לקראת "יום השואה הבינלאומי 2023": קבוצת נערים ג' של מועדון הכדורגל מכבי חיפה יצרה את עץ התקווה של ניצולי השואה

  1. ראשי
  2. Events
  3. לקראת "יום השואה הבינלאומי 2023": קבוצת נערים ג' של מועדון הכדורגל מכבי חיפה יצרה את עץ התקווה של ניצולי השואה

לקראת "יום השואה הבינלאומי 2023" שיחול בסוף חודש זה (27.1.2023) אותו מציינים ברבים ממדינות העולם, הוא תאריך שנקבע ע"י האומות המאוחדות (האו"ם) הוא יום שיחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, הגיעו השבוע (ראשון, 8.1.2023) שחקני קבוצת נערים ג' גולדשנפלד של מועדון הכדורגל "מכבי חיפה" כשבידיהם שקיות העמוסות במתנות לחלוקה עבור ניצולי השואה, אל קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" ואל "מוזיאון השואה" השוכן במתחם שברחוב קסל בשכונת הדר הכרמל שבחיפה וזאת על מנת לקיים פעילות התנדבותית וחוויתית ביחד עם ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה.

השחקנים הגיעו כשאליהם מתלווים מנהל מחלקת הנוער של המועדון עפר פביאן, מנהל החטיבה הצעירה יניב לוגסי, מאמן הקבוצה רועי גוזלן ומנהלה של הקבוצה אסף רגב. שחקני קבוצת הנערים קיבלו סקירה מקיפה אודות עמותת "יד עזר לחבר" היא מפעל חייו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, המפעילה כבר למעלה מ-3 עשורים "בית חם לניצולי שואה". המפגש של שחקני הקבוצה עם ניצולי השואה הרבים היה מרתק ומרגש ביותר, כשהם נפגשים גם פנים אל פנים עם ניצולי שואה שחילצו חברי המשלחת ההומניטרית של העמותה תחת הפגזות ואש כבדה במבצעים מסובכים ומורכבים, ללא ליאות ובחירוף נפש לפני פחות משנה בפלישה הרוסית לאוקראינה, ניצולי שואה אלה מתגוררים היום בשקט ובשלווה כדיירים מן המיניין ב"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה בחיפה.

בתחילת האירוע נשא דברים מרגשים עפר פביאן, מנהל מחלקת הנוער של המועדון ואמר: "בראש ובראשונה אני חושב שזאת זכות גדולה של כולנו להיות נוכחים כאן היום אצלכם ואני מדבר כבן למשפחה של ניצולי שואה, אבא שלי היה 6 שנים בבית יתומים, דוד שלי ברח ממחנה ההשמדה אושוויץ ואחד הדברים בהם היתה לי גאווה הכי גדולה כשהייתי מאמן בנבחרות ישראל במשחקים נגד נבחרת גרמניה כשברקע אני שומע את "התקווה" מנוגנת באיצטדיון. אתם כולכם, מכירים אותי כעפר פביאן אבל שמי המקורי לא היה פביאן זה שם שקיבלנו אחרי המלחמה, הסבא שלי נולד כפליישמן, המשפחה שלי היא היא מהעיר טופולצ'אני שבסלובקיה, בה שכנה עד מלחמת העולם השנייה קהילה יהודית גדולה מאוד ויש לי עוד סיפר ארוך על כך. תודה רבה לך שמעון סבג על כל מה שאתה עושה וטורח עבורם של ניצולי השואה בישראל, אנחנו נהיה כאן תמיד עבורכם !".

בתוך כך יש לציין כי השחקנים סיירו ב"מוזיאון השואה" של העמותה הנמצא במתחם, קיבלו הסברים מרתקים מפיה של אוצרת המוזיאון ומנהלת קשרי קהילה ויחסי הציבור של העמותה תמי סינר וכמן – כן התעכבו זמן רב על כל פריט ומוצג שבתערוכת הקבע של המוזיאון ושאלו אודותיו. עוד צפו השחקנים והיו מרותקים במיוחד בהולוגרמה החדשה שנבנתה לאחרונה במוזיאון של ניצולת השואה מהונגריה הגב' יהודית הרשקוביץ בת ה-94 המספרת אודות חייה בתקופת השואה. נוסיף כי את כל נושא פרוייקט "עץ התקווה" הגתה ויזמה תמי סינר שהיא גם בת לניצולי שואה.

עוד במהלך המפגש עבדו ועשו הנערים בפעילות יצירתית ביחד עם ניצולי השואה הנושקים לגיל 80, 90 וגם יותר, כשהם יוצרים לבבות צבעוניים ומקושטים אותם הם תלו ביחד על עץ זית הוא "עץ התקווה" שהוכן במיוחד למען פרוייקט חשוב זה, עץ המסמל את התקווה לעתיד ושיתוף פעולה פורה וטוב בין ניצולי השואה לבין הדור הצעיר הוא דור העתיד של כולנו. יצירתם המשותפת תבנה תקווה בלב ניצולי השואה לעתיד טוב יותר, זאת היא הבטחה של הדור הצעיר לשמור שלא תהייה שוב שואה בעולמינו אלא רק עתיד מלא בצבע ואהבה כמו עלי העץ שהם יצרו ביחד במפגש זה.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג נטל חלק באירוע, הסתובב בין שולחנות היצירה של ניצולי השואה והשחקנים ואמר: "כולי נרגש כאן היום לארח את קבוצת נערים ג' של מועדון הכדורגל "מכבי חיפה", מועדון כדורגל שהוא אחד ממועדוני הכדורגל החברתיים שאני מכיר ואם לא החברתי ביותר במדינת ישראל. למועדון הכדורגל מכבי חיפה יש קשר הדוק ורב שנים עם ניצולי השואה שלנו. זה כלל לא מובן מאליו שמכבי חיפה עוצרת גם את אימוניה של שחקנים צעירים במחלקות הנוער שלה ומקדישה מזמנם רק על מנת לפגוש את ניצולי השואה ולבצע ביחד עימם פעילות יצירתית חשובה, כל זה מראה את הלב האנושי הפועם במועדון ואת החשיבות המדהימה של המועדון לנתינה ללא גבולות למען הקהילה.

עוד אמר מר סבג: "תודה מיוחדת לכל מחלקת הנוער של מועדון הכדורגל מכבי חיפה השחקנים , חברי ההנהלה והצוות המקצועי. ותודה גדולה מקרב לב ויישר כוח לעומד בראשו ומי שמוביל אותו בביטחה וביד רמה כבר עשרות שנים, נשיא המועדון יעקב (יענקל'ה) שחר, תודה על כל שיתוף הפעולה הפורה והמבורך שלנו עם העמותה לאורך השנים. בכוונתי כבר ועכשיו להגיש את המועמדות של יעקב שחר והמועדון מכבי חיפה לפרס ישראל. מאחל למועדון מכבי חיפה המוני הישגים והצלחות במשחקים בכל המפעלים, הליגות והגביע לכל קבוצות המועדון מקטן ועד גדול".

בתום האירוע העניק מר סבג לקבוצת נערים ג' של מועדון הכדורגל "מכבי חיפה" תעודת הוקרה ואת סיפרו "עדות חיה" אודות חייהם של ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה. היה מרגש ביותר !

גלריית צילומים נרחבת: יוסף הירש.

תפריט
נגישות