לקראת חג החנוכה: בצל ההפגזות עמותת "יד עזר לחבר" מגרשת הרבה חושך ומביאה המון אור לניצולי שואה וקשישים באוקראינה

  1. ראשי
  2. Events
  3. לקראת חג החנוכה: בצל ההפגזות עמותת "יד עזר לחבר" מגרשת הרבה חושך ומביאה המון אור לניצולי שואה וקשישים באוקראינה

לקראת חג החנוכה הוא חג האורים שיגיע אלינו בתחילת השבוע הבא עמלה וטרחה לילות כימים עמותת "יד עזר לחבר" המסייעת כבר למעלה מ-3 עשורים לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת בישראל בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג בפתיחת מבצע מרגש ביותר וחסר תקדים בחלוקתם של מספר רב של גנרטורים לבתיהם של ניצולי שואה רבים וקשישים שניזוקו קשות בערים רבות שהופגזו במלחמה באוקראינה.

בתוך כך יש לציין כי בנוסף לגנרטורים תחלק העמותה גם ביגוד וציוד חורף רב הכוללים מעילים, צעיפים וגם "כירבוליות" שהן שמיכות מבד פליז איכותיות, מוצרי היגיינה שונים וגם מכשירי רדיו. כמו כן תחלק העמותה גם חבילות מזון ותרופות שיגיעו עד לפתח בתיהם של ניצולי שואה וקשישים יהודיים המתגוררים בערים השונות באוקראינה שנפגעו במהלך המלחמה הקשה שלצערנו עדיין נמשכת כבר למעלה משנה. נחלק גם חנוכיות ונרות, סביבונים ומשחקי חנוכה לילדים וכן חטיפים וממתקים למשפחות.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג אמר בתחילת המבצע: "באנו חושך לגרש!" הוא לא סתם עוד שיר לחג החנוכה, חג החנוכה הוא חג של אור והרבה אור, הבנתי שעליי להגביר את האור ולדחות את החושך ולהגיע לכמה שיותר בתים יהודיים ולהביא להם את האור והשמחה של חג החנוכה. החלטתי בעמותה מיידית וללא דיחוי כי לא ייתכן כי ניצולי שואה רבים וקשישים שעדיין מתגוררים וסובלים את התנאים הקשים ביותר והבלתי נסבלים של רעב וגם קור עקב המלחמה הקשה שפקדה בכל השנה האחרונה ולצערי עדיין פוקדת את אוקראינה. בימים אלה לקראת החג החלטתי להעלות את הכוננות ותגברתי את חברי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" הנמצאת כבר למעלה משנה באוקראינה בכוח עזר נוסף של מספר מתנדבים שהצטרף אליה מישראל. השנה כשאין חשמל בערים רבות באוקראינה כמו חרקוב, קייב, דונייצק  ובהרבה בתים האור היחיד שמאיר זה האור מהחנוכיה, יהודי אוקראינה מתפללים יחד עם כולם שיהיו ניסים עכשיו "בימים ההם בזמן הזה".

עוד הוסיף מר שמעון סבג ואמר בהתרגשות: "חברי המשלחת ההומניטרית כבר החלו לחלק וימשיכו לחלק בכל שמונת ימי חג החנוכה גנרטורים, ציוד חורף, וחבילות מזון שיהיו להם לעזר לפחות בתקופה הקרובה. כמו כן תארגן העמותה ותערוך גם מספר רב של הדלקות נרות חנוכה מרכזיים לניצולי השואה במספר רב של מוקדים שונים בערים השונות ברחבי אוקראינה. תודה ענקית לכל מתנדבי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" הנמצאים ועושים ללא ליאות ועם הרבה סיכון והקרבה עבודת קודש באוקראינה, אנו נוסיף ונגביר את האור ונגרש את החושך !".

צילומים: דוד סבג, חבר המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" למלחמה באוקרינה.

תפריט
נגישות