בית מחסה לילד

  1. ראשי
  2. בית מחסה לילד

"לזכרו של לארי גרוס"

פנינת החמד ועטרת ראשה של העמותה הוא בית הילד בו נאספים ילדים ממשפחות מצוקה לאחר שעות הלימודים. בבית הילד מתקיימים חוגים שונים, חדר מחשבים, פינת חי, עזרה לימודית וארוחה צהריים חמה וארוחת ערב קלה. בית הילד פעיל מיום א עד יום ה בכל שעות היום.

פעילויות לילדים בנווה דויד

פתיחת בית הילד נבעה מכך שבתחילת פעילות העמותה היו קיימים בתי תמחוי למבוגרים , ובשעות הצהריים היו מגיעים ילדים רעבים לפתח בתי התמחוי עם הילקוט על גבם ומתביישים להיכנס ולאכול עם המבוגרים ואז וועד העמותה החליט לפתוח בית לילדים רעבים אלו כדי שיוכלו לקבל מנת אוכל חמה ובית חם לאחר בית הספר כולל כל הפעילויות .

"בית ילד" הנוסף בשכונת נווה דוד לאחר הצלחת פרויקט בית הילד הראשון בהדר ,פתחנו גם בנווה דוד בגלל העוני הכבד שם,והמקום מלא עד אפס מקום בילדים נזקקים אשר נפלו למעגל העוני ומקבלים את כל הצרכים והמענה בבית הילד:

  • קבלת ארוחה חמה בהגיעם לבית הילד
  • הכנת שיעורי בית עם מורים מתנדבים.
  • חוגי העשרה, פינג פונג , כדורגל כולל תלבושת הקבוצה ומאמן מתנדב.
  • חוג מחשבים ויישומי המחשב כולל אינטרנט.
  • חדר כושר הכולל את כל המכשירים ומאמן כושר לילדים.

פעילויות במשך השנה :

א. בכל חופשת קיץ מקיימת העמותה פעילויות לילדים למאות ילדים בכמה מחזורים חינם.- לילדים שאינם יכולים לשלם את מחירי פעילויות לילדים המוצעות "בשוק".

ב. מדי זמן מה בצמוד לחגים ו/או אירועים מיוחדים על פני השנה אנו עורכים פרויקטים ומבצעים שונים. דוגמה אחת מתוך מגוון מפעלינו הרבים למען הקהילה היא: פרויקט אותו אנו מכנים "תיק לכל תלמיד", שמטרתו היא לתת בתחילת כל שנת לימודים, לתלמידים ממשפחות מצוקה שאין ידם משגת, ילקוט על תכולתו. אנו עורכים מבצע זה זו השנה הרביעית ובה חילקנו למעלה מ- 1200 ילקוטים.

ג. בחג חנוכה האחרון הפקנו לילדים מסיבת "פסטיגל" לתפארת שהרי אין ביכולתם לרכוש כרטיסים למופע הפסטיגל ולהצגות המשוחקות במהלך החג. אמנים אצילי נפש התגייסו, ביניהם, להקת "טררם "הנפלאה. נתרמו חבילות שי והילדים יצאו עם אור בעיניים,ואנחנו נמלאנו עליצות ושמחה למראיהם. באותו היום בבוקר יצאנו בתהלוכת מכוניות מצוידות ברמקולים, בשיתוף יחידת הבילוש של המשטרה שלקחה פרויקט זה כתרומתה לקהילה וליצנים, לשכונות עוני בחיפה רקדנו עם הילדים שימחנו אותם וחילקנו להם חבילות שי.

ד. מדי חג אנו עורכים ערבי חג לכל הילדים שבמאגר שלנו ולמשפחותיהם כדי שיוכלו לחגוג את החג בכבוד ושלא יחסר דבר על שולחנם.

כל פעילות בתי הילד מתבססת על מתנדבים ואנשים טובים אשר נותנים מזמנם החופשי בכדי לעזור לילדים אלו , כי הם העתיד שלנו.

תפריט
נגישות