הנצחה נעמי ומארק

  1. ראשי
  2. הנצחה נעמי ומארק
הנצחה נעמי ומארק

נעמי וולובסקי ביאנו

0

נעמי (ביאנו) וולובסקי נולדה בחיפה ב 17 למרץ 1978 לדוריאן ורחל, אחות למיכאל.

למדה בבית ספר יסודי "אינשטיין" ותיכון ב"אליאנס" בחיפה.

בצבא שרתה כסייעת לרופא שיניים בחיל הים בבסיס שייטת 13.

כנערה נעמי הצליחה כדוגמנית בארץ ובאירופה עד תחילת השרות הצבאי. למרות שלא ייחסה חשיבות גדולה לעולם הדוגמנות וראתה בזה כהרפתקאה חולפת, יופיה ואישיותה כבשו את דרכה להצלחה במגזינים מפורסמים.

לאחר שחרורה מהצבא, למדה עיצוב וגרפיקה ממוחשבת שבו הביעה את אהבתה וכשרונה לציור וקריקטורות.

עם תום הלימודים החלה לעבוד באופן עצמאי בעולם הפרסום ובמקביל כמדריכה בלימודי עיצוב ומחשוב במיכללת תילתן. בהמשך החלה ללמוד מנהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה, למודים שלא הספיקה לסיים.

נעמי הדריכה במכללת תילתן בחיפה עד יומה האחרון, שם זכתה להכרה ובאהדה בקרב התלמידים ומבעלי המכללה ארז ומיכל ישכרוב – אישיותה הקריזמתית והדומיננטית, מלאת ההומור בלטו בכל מקום שהכירו אותה כבר מילדותה.

במסגרת ההדרכות נעמי העניקה יחס מיוחד וחם לאנשים בעלי מוגבלויות שהשתתפו בהרצאות – כשנשאלה על דרכה זו אמרה שקבלה מעולמם העשיר יותר ממה שנתנה.

לנעמי היו אנרגיות ושימחת חיים רבה והיא ידעה להשתמש בתכונות אלה ולמלא את חייה עד תום –  עבודה, לימודים, חברים רבים. עם זאת ידעה לנצל ולחלק את הזמן ולהקדיש זמן למשפחתה לנישואייה הטריים ולכל חבריה ולתת תשומת לב רבה לכל מי שהכיר אותה.

נעמי היית בת אוהבת שטיפלה במסירות בהוריה, והעניקה לי – מיכאל, אהבה וחברות בלתי נשכחים – נעמי היא אחותי אך גם תמיד היוותה עבורי מודל ודמות נערצת.

לנעמי הייתה אישיות ססגונית ובולטת, אסרטיבית אבל שופעת חום, הומור ושימחת החיים, חיוך מקסים ועיניים תכולות גדולות חודרות, מלאות סקרנות ושובבות שאי אפשר היה להישאר אדיש אליהם.

היא השאירה רושם וזכרון אצל כל מי שהכיר אותה.

נעמי נישאה למארק ביאנו בגיל 23 בשנת 2001, שניהם צעירים מוכשרים ומבטיחים – זוג מקסים חם אנושי ומלא בשמחת חיים. אנשי משפחה למופת, זוג שתמיד היה נעים בחברתם, מהחיוך, מהאופטימיות. כאלה שהיית רוצה להיות לצידם ולספוג מאישיותם וקיסמם האישי כזוג, ומכל אחד לחוד.


נעמי הייתה מעורבת בחייו של מארק כאישה אוהבת אך גם שותפה במשורים המקצועיים העיתונאיים, וסייעה לו בעבודתו התקשורתית כעיתונאי שתרמה בפתיחת עמותת יד עזר לחבר בהדר חיפה.

שמם של נעמי ומארק מונצח בשלט של העמותה, ובליבו של מנהל העמותה – שמעון סבג.

הקשר שלי עם העמותה החל מספר שנים לאחר הירצחם – נעמי ומארק נירצחו ברביעי לאוקטובר 2003 בדרכם החוצה ממסעדת מקסים בחיפה ע"י מחבלת ערבייה.
החלטתי להמשיך את דרכם בעזרה למען הניזקקים וכך גם להנציח את שמם ופועלם, וייצרתי את אתר הבית של עמותת "יד עזר לחבר" אותו אני מעדכן בכל פעולות העמותה.

יהי זכרם ברוך.

מיכאל, אחיך האוהב.


מיכאל ונעמי וולובסקי

הנצחה נעמי ומארק

הפיגוע במסעדת מקסים

מתוך כתבה בעיתון הארץ:

 http://www.haaretz.co.il/misc/1.915401

מאות בני אדם ליוו בערב יום כיפור את מסע הלוויה של מרק ביאנו ונעמי וולובסקי-ביאנו, שנרצחו בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה ביום שבת. השניים נקברו זה לצד זה בחלקת נפגעי הטרור – חלקה שהוקמה בבית העלמין בחיפה לפני כשלוש שנים והתמלאה בעשרות קברים.

הזוג ביאנו נישא ביוני 2001 והתגורר בשכונת כרמליה בחיפה. חברים לעבודה של מרק סיפרו שבני הזוג היו ביתיים מאוד ומיעטו לסעוד בחוץ. הבשורה על מותו של מרק בפיגוע נחתה על העיתונאים שעבדו באתר הפיגוע תוך כדי סיקורו. בהתחלה שמו לב כולם לכך שרכבו חונה ליד המסעדה ולא הבינו מדוע אינו עונה לטלפון. אחרי זמן קצר התברר שהוא לא הגיע לסקר את הפיגוע.

מרק, בן 29, גדל בחיפה. לאחר שירותו הצבאי למד תקשורת. בשנת 2000 החל לעבוד בטלוויזיה והתמחה בכתבות איכות הסביבה ופוליטיקה. מרק הותיר אחריו את הוריו אדריאן ופלורנס ואת אחותו קארין.

נעמי, חיפאית מלידה, בת לרחל ולדוריאן וולובסקי, התחתנה עם מרק ביוני 2001, כאשר היתה בת 25. נעמי למדה בבית הספר אליאנס ולאחר שירותה הצבאי החלה לעבוד במכללת תלתן לעיצוב ולתקשורת חזותית, בתחילה כמדריכה ואחר כך כאחראית על מסלולי גרפיקה ממוחשבת ובניית אתרי אינטרנט. נעמי ומרק הכירו באמצעות אחותו של מארק. "נעמי הייתה גבוהה ויפה, עם המון שמחת חיים", סיפרה חברה מהמכללה.

הנצחה נעמי ומארק

נעמי וולובסקי – יום הולדת 17 למרץ

0

 

מחר ב 17 למרץ , יום הולדת לנעמי וולובסקי ביאנו.

מאז הפיגוע במסעדת מקסים באוקטובר 2003, עברו בדיוק עשר שנים, כך שנעמי הייתה אמורה לחגוג יום הולדת 35.

נעמי אחותי הספיקה לחגוג את יום הולדתה ה-25 בלבד אבל הנחמה היחידה שיש לי שהיא הספיקה בחייה הקצרים מכל הטוב שבעולמנו – היו לה חיים מרגשים ומאושרים , לה ובעלה הטרי מארק ביאנו. ז"ל.

מיכאל וולובסקי

 

הנצחה נעמי ומארק

טקס חלוקת מילגות לסטודנטים על שם נעמי ומארק

0

מילים שנשאתי אתמול בטקס חלוקת מילגות לזיכרם של נעמי ומארק ז"ל, לארי גרוס ז"ל, בתי רובינס ז"ל, אהרון פייפר ז"ל ורוזה סבג ז"ל.

שמי מיכאל, אחיה של נעמי וולובסקי, גיסו של מארק ביאנו ז"ל .

חייהם של נעמי אחותי, מארק ביאנו בעלה ועוד 21 קורבנות נקטעו ברגע אחד, בפיגוע טרור ארור בשנת 2003 שקטע והרס משפחות שלמות, ילדים, נשים, אבות, סבים וסבתות.

נעמי ומארק ביאנו נישאו בשנת 2001, צעירים מוכשרים ומבטיחים – זוג מקסים חם אנושי ומלא בשמחת חיים. אנשי משפחה למופת, אנשים שתמיד היה נעים בחברתם, מהחיוך, מהאופטימיות. כאלה שהיית רוצה להיות לצידם ולספוג מאישיותם וקיסמם האישי כזוג, ומכל אחד לחוד.

הנצחה נעמי ומארק

מארק ביאנו

0

מארק ביאנו, בן פלורנס ואדריאן, נולד בט"ז באדר תשל"ד (10.3.1974) בבוקרשט רומניה, ובגיל חמישה חודשים עלה לישראל, והתיישב בחיפה.
למד בבית הספר היסודי "דוד ילין" ובתיכון "עירוני ה", שירת בחיל האוויר.

מארק שחלם כל ימיו להיות עיתונאי, הצליח להגשים את החלום: הוא שימש ככתב המוניציפאלי של המגזין "חדשות היום" בכבלים, באזור חיפה והצפון. במקביל, למד משפטים באוניברסיטת חיפה.

מארק שחלם כל ימיו להיות עיתונאי, בתום לימודיו הצליח להגשים את החלום והחל לעבוד ככתב בתחנת הטלוויזיה בכבלים המקומית בעיר חיפה, בתוכנית "חדשות היום" –  הוא שימש ככתב המוניציפאלי של המגזין "חדשות היום" בכבלים, באזור חיפה והצפון.

במהלך עבודתו, כיסה מארק, עניינים עירוניים וענייני איכות הסביבה, והפך לכתב בולט ומוערך. בהתאם להתקדמותו בעולם התקשורת, המשיך מארק להתפתח מבחינה אקדמאית, כשהוא מתחיל ללמוד לתואר שני בתקשורת גם זה באוניברסיטת חיפה.

הנצחה נעמי ומארק

פרס חיפה לתקשורת ע"ש מארק ביאנו לשנת 2013

0

 

את הפרס על מפעל חיים העניק למו"ל כלכליסט ראש העיר חיפה יונה יהב. הוועדה קבעה כי הפרס

יוענק לאסתרון על "העצמת חופש הביטוי והכתיבה היוצרת למען החברה הישראלית".

פרס חיפה לתקשורת ע"ש מארק ביאנו לשנת 2013 הוענק אתמול למו"ל כלכליסט יואל אסתרון. ועדת הפרס בראשות השופט חנוך אריאל החליטה פה אחד להעניק את הפרס לאסתרון על מפעל חיים של "העצמת חופש הביטוי והכתיבה היוצרת למען החברה הישראלית".

תפריט
נגישות