במלאת 75 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגואטמלה: שגרירת גואטמלה בישראל ארוואלו דה מוסקוסו ביקרה במוזיאון השואה של "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. Events
  3. במלאת 75 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגואטמלה: שגרירת גואטמלה בישראל ארוואלו דה מוסקוסו ביקרה במוזיאון השואה של "יד עזר לחבר"

במלאת 75 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים ביון ישראל לגואטמלה נערך הבוקר (שלישי, 16.5.2023) טקס חגיגי במתחם "מוזיאון השואה והתקומה" של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בו הוכרז גם לראשונה על הנחת אבן הפינה לתחילת עבודות הבנייה של מבנה האודיטוריום החדש והמפואר שייחל להבנות במוזיאון זה ממש בימים אלה. האודיטוריום יהווה נדבך חשוב ביותר ומשמעותי נוסף בהנצחת השואה פרוייקט אותו החלה עמותת "יד עזר לחבר" בשנת 2017 כשבנתה את מוזיאון השואה.

הטקס נערך במעמד אורחים רבים כשאורחת הכבוד הראשית של האירוע היתה שגרירת גואטמלה בישראל הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, חבר מועצת העיר חיפה ניר שובר, מ"מ הרב הראשי לחיפה והרב הראשי של עתלית כבוד הרב שמעון אלמליח, רבה של העמותה כבוד הרב יעקב ממן, אורחים, אישי ציבור וניצולי שואה רבים דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה"המתגוררים בקריית החסד של העמותה בחיפה, את הטקס הנחתה בחן רב ובטוב טעם בעברית וגם בשפה האנגלית הדוגמנית ומגישת הטלויזיה נטלי דדון.

במהלך האירוע הוקרנה במוזיאון ברכתו של שר החוץ חבר הכנסת אלי כהן, המברך על הגעתה וביקורה של שגרירת גואטמלה בישראל לביקור מרגש בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה.

בתום הביקור המרגש לא שכחה שגרירת גואטמלה דה מוסקוסו לחתום גם בספר המבקרים במוזיאון ולאחר מכן נציגי העמותה לקחו את שגרירת גואטמלה וציוותה לביקור מיוחד בגנים הבהאים שבמרכז הבהאים העולמי שעל הר הכרמל בחיפה, הבנויים מתשעה עשר גנים מדורגים (טרסות) המשתרעים לכל אורך המדרון הצפוני של הר הכרמל. מקדש הבאב (המכונה כיפת הזהב) בעל כיפת הזהב, הוא סימלה הידוע של העיר חיפה, זהו מקום מנוחתו של הנביא-המבשר של הדת הבהאית, ניצב בטרסה המרכזית וצופה אל מפרץ חיפה ועכו.

בנייתו של האודיטוריום המפואר והחדש תחל ממש בימים הקרובים והוא יכיל קרוב ל- 100 מקומות ישיבה וישמש את העמותה באירוח מבקרים קבוצות ומשלחות מהארץ ומכל רחבי העולם המגיעות לבקר ב"מוזיאון השואה" של העמותה בחיפה, שתצפנה בעדויות ובאוספים רבים ומגוונים של פריטים נדירים. באודיטוריום יוצגו סירטונים רבים בטכנולוגיות חדישות אשר יאפשרו לצופה להיכנס למציאות מדומה בין השנים 1945 – 1940 ולהבין מה עבר על העם היהודי ואיך למרות ואף על פי, הגיעו לארץ ישראל והקימו את המדינה בה אנו חיים היום. עדויות של ניצולי שואה אלה הן חשובות מאוד לעוד דורות רבים ולכן חייבים להציגם  ולהראותם בכל דרך אפשרית. הביקור במוזיאון ובהמשך, באודיטוריום, יהווה במיוחד עבור דורות ההמשך מקור חינוכי, והם יהיו מצויים בתולדות בוני המדינה, ניצולי השואה שקמו מעפר התעשתו והקימו את מדינת ישראל.

בתוך כך יש לציין כי בשנת 2021 הוסיפה עמותת "יד עזר לחבר" נדבך נוסף לפרויקט והם בנייתם והקמתם של הולוגרמות מתוחכמות וחדישות בתוך המוזיאון, המנציחות את ניצולי השואה במציאות מדומה ובתלת – מימד. עוד הימים אלה חותמת העמותה על הסכם שיתוף פעולה עם מוזיאון אושוויץ – בירקנאו הרשמי בפולין, שבמסגרתו עמותת "יד עזר לחבר״, תציג במוזיאון וגם באודיטוריום הנבנה בימים אלה, פריטים נוספים בהם ניתן לצפות רק במוזיאונים ספורים בישראל כמו חליפות (פיג'מות) אותן נאלצו ללבוש האסירים והאסירות במחנות הריכוז, נעליים שונות שנותרו שם ופריטים אישיים רבים נוספים.

במהלך האירוע המרגש אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "לפני הכל, למי שלא יודע גואטמלה הינה אחת מהמדינות הראשונות שתמכו ביהקמת מדינת ישראל באו"ם וממשיכה לתמוך ולאהוב את ישראל עד לימים אלו. כמו כן, גואטמלה היא המדינה השנייה אחרי ארה"ב שהכירה בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל והחל משנת 2018 השגרירות של גואטמלה בישראל שוכנת בבירת ישראל ירושלים.

זה כבוד גדול עבורי לארח כאן היום את כבוד שגרירת גואטמלה הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו ואת כל הצוות הדיפלומטי שהגיע ביחד עימה לבקר אותנו בקרית החסד של העמותה, לסייר במוזיאון השואה ולפגוש ולשוחח עם ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה, כשהיא עושה זאת עם הרבה חום ואהבה וקשובה לכל אחד ואחת מניצולי השואה. אגלה לכם כי התרגשתי מאוד גם כשבמהלך סיורה במוזיאון השואה ובמהלך הסקירה על מוצגי תערוכת הקבע של המוזיאון היא גם העלתה דמעות בעיניה".

עוד במהלך האירוע נשא דברים חבר מועצת העיר חיפה מר ניר שובר שאמר: “גם היום כמו תמיד אני שמח להיות אורח של איש החסד והנתינה, הצדיק שמעון סבג. האיש היקר הזה, אדם שתורם המון, רבות וטורח לילות כימים לטובת הקהילה, הזולת, ניצולי שואה, משפחות מעוטי יכולת ועוד. הגשתי את מועמדותו רוצה לקבלת התואר הרם והנכסף של "יקיר העיר חיפה" וכולי תקווה שהוועדה בראשות סגן ראש העיר חיפה שמשון עידו תתמוך בבקשתי חשובה זאת”.

בתוך כך, יש לציין כי שגרירת גואטמלה אוה אטזום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו שבתפקידה הקודם היתה סגנית שר החוץ של גואטמלה, מסרה השבוע (שלישי, 23.5.2023) לנשיא המדינה יצחק הרצוג את כתב ההאמנה שלה בשם מדינת גואטמלה.

עם הגעת השגרירה נוגן הימנון גואטמלה ע"י תזמורת צה"ל ולאחר מכן סיקרה השגרירה את משמר הכבוד הצה"לי ברחבת הטקס בבית משכן הנשיא בירושלים. כמו – כן לאחר הגשת כתב ההאמנה הנשיא הרצוג קיים פגישה עם השגרירה ולאחר מכן היא חתמה בספר האורחים של בית הנשיא. בסיום הטקס נוגנה "התקווה".

הנשיא הרצוג, קיבל את פניה ואמר: "ברוכה הבאה לישראל גברתי השגרירה מגואטמלה, שהיא אחת מהמדינות הקרובות ביותר לישראל. היסטורית מיומנו הראשון ועד היום".

במהלך המפגש המרגש אמרה שגרירת גואטמלה לנשיא המדינה הרצוג : "השנה אנחנו חוגגים 75 שנה ליחסנו הדיפלומטיים, וחמש שנים להעברת השגרירות שלנו לירושלים ! כולם בגוואטמלה אוהבים את ישראל ועבורי זוהי זכות עצומה לייצג את המדינה שלי כאן".

 

צילומים: יוסף הירש, זארין מוניסמי מרכז הבהאים העולמי, חיים צח, לע"מ, בית הנשיא.

תפריט
נגישות