בקרוב: עמותת "יד עזר לחבר" מקימה בימים אלה אודיטוריום מפואר במוזיאון השואה

  1. ראשי
  2. Events
  3. בקרוב: עמותת "יד עזר לחבר" מקימה בימים אלה אודיטוריום מפואר במוזיאון השואה

בימים אלה עומלת וטורחת עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג בהקמתו של אולם אודיטוריום חדש ומפואר שייבנה בתוך "מוזיאון השואה" שבמתחם העמותה בחיפה. האודיטוריום החדש יהווה נדבך משמעותי נוסף בהנצחת השואה, פרויקט שהחל כבר בשנת 2017 עת הוקם ונחנך "מוזיאון שואה" לתפארת.

המוזיאון מאגד בתוכו מס׳ רב של עדויות, חלקן של דיירי הבית החם וחלקן של ניצולי שואה מאיזור חיפה והצפון אשר הגיעו למוזיאון ומסרו עדות למחלקת המדיה והדיגיטל של המוזיאון. ב"מוזיאון השואה" ניתן למצוא בנוסף, אוספי אמנות של ניצולי שואה, גם מקרב דיירי הבית, אסופות מסמכים ותעודות מתקופת השואה.

מטרת הקמת האודיטוריום היא להמשיך את פרויקט הנחלת השואה לדורות הבאים על מנת שיהיו מצויים בהיסטוריה של מדינת ישראל וינחילו אותם לדורות ההמשך. באודיטוריום תוכלנה להתארח קבוצות ומשלחות רבות מכל קצווי העולם אשר תצפנה בעדויות ובאוספים רבים של פריטים נדירים.כמו כן, יוצגו באודיטוריום סירטונים רבים בטכנולוגיות חדישות אשר יאפשרו לצופה להיכנס למציאות מדומה ולחזור לאחור בזמן אל השנים 1940-1945 ולהבין מה עבר על העם היהודי ואיך למרות הכל ואף על פי הגיעו לארץ ישראל והקימו את מדינת ישראל בה אנו חיים היום.

עדויות אלה חשובות מאוד לעוד דורות רבים ולכן חייבים להציג ולהראות אותם בכל דרך אפשרית. הביקור במוזיאון ובהמשך, באודיטוריום, יהווה במיוחד עבור דורות ההמשך מקור חינוכי והם יהיו מצויים בתולדות בוני המדינה, ניצולי השואה שקמו מעפר התעשתו והקימו את מדינת ישראל.

בשנת 2021 הוסיפה עמותת "יד עזר לחבר" נדבך נוסף לפרויקט זה: בנייתם והקמתם של הולוגרמות מתוחכמות וחדישות בתוך המוזיאון, המנציחות את ניצולי השואה במציאות מדומה ובתלת – מימד.

בימים אלה, חותמת עמותת "יד עזר לחבר" על הסכם שיתוף פעולה עם מוזיאון אושוויץ – בירקנאו הרשמי בפולין. במסגרת אותו הסכם, עמותת ״יד עזר לחבר״, תציג במוזיאון ואף באודיטוריום, פריטים נוספים בהם ניתן לצפות רק במוזיאונים ספורים בישראל כגון: חליפות (פיג'מות) אותן נאלצו ללבוש האסירים והאסירות במחנות הריכוז, נעליים שונות שנותרו שם ופריטים אישיים רבים נדירים נוספים.

עמותת "יד עזר לחבר "פועלת כ – 25 שנה על הנצחת השואה והנחלתה לדורות הבאים בכל האמצעים האפשריים. נשמח לארח אתכם באולם האודיטוריום לאחר הקמתו.

אם גם אתם רוצים להיות שותפים למצווה חשובה וקדושה זאת, אל תהססו, זהו הזמן וזהו גם הרגע ! ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנו כאן כיום ! … לתרומות ולסיוע בהקמת האודיטוריום התקשרו אלינו לטלפון 8602* או ליחצו כאן !

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות