לקראת חג החנוכה: ה"סביבונים של אורי" הפיצו הרבה אור ושמחה לניצולי השואה

  1. ראשי
  2. Events
  3. לקראת חג החנוכה: ה"סביבונים של אורי" הפיצו הרבה אור ושמחה לניצולי השואה

אנו בעיצומו של חודש כסלו בו מצווים כולנו לפתוח גם את הכיס וגם את הלב כשממש בקרוב, בעוד שבוע יגיע אלינו גם חג החנוכה. הבוקר (ראשון, 4.12.2022) לקראת חג החנוכה הוא חג האורים היתה לניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה מפגש חם לבבי ומרגש ביותר עם "הסביבון של אוֹרִי" של עמותת "אורי" אותו מנהלת ביד רמה חברתנו היקרה ויקירת העמותה הגב' רוית לוי שני, אימו של הילד אוֹרִי לוי ז"ל שעל שמו נקרא פרויקט ומיזם מדהים ומרגש הזה. לאירוע שמח ומרגש זה הגיעו דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" הנושקים לגיל 80, 90, וגם יותר, יש לציין כי לשמחה לא ויתרה והצטרפה גם ניצולת השואה ששרדה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ בת ה-101 הגב' מרים ליניאל.

האור של "הסביבון של אוֹרִי" מפיץ הרבה והמון אור בחג החנוכה בו האור גובר על החושך. זהו מיזם מקסים חברתי מעצים ומיוחד שהוקם בשנת 2016 לזיכרו של הילד אוֹרִי לוי ז"ל אשר נפטר כשהוא רק בגיל שנתיים ושלושה חודשים ממחלה גנטית נדירה. חפץ המעבר של אוֹרִי בו היה משחק היה הסביבון, חפץ המעבר" של אוֹרִי היה סביבון, הוא היה מוקף, בסביבונים כל השנה, וכך נולד, המיזם "הסביבון של אוֹרִי".

אהבתו הגדולה לסביבונים הובילה את אמו רווית להפיץ את אורו על ידי חלוקת אלפי סביבונים בחג החנוכה לילדים מאושפזים בבתי חולים בארץ, תלמידי בתי הספר, לנוער בסיכון ובמסגרות של ילדים הזקוקים לתמיכה ובמסגרות של קשישים ניצולי שואה שכה זקוקים לאור ולחום דווקא בחג החנוכה להנציח את זיכרו. מתנדבי "הסביבון של אורי" הגיעו עם עשרות הסביבונים הצבעוניים של אוֹרִי אל ניצולי השואה למסיבת חנוכה שמחה עליזה ומרגשת.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג שגם הוא קיבל אישית את הסביבון של אורי, נכח ורקד ביחד עם ניצולי השואה במסיבת החנוכה התרגש ואמר במהלך האירוע: "ברצוני להודות לכם למיזם "הסביבון של אורי", לגב' יהודית שרייבר המקסימה ולגב' רווית שני לוי מובילי פרוייקט חשוב ומבורך זה. רווית היקרה, כל הכבוד לך ויישר כוח על מפעל ההנצחה הזה לזיכרו של בנך אורי ז"ל, יישר כוח על כך שבחרת דווקא בניצולי השואה שלנו להתחיל את סיבוב האירועים של הפרויקט שלכם לחג החנוכה, בחרת דוווקא לקחת את האובדן לנתינה, להפיג ולגרש את החושך ולהכניס ולהפיץ בו אור והרבה אור.

אני וכל כל ניצולי השואה רוצים להודות לכם מקרב לב בתודה ענקית, אין לי צל של ספק כי באמצעותם של הסביבונים של הילד אוֹרִי ז"ל גירשתם היום את החושך והרבה חושך מעלינו והבאת המון אור ושמחה לניצולי השואה שלנוף וגם לניצולי השואה שחילצנו למעלה מחצי שנה מאש תופת המלחמה באוקראינה. אוהבים אותך רווית ומחבקים אותך חזק אל ליבנו ! זיכרו של אוֹרִי בנך יישאר תמיד בליבנו לעד !".

הגב' רווית שני לוי הודתה למייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג ובהתרגשות רבה, אמרה: "ניצולי שואה יקרים תודה לכם על הזכות הגדולה להגיע אליכם לקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" מידיי שנה בשנה ולשמח אתכם ניצולי השואה. התרגשתי לראות כאן היום גם את ניצולי השואה מאוקראינה שחילצה המשלחת ההומניטרית שלכם לפני מעל לחצי שנה באוקראינה משחקים ומסובבים את הסביבונים שחילקנו להם. הסביבון הוא האמצעי שלנו להתחבר, להעניק אהבה ולשמח אנשים ובזכותו אנו מפיצים המון אור.

נושא השואה כל כך קרוב לליבי שכן, סבתי סלי ניצולת שואה ז"ל ואתם אלה העושים עבודת קודש ב"בית החם של ניצולי השואה". תודה מיוחדת לדודתי האהובה יהודית שרייבר שהיא אכן אישה נדירה ודודה אהובה ותודה לכל מי שלקח חלק בפעילות השנה, תודה למתנדב הוותיק גיל דנינו, לנגנית על האורגן טניה גרבוז נותקינה, תודה על האירגון הנפלא למנהלת המועדון החברתי הגב' נעמי אילוז, לאימי היקרה חנה שני, למתנדבת היקרה שתמיד מסייעת לנו בשמחה הגב' חנה פרלמוטר ותודה ענקית למר שמעון סבג העושה לילות כימים לטובת רווחתם של ניצולי השואה, תודה לך על האירוח והכנסת האורחים החמה והלבבית, מאחלת לכל ניצולי השואה הרבה בריאות טובה חזקה ואיתנה, וכולי תקווה שנפגש שוב כולנו בשנה הבאה, חג חנוכה ואורים שמח שמח !".

גם אירוע זה היה שמח ומרגש ביותר גם יחד ומי יתן ושניפגש כולנו בע"ה גם בשנה הבאה ותמיד רק בשמחות, אמן !!!

צילומים: יוסף הירש, אדיר יזירף, רוית שני לוי – עמותת "אורי".

תפריט
נגישות