יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג: עמותת "יד עזר לחבר" למען ניצולי השואה

  1. ראשי
  2. Events
  3. יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג: עמותת "יד עזר לחבר" למען ניצולי השואה

הערב שני (17.4) ומחר שלישי (18.4) יחול יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג, על פי הנתונים שפורסמו ממש היום בישראל חיים כיום 148,763 ניצולי שואה כשגילם הממוצע הוא 85.8, למעלה מ־1,161 ניצולי שואה כבר חצו ועברו את גיל 100. העיר חיפה היא העיר שבה מתגוררים הכי הרבה ניצולי שואה: 11,200 ניצולי שואה, אחריה ירושלים עם 9,400, ותל אביב עם 8,000 ניצולי שואה ואחריהם ערים שונות בישראל. בשנה האחרונה הלכו לעולמם בישראל 15,193 ניצולי שואה.

כמו – כן, על פי רקע המלחמה באוקראינה בשנה האחרונה, שנת 2022 הייתה שנת שיא בעליית ניצולי שואה לישראל שעשרות מהם נקלטו עוד לפני שנה והיום הם דיירים מן המיניין של ה"בית החם של ניצולי השואה" בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "אנו נמצאים כיום במירוץ נגד הזמן ויודעים כמה עוד נדרש לעשות על מנת לאפשר לניצולי השואה שהם הגיבורים האמיתיים של כולנו לסיים את חייהם בכבוד וברווחה. רבע מכל ניצולי השואה חיים בעוני. אם גם אתם רוצים לסייע לעמותת "יד עזר לחבר" המפעילה "בית חם לניצולי שואה", זהו הזמן וזהו גם הרגע, אל תהססו ! בזכותם של ניצולי השואה אנו כאן היום !" לעזרה ולסיוע, להלן: https://notnimyad.co.il/…
תפריט
נגישות