הפתעה מרגשת לחנוכה: בנו של ראש הממשלה המיועד יאיר נתניהו הדליק את הנר הראשון ביחד עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. הפתעה מרגשת לחנוכה: בנו של ראש הממשלה המיועד יאיר נתניהו הדליק את הנר הראשון ביחד עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

בנו של ראש הממשלה המיועד, יאיר נתניהו הפתיע והגיע הערב (ראשון, 18.12.2022) אל קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה וזאת על מנת להדליק את הנר הראשון של חג החנוכה ולחגוג ולהביא את שמחת החג ביחד עם ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה. במהלך האירוע המרגש יאיר נתניהו הודה למייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג על הכנסת האורחים החמה והלבבית לה זכה מניצולי השואה ועל הזכות העצומה לשמוח ביחד עם ניצולי השואה של העמותה שרובם נושקים לגיל 80, 90 וגם יותר ויחד עימם להדליק את הנר הראשון של חג החנוכה, נתניהו הצטרף אל כל ניצולי השואה במסיבת חנוכה שמחה ועליזה.

בתוך כך יש לציין כי לראשונה נכחו בהדלקת נרות החנוכה גם ניצולי שואה שחילצו בשנה האחרונה ללא ליאות תחת הפגזות קשות ובחירוף נפש חברי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" מתוך תופת המלחמה עם פלישת רוסיה לתחומי אוקראינה. נוסיף כי ממש גם בימים אלה נמצאים חברי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" בערים שונות באוקראינה מגרשים הרבה חושך ומפיצים המון אור כשהם מחלקים מספר רב של גנרטורים לבתיהם של ניצולי שואה רבים וקשישים שבתיהם ניזוקו קשות בערים רבות שהופגזו במלחמה, בנוסף לגנרטורים מחלקים חברי המשלחת גם ביגוד וציוד חורף רב הכוללים מעילים, צעיפים וגם "כירבוליות" שהן שמיכות מבד פליז איכותיות, מוצרי היגיינה שונים וגם מכשירי רדיו. עוד מחלקת העמותה גם חבילות מזון ותרופות שיגיעו עד לפתח בתיהם של ניצולי שואה וקשישים יהודיים המתגוררים בערים השונות באוקראינה שנפגעו במהלך המלחמה הקשה שלצערנו עדיין נמשכת כבר למעלה משנה, ולרגל החנוכה מחלקים גם חנוכיות ונרות, סביבונים ומשחקי חנוכה לילדים וכן חטיפים וממתקים למשפחות.

בתחילת האירוע המרגש ולפני הדלקת הנרות אמר מנכ"ל ומייסד עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג: "כל הכבוד ויישר כוח ליאיר נתניהו שעזב את כל עיסוקיו הרבים והקדיש מזמנו היקר להגיע אלינו הערב כאן לחיפה להדליק את הנר הראשון של חג החנוכה ולשמוח ביד עם ניצולי השואה וזה כלל לא מובן מאליו. עליי לציין כי למעשה אנו כבר אחרי תקופה של לפני בחירות ויישר כוח על הגעתו אלינו הערב. ביקוריו של יאיר נתניהו כלל וכלל לא מפתיעים אותי, נתניהו הוא חבר יקר ומתנדב וותיק בעמותת "יד עזר לחבר" המסייע לנו כבר למעלה מעשור, הוא מגיע ומצטרף אלינו בימי חג הפסח ובראש השנה ולא שכחנו כלל את התנדבותו גם בתקופת ימי נגיף הקורונה הקשים, בחלוקת חבילות מזון לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת בערים שונות ברחבי הארץ, נתניהו מבקר בקריית החסד של העמותה, מסייר במוזיאון השואה שלנו, נפגש עם ניצולי השואה, שואל לשלומם ומשוחח עימם רבות אודות חייהם והישרדותם בגבורה בתקופת השואה".

כך כתב נרגשות יאיר נתניהו בדף הפייסבוק שלו: "כמו בכל שנה, גם השנה הגעתי לחיפה להדליק נר של חנוכה ביחד עם ניצולי השואה הגיבורים והנפלאים של עמותת "יד עזר לחבר" ! כבוד גדול לשבת במחיצתם ולהכיר אותם כל פעם יותר, ולשמוע את סיפור החיים המרתק והכואב שלהם ! מאחל להם, ולכל עם ישראל, חג חנוכה שמח ! תודה לשמעון סבג על האירוח !".

בתום הדלקת הנר השמיני ומסיבת החנוכה וכשהוא נפרד מניצולי השואה, לפני צאתו של יאיר נתניהו את קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" הוא לא שכח לכתוב בספר האורחים והמבקרים: "זאת זכות גדולה להיות פה ולהכיר את ניצולי השואה הנפלאים שלכם בעמותת "יד עזר לחבר". לכל אחד מהם יש לב גדול וסיפור אישי שלא יאומן. תודה לכם על מלאכת הקודש שאתם עושים ! אין מעשה יפה יותר בעולמנו, יאיר נתניהו".

צילומים: יוסף הירש.

תפריט
נגישות