מרגש: עמותת "יד עזר לחבר" נחלצת למען ניצול שואה הגר בבית בתת תנאים אנושיים * בעלי מקצוע מוזמנים לסייע, התקשרו ל- 8602*

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש: עמותת "יד עזר לחבר" נחלצת למען ניצול שואה הגר בבית בתת תנאים אנושיים * בעלי מקצוע מוזמנים לסייע, התקשרו ל- 8602*

מתנדבי "יחידת האופנוענים" של עמותת "יד עזר לחבר" שהוקמה לפני מספר שנים היא אחת מחוליותיו החשובות והעיקריות של "מוקד החירום והמצוקה" של העמותה שהוקמה לפני כשנתיים. זאת יחידת עילית המפוזרת ברוב חלקי הארץ שהוקמה במיוחד למטרת סיוע ועזרה לכל המערך הלוגיסטי חסר התקדים והנרחב של המוקד שתיתן מענה מידי ראשוני ומהיר ביותר לטובת ניצולי שואה וקשישים.

אמש, (שני, 27.2.2023) בקריאה טלפונית נרגשת ודחופה הגיע אחד ממתנדבי היחידה לביתו של ניצול שואה בן 89 המתוגרר בחיפה וזאת על מנת לשאול לשלומו וזאת לאחר שלא ענה לטלפון. המראות שהתגלו לעיניו היו מזעזעים מההזנחה ומהתנאים הקשים בהם ניצול השואה הקשיש מתגורר בביתו.

עם היוודע הדבר, אמר אמש (שני, 27.2.2023) מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "יחידת האופנוענים שלנו מסייעת בדרך כלל למדוד לו לחץ דם, דופק ועוד אך גם להביא אוכל חם ובכלל חבילות ומזון ומיועדת להעניק כל סיוע לניצולי שואה, קשישים וגם משפחות מעוטי יכולת. הפעם המחזות היו קורעי לב ומזעזעים. הבית כולו היה הפוך, אלה הם התנאים שכך חי לו ניצול השואה בביתו, מצב הדריה היה קשה ביותר, נורא, ומצבה של הדירה עם רטיבות איומה, לא רק שהיה קשה ביותר אלא היה גם מזעזע מאוד !!!

עוד אמר נרגשות מר סבג: "לא יתכן שכיום בשנת 2023 במדינת ישראל ניצולי שואה,קשישים וערירים יתגוררו במצב כזה בחיפה ובכלל במדינת ישראל בתת תנאים אנושיים ובמגורים שלא ראויים כלל לאדם !!!  פשוט הזדעזעתי החלטתי לזרוק את הכפפה וכהרגלה בקודש החלטתי לפתוח את ליבה של העמותה מיידית ללא דיחוי ובדחיפות להעביר את ניצול השואה כמה שיותר מהר להתגורר ב"בית החם של ניצולי השואה" ביחד עם ניצולי השואה שלנו המתגוררים בקריית החסד של העמותה בחיפה ובמקביל לשלוח ציוותי עבודה ומתנדבים לשפץ לן את הבית מיידי וזאת כדי שיוכל ניצול השואה לחזור במהרה שוב לביתו, לבית שהוא יוכל לגור בה בכבוד. אני פונה לציבור הרחב אנו זקוקים לסיוע ולעזרה של אינסטלטורים, רצפים, צבעים, חשמלאים וכל בעל מקצוע אחר – שיוכל לסיע לנו בשיפוץ הדירה והמעוניינים להתנדב, אנו נממן את החומרים הדרושים, אנו זקוקים לבעלי מקצוע עם ידיים טובות, אל תהססו התקשר בכל רגע לטלפון: 8602* , כל סיוע שיתקבל בהקדם יתקבל כמובן בברכה.

צילומים: מתנדבי יחידת האופנוענים של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

תפריט
נגישות