נשות מועדון ה"אופן הפנימי" כרמל בחיפה תרמו דפיברלטור מכשיר החייאה המציל חיים לטובת ניצולי השואה

  1. ראשי
  2. Events
  3. נשות מועדון ה"אופן הפנימי" כרמל בחיפה תרמו דפיברלטור מכשיר החייאה המציל חיים לטובת ניצולי השואה

המסורת היהודית רואה בנשים ובמיוחד כשהן קבוצה, כוח חשוב ועליון במטלות הציבוריות ובעיקר בהיבטי ההתנדבות השונים, במהלך השבוע (ביום שלישי, 25.10.2022) הגיעה קבוצה של נשות מועדון "האופן הפנימי" כרמל שבחיפה במסגרת פעילותן ההתנדבותית למען הקהילה של נשות מועדון "האופן הפנימי", של רוטרי כרמל ובשיתוף קרן המלגות של מועדון רוטרי כרמל אל ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" וזאת על מנת לתרום דפיברלטור של מד"א הוא מכשיר החייאה המציל חיים לניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר", מכשיר ששוויו אלפי שקלים.

מטרת הדפיברילטור היא להחזיר את קצב הפעילות התקין של הלב. נכון להיום, הוא משמש כמכשיר ההחייאה האוטומטי היחיד שיכול להציל חיים במקרה של דום/התקף לב. חברות נשות מועדון "האופן הפנימי" כרמל שבחיפה רכשו את המכשיר ותרמו אותו לטובת ניצולי השואה של העמותה. את ההדרכה המרתקת על המכשיר העביר בחן רב ובטוב טעם מתן ראשון החובש ענאן סלאמה ממד"א כרמל.

יש לציין כי במועדון "האופן הפנימי" כרמל שבחיפה חברות בו קרוב ל-30 נשים והוא מנוהל ביד רמה ולתפארת בראשותה של נשיאת המועדון הגב' חנה טל. מועדון ה"אופן הפנימי כרמל"-ה"אינרוויל" כיום הינו מועדון של נשים מתנדבות מהגדולים בישראל.

במהלך מפגש מרגש זה וקבלת תרומת מכשיר ההחייאה התרגש רבות מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג ואמר: "ברצוני להודות מקרב לב לכן, לכל אחת ואחת הנשים כאן באולם חדר האוכל המרכזי שלנו, ובכל לכל אחת ואחת מנשות מועדון "האופן הפנימי" כרמל על שעזבו את כל עיסוקן היומימי ומזמנן החופשי הגיעו אלינו היום לתרום את מכשיר ההחייאה הדפיברלטור, הוא מכשיר המציל חיים לטובת ניצולי השואה. בשמם של ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה אני אומר לכם תודה ענקית וזהו דבר שכלל לא מובן מאליו, יישר כוח לכן וכל הכבוד לכן".

עוד אמר נרגשות בדבריו מר סבג ואמר: "במקרה של אדם הלוקה בדום לב כל שנייה היא קריטית, כל דקה קריטית, 4 הדקות הראשונות הן הקריטיות ביותר. אם תתבצע החייאה איכותית, הכוללת שימוש במכשיר החייאה, בתוך ארבע הדקות הראשונות, הדבר מסוגל להגביר את סיכויי המטופל להישרדות בעשרות אחוזים. זה נתון שכל אדם חייב להכיר. בנוסף, החייאה מוצלחת עשויה לצמצם משמעותית את כמות הסיבוכים והפגיעות בתפקודים הבסיסיים אצל המטופל, החייאה בסיסית המשלבת שימוש בדפיברילטור יכולה להציל חיים וכל אדם מסוגל לעשות אותה".

 בישראל פועלים עשרות מועדוני "אינרוויל" – "האופן הפנימי" ברחבי הארץ. חברות המועדונים עוסקות בתרומה לקהילה בתחומים שונים לרבות פעילויות לטובת ניצולי השואה, מועדוני אינרוויל כולם קשורים למועדוני רוטרי. מועדון אינרוויל חיפה מחובר והינו חלק בלתי נפרד ממועדון רוטרי כרמל. ארגון "אינרוויל" העולמי מונה מעל למאה אלף נשים במאות מועדונים ברחבי מדינות העולם, באפריקה במזה"ת, באירופה אסיה ובעיקר הודו, ארה"ב ואוסטרליה. לארגון הנהלה עולמית ו 3 נציגות באו"ם. ארגון "אינרוויל" העולמי הוא ארגון מתנדבות הגדול מסוגו בעולם והוא קשור לאירגון רוטרי העולמי.

עוד הגיעו לכבד את המפגש המרגש גם חברות "האופן הפנימי כרמל" בהן עליזה אייל וציפי רוזנטל ונשיא מועדון רוטרי כרמל מר רן אייזיק ויועץ לנשיא מועדון רוטרי כרמל דן אייל. בתום המפגש בשם כל ניצולי השואה של העמותה העניק מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג לנשיאת המועדון הגב' חנה טל תעודת הוקרה על תרומתם והמחווה היפה של נשות מועדון "האופן הפנימי כרמל" למען ניצולי השואה.

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר".

 

תפריט
נגישות