אורחת רמת דרג: שגרירת טאייוואן בישראל אבי יה-פינג לי ביקרה בעמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. אורחת רמת דרג: שגרירת טאייוואן בישראל אבי יה-פינג לי ביקרה בעמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה

אורחת רמת דרג וחשובה, הגב' אבי יה-פינג לי (Abby Ya-Ping Lee) היא שגרירית טאייוואן בישראל הגיעה הבוקר (חמישי, 29.12.2022) לביקור מיוחד ומרגש בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה. האורחת, השגרירה לי סיירה בקריית החסד של העמותה הפרוסה על 3 רחובות בשכונת הדר בחיפה, סיירה ב"בית החם של ניצולי השואה" ובמתקני העמותה, קיבלה סקירה מקיפה אודות עמותת "יד עזר לחבר", מפעל חייו כבר למעלה מ- 3 עשורים של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג. במהלך הביקור סיירה האורחת מטאייוואן , שנכנסה לתפקידה לפני פחות משנה, גם ב"מוזיאון השואה" הנמצא בתוך מתחם קריית החסד של העמותה ונפגשה פנים אל פנים גם עם 3 ניצולי שואה דיירות ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה, בהם גם ניצולת השואה הגב' שליה קנייבסקי בת ה- 86 מהעיר חרקוב שבאוקראינה שביתה הופגז ותחת אש כבדה והפצצות ובמבצע מורכב ומסובך, ללא ליאות ובחירוף נפש חולצה לפני כשנה ע"י חבריי המשלחת ההומניטרית של העמותה באוקראינה, המתגוררת כיום בשקט ובשלווה כדיירת מן המניין ב"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה. בתוך כך יש לציין כי השגרירה לי, הייתה בעבר גם סמנכ"לית משרד החוץ בטייפיי היא העיר המרכזית ובירתה של טאייוואן.

בתוך כך יש לציין כי בסיורה של שגרירת טייוואן  לי במוזיאון השואה היא צפתה והתעקבה זמן רב ליד ההולוגרמה החדשה שנבניתה ממש לאחרונה במוזיאון של ניצולת השואה מהונגריה הגב' יהודית הרשקוביץ בת ה-94 דבר שריגש אותה ביותר ואף באותו הרגע היה ניתן להבחין בנקל בדמעות שזלגו מעיניה. לאחר הצפייה בהולוגרמה נפגשה השגרירה פנים אל פנים עם ניצולת השואה הרשקוביץ, דבר שריגש אותה מאוד.

במהלך הביקור שהיה חם ולבבי אמרה שגרירת טאייוואן בישראל, לי: "שמעון היקר, תודה רבה לך מקרב לב על הכנסת האורחים החמה והלבבית לה זכיתי כאן הבוקר אצלכם בעמותה בחיפה. כבוד גדול עבורי להתארח אצלך. מרגש ביותר היה לי לפגוש את ניצולי השואה להם אתה טורח ועושה לילות כימים למען רווחתם כבר למעלה מ- 3 עשורים במדינת ישראל. התרגשתי לראות את כל פעילותך העניפה למענם של ניצולי השואה, תבורך ונשמור על קשר ושיתופי פעולה ביחד. לטאיוואן וישראל ישנם הרבה מאוד דברים וערכים משותפים, החמלה והסיוע לנזקקים הינם ערכים המושרשים עמוקות בתרבות בטאייוואן".

עוד במהלך הביקור אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג: "התרגשתי ביותר הבוקר, לארח כאן אצלנו אורחת רמת דרג ורבת מעלה כמו שגרירת טאייוואן בישראל. עבורי יה זה כבוד עצום, לארח את השגרירה הגב' אבי יה-פינג לי אצלנו כאן בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר".

הסברתי לה אודות העמותה ואודות ה"בית החם של ניצולי השואה" בו גרים כיום קרוב למעלה מ-70 ניצולי שואה ששרדו את תופת הזוועות בתקופת השואה. התרגשתי לראות ובנקל היה ניתן להבחין גם בדמעות בעיניה כשביקרה במוזיאון השואה של העמותה, היא התעקבה על כל פריט ומוצג בתערוכת הקבע של המוזיאון ושאלה אודותיו. במהלך מפגשינו המרגש סיכמנו בשמחה גם על המשך העמקת הקשרים בין השגרירות לעמותת "יד עזר לחבר" לאתר אפשרויות של שיתופי פעולה שונים בנושא השואה ושיתופי פעולה שיחלו ביננו ממש בקרוב בין טאייוואן והעמותה ובטוחני ואין לי צל של ספק שיהיה זה שיתוף פעולה יוצא דופן ובינלאומי גם בין מערכת החינוך בטאייוואן ועמותת "יד עזר לחבר" במטרה להעצים ולקדם את בני נוער בטאייוואן בנושא השואה".

בתום המפגש המרגש העניק מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג לאורחת השגרירה לי את סיפרו "עדות חיה" המספר אודות קורותיהם של ניצולי השואה של ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה. במקביל העניקה שגרירת טאייוואן לי לסבג תמונה של הרחוב הראשון בטייפיי שבטאייוואן, היה מרגש !

צילומים: יוסף הירש, עמותת "יד עזר לחבר"

 

תפריט
נגישות