לקראת שנת הלימודים: עמותת "יד עזר לחבר" חילקה אלפי ילקוטים לילדים ממשפחות מעוטי יכולת

  1. ראשי
  2. Events
  3. לקראת שנת הלימודים: עמותת "יד עזר לחבר" חילקה אלפי ילקוטים לילדים ממשפחות מעוטי יכולת

לקראת שנת הלימודים החדשה שכבר עומדת לה בפתח ותחל אי"ה השבוע (חמישי, 1.9), עבדו בשבועות האחרונים לילות כימים ומסביב לשעון עובדי ומתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" בחמ"ל המבצעי הנמצא בקריית החסד של העמותה בשכונת הדר בחיפה. העמותה חילקה היום (ראשון, 28.8.2022) ולמעשה גם בכל החודש האחרון אלפי ילקוטים ותיקים לבית הספר וזאת במסגרת המיזם החברתי והפרויקט "ילקוט לכל תלמיד" הוא אחד מהפרויקטים החשובים והנחשבים כבר למעלה מ-3 עשורים לאחד מעמודי התווך של העמותה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג. אירוע חלוקת הילקוטים והתיקים לבית הספר לילדים ממשפחות מעוטי יכולת נערך בשיתוף מבורך ופורה זאת השנה השנייה ברציפות עם "רדיו צפון 104.5 FM" ששידר באולפן מיוחד שהקים בקריית החסד של העמותה בחיפה ומשם שידר בשידור חי בתוכנית מיוחדת של "בריזה" בהנחייתו של אסי הג'וקר. לפי נתוני דו"ח העוני האחרון מראה שהמציאות כואבת 32% מהמשפחות ו־41% מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. 943 אלף משקי בית בישראל חיים במצוקה כלכלית, 83% מנתמכי הסיוע מעידים כי אין באפשרותם לרכוש ציוד לימודי בסיסי וספרי לימוד לבית הספר.

מרים, אמא ל- 2 ילדים שהגיעה מישוב הסמוך לחיפה אמרה בהתרגשות רבה: "עברתי לאחרונה תקופות של חושך ולמזלי אנשים טובים כמו מר שמעון סבג מעמותת "יד עזר לחבר" תמיד הגיע להדליק לי את האור, הוא האיש שמאיר לא רק לי אלא גם לרבים אחרים את החיים. כשאדם נכנס לחדר חשוך ומדליק את האור, הוא מאיר את החדר ואת כל מה שבפנים, כולל אותו עצמו, יישר כוח וכל הכבוד לעמותת "יד עזר לחבר" ומתנדביה על כל פעילותה ותרומתה למען הקהילה ובמיוחד למענם של משפחות מעוטי יכולת, הלוואי ורבים אחרים במדינת ישראל יילכו בעקבות מר סבג, ילמדו ממנו ויקחו דוגמא אישית וידעו גם הם מה היא עזרה אמיתית לזולת". יש לציין כי פעילות חלוקת הילקוטים והתיקים למשפחות מעוטי היכולת בוצעה ונעשתה גם בהתנהלות קפדנית ובדיסקרטיות עד לביתם של המשפחות כמו – כן היא כללה גם הקשבה לכל משפחה לצרכים שלה, בשאיפה לספק ולסייע לה ככל האפשר בדרכים שונות להורים שקורסים כלכלית.

במהלך האירוע המרגש כשהוא מחלק 5 ילקוטים לאם חד-הורית שהגיעה מבית שאן לחיפה אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "גם כיום הפערים החברתיים והכלכליים בישראל הולכים ונפערים כשלצערנו עדיין יש משפחות רבות שידם אינה משגת לקנות אפילו ילקוט חדש לבית הספר. שנת הלימודים החדשה אי"ה ואם לא יהיו תקלות תחל ותיפתח ביום חמישי הקרוב (1.9) ולקראת פתיחת שנת הלימודים ההוצאות הכספיות מרובות הכרוכות בכך, נערכה עמותת "יד עזר לחבר" כמידיי שנה בשנה מבעוד מועד ועל פי המסורת מזה 3 עשורים ובעזרת תרומות של אנשים טובים באמצע הדרך נרכשו אלפי ילקוטים חדשים עבור ילדים שאין בידי הוריהם האמצעים לרכוש עבורם ציוד לבית הספר".

עוד הוסיף נרגשות סבג בדבריו ואמר: "לצד תלמידים שיגיעו לבית הספר מאובזרים מכף רגל ועד ראש בסמארטפון חדש או במותגים, לצערי, יהיו גם כאלה שילכו עם תיק ישן ומרופט, ריק מקלמר, כריך או בקבוק מים והכל בגלל מצוקה כלכלית קשה. עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה עמלה לילות כימים על פרויקט חשוב זה "ילקוט לכל תלמיד" כשלראשונה השנה גם היה נרחב וחסר תקדים. עמלנו בהכנת אלפי ילקוטים ותיקים שחולקו היום וגם במהלך כל החודש האחרון לילדים ממשפחות מעוטי יכולת ואוכלוסיות חלשות בהפנינג ענק אותו ערכה העמותה בשיתוף עם "רדיו צפון 104.5 FM" שהוא מבחינתי גם הרדיו הכי חברתי שיש במדינת ישראל וגם והשופר החברתי של כולנו.

האירוע הועבר גם בשידור חי ברדיו בתוכנית "בריזה" של ידידי השדר אסי הג'וקר שהנחה אותו בחן רב ובטוב טעם ועל כך אני מודה מקרב לרינה בן עיון מנכ"לית תחנת "רדיו צפון" על כל שיתוף הפעולה המבורך. כל מאודי הוא להעלות חיוך על פניהם של ילדים אלה. בשביל ילד ילקוט הוא לא רק אביזר לימודים, הוא מוטיבציה, מעמד חברתי וריגשי ואפשרות ללמוד בנחת – מה שיאפשר לו לא להיכנס למעגל העוני ולהיות שווה בין כולם. נתינה היא מסורת ומסורת היא נתינה, משפחות או הורים יכלו פשוט להגיע ולקחת תיקים חדשים, הם לא הצטרכו להזדהות או להציג מסמך כלשהוא ממשרד על מצבם הכלכלי, פשוט באו והגיעו ובחרו להם ילקוט או תיק שמתאים לילדיהם ואנו נתנו להם אותו ותמיד עם חיוך ! לצערי הרב עקב הביקוש העצום והפניות הרבות לעמותת "יד עזר לחבר" ואליי אישית, פניות רבות שרק גוברות מיום ליום נאלצתי להתארגן בצעדי ענק לקראת אירוע גדול זה.

גם השנה אנו מחלקים את הילקוטים ולא רק את הילקוטים עצמם שהם תיקים אורטופדיים, איכותיים ביותר ותוצרת חברות מובילות בארץ, אלא גם את כל הכמויות האדירות של אלפי מכשירי הכתיבה בתוכם, בהם: מחברות, קלמרים, כלי כתיבה, דפדפות, סרגלים, עטים, עפרונות, טושים, מחדדים ומחקים ועוד ועוד ולמעשה כל הציוד הנדרש לכל תלמיד לבית הספר. להודות מקרב לב לכל המתנדבים שעבדו ועמלו בהצלחתו של פרוייקט ומיזם חשוב זה בהם מירב בן-שלום שהיתה ממונה על הפרוייקט מתחילתו, לחביב אוחנה מנהל הלוגיסטיקה של העמותה, לדוד סבג ועוד רבים וטובים שבלעדיהם אירוע מוצלח זה לא היה קורם עור וגידים. ברצוני לאחל לכל התלמידים שנת לימודים פוריה ומבורכת והישגים מוצלחים לכולם !".

בתוך כך יש לציין כי באירוע ובמהלך השידור החי שולב והופיעו בו גם ליצן הבית של העמותה וידיד העמותה הליצן הידוע גיל דנינו שאף הוא מתנדב העמותה מספר רב של שנים ועושה הכל ונאמנה בהתנדבות מלאה. נוסיף כי בנוסף לילקוטים והתיקים חילקה העמותה לילדים העמותה חילקה לילדים גם ביגוד חדש, צעצועים, משחקים ועוד.

צילומים: יוסף הירש.

תפריט
נגישות