היסטוריה: עמותת "יד עזר לחבר" חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה הומניטרי עם טייוואן

  1. ראשי
  2. Events
  3. היסטוריה: עמותת "יד עזר לחבר" חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה הומניטרי עם טייוואן

בטקס חגיגי ומרגש שנערך הערב (חמישי, 13.4.2023) ב"מוזיאון השואה" שבמתחם קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה חתמה העמותה החיפאית המפעילה "בית חם לניצולי שואה" על מזכר הבנות (MOU) עם משרד הכלכלה והתרבות של טאיוואן לשיתוף פעולה בתחום ההומניטרי ובהשקתם של אופנועים חדשים שישמשו את "מוקד החירום והמצוקה" של העמותה בעזרה וסיוע לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת. במהלך הטקס צויין שיתוף הפעולה המכובד בין נציגות משרד הכלכלה והתרבות של טאיוואן, אסיה ובין משימתה של עמותת "יד עזר לחבר" בסיוע לניצולי שואה וקשישים נזקקים.

מזכר הבנות זה (Memorandum of understanding) שנחתם הערב ע"י מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג בצוותא עם שגרירת טייוואן בישראל הגב' אבי יה-פינג לי (Abby Ya-Ping Lee) הוא הסכם חתום בין עמותת "יד עזר לחבר" ומשרד הכלכלה והתרבות של טייוואן המבטא הסכמה ורצון לשיתוף פעולה הומניטרי ביניהם הנחשב להישג היסטורי.

במעמד נטלו חלק והשתתפו אישי ציבור רבים, בהם סגן יו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי, ח"כ אתי עטייה, יושב-ראש הוועדה המיוחדת לזכויות הילד ח"כ אליהו דלל, ח"כ אריאל קלנר, חברי מועצת העיר ניר שובר, ויעקב פיינגולד, רבה הראשי של עתלית כבוד הרב שמעון אלמליח, אורחים וניצולי שואה רבים דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה. את האירוע הנחה בחן רב ובטוב טעם ידיד העמותה ומתנדב העמותה הוותיק אלירן טל כלכל אורכו מסייע לצידו בתירגום לשפה האנגלית עו"ד העמותה עו"ד יגאל דנינו.

יש לציין כי לפני כ-4 חודשים ביקרה שגרירת טאייוואן בישראל הגב' אבי יה-פינג לי (Abby Ya-Ping Lee) וסיירה במתחם קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בביקורה אז בחיפה סיירה ב"מוזיאון השואה" של העמותה, נפגשה עם ניצולי שואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה, התרגשה רבות ממפגשים מרתקים אלה וגם העלתה דמעות בעיניה. השגרירה לי, הייתה בעבר גם סמנכ"לית משרד החוץ בטייפיי היא העיר המרכזית ובירתה של טאייוואן.

בתחילת האירוע שהיה חם ולבבי אמרה שגרירת טאייוואן בישראל, לי: "שמעון היקר, תודה רבה לך מקרב לב על הכנסת האורחים החמה והלבבית לה זכיתי כאן אצלכם בעמותה בחיפה. כבוד גדול עבורי להתארח אצלך. מרגש ביותר היה לי לפגוש את ניצולי השואה להם אתה טורח ועושה לילות כימים למען רווחתם כבר למעלה מ- 3 עשורים במדינת ישראל.

התרגשתי לראות את כל פעילותך העניפה למענם של ניצולי השואה, תבורך ונשמור על קשר ושיתופי פעולה ביחד. לטאיוואן וישראל ישנם הרבה מאוד דברים וערכים משותפים, החמלה והסיוע לנזקקים הינם ערכים המושרשים עמוקות בתרבות בטאייוואן".

עוד במהלך הביקור אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג: "התרגשתי ביותר לארח כאן אצלנו אורחת רמת דרג ורבת מעלה כמו שגרירת טאייוואן בישראל, השגרירה היא מלאכית בלבן, עבורי היה זה כבוד עצום, לארח את השגרירה הגב' אבי יה-פינג לי אצלנו כאן בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר". אין ביטוי גדול יותר של אחווה ושלום מאשר יחידות התנדבותיות המשותפות לעזרה וסיוע הומניטרי הדדי בין עמותת "יד עזר לחבר" וטייוואן. אני רוצה להודות לשגרירת טאייוואן בישראל אבי לי על חתימת מזכר ההבנה ההיסטורי ושיתוף הפעולה ההומניטרי ואין לי צל של ספק ובטוחני ששיתוף הפעולה ביננו יהיה לתועלת רבה לטובת רווחתם של ניצולי השואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת בישראל.

לשגרירה לי, יש אוזן קשבת כשמדובר בניצולי שואה ובכלל בעזרה לזולת ולקהילה. אין לי ביטוי גדול יותר של שלום ואחווה מאשר יחידות התנדבותיות משותפות לעזרה וסיוע הומניטרי הדדי. כבוד השגרירה לי, את חלק מאיתנו ואנו שמחים על הושטת היד שלך למען ניצולי השואה והחלשים בחברה. בעצם חתימת ההסכם היום, ישנה נכונות להעמיק ולהרחיב גם את הוראת השואה בטייוואן.

סיכמנו בשמחה גם על המשך העמקת הקשרים בין השגרירות לעמותת "יד עזר לחבר" לאתר אפשרויות של שיתופי פעולה שונים בנושא השואה ושיתופי פעולה שיחלו ביננו ממש בקרוב בין טאייוואן והעמותה ובטוחני ואין לי צל של ספק שיהיה זה שיתוף פעולה יוצא דופן ובינלאומי גם בין מערכת החינוך בטאייוואן ועמותת "יד עזר לחבר" במטרה להעצים ולקדם את בני נוער בטאייוואן בנושא השואה".

לקראת תום האירוע חתמו סבג ולי על מזכר ההבנות לשיתוף פעולה הומניטרי. מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג העניק לאורחת רמת הדרג השגרירה לי מגן הוקרה שעליו מתנוססות חתימותיהם של ניצולי השואה המתגוררים בעמותה. גם אירוע זה היה מרגש ביותר !

גלריית צילומים נרחבת מן האירוע: יוסף הירש, עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות