיג'י גם להתלבש !".

בתוך כך יש לציין כי ביום ראשון, 25.6.2023, אמר שר החוץ אלי כהן: "פיג'י תפתח השנה לראשונה שגרירות בישראל, השגרירות הזרה ה-98 בארץ. פתיחת השגרירויות החדשות מעידה על מעמדנו שהולך ומתחזק בעולם, ואני הצבתי יעד להגיע עוד השנה ל-100 שגרירויות זרות שפועלות בישראל. פיג'י היא ידידה שלנו בזירה הבינלאומית, ואני מברך אותם על ההחלטה שתחזק את הקשר בין המדינות. נמשיך לחזק את הקשרים של ישראל בכל העולם !".

יצחק הרצוג יחד עם נשיא הרפובליקה פיג'י, ראטו ויליאם קטוניוורה. קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ

בצילומים: נשיא פיג'י ראטו ויליאם קטוניוורה במפגש עם שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר".

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר" .

תפריט
נגישות