ניצחנו את הצורר הנאצי ננצח גם את הרעב

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. ניצחנו את הצורר הנאצי ננצח גם את הרעב

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"


dsc_8715

כך הבטיח בימים אלה שמעון סבג מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שבמהלך כל השנה – ולא רק בחגים – דואג לשכן ב"בית החם לניצולי השואה" למעלה מ 120 ניצולי שואה בתנאים מדהימים * רגע אחד קטן לפני החג אלפי חבילות מזון לנזקקים לחג ראש השנה יחולקו לניצולי שואה ברחבי חיפה והצפון

"מרתון חלוקת חבילות מזון" – זו היתה ההכרזה שנשמעה השבוע בפיהם של כל מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר", שבמהלך כל השנה משכנת ב"בית החם לניצולי שואה" למעלה מ – 120 ניצולי שואה ודואגת להם לארוחות חמות במהלך כל השנה לעוד כמה מאות ניצולי שואה בחיפה והצפון.

בימים אלה ממש נכנסים עובדי ומתנדבי העמותה לשלב המעשי ולישורת האחרונה של מבצע "חלוקת חבילות מזון לראש השנה ולחגים. "בזה אנחנו נשקיע את רב זמננו עד לחג", כך הבטיח השבוע מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג. עוד הוסיף ואמר מר סבג: "נעשה את זה לאורך שבועיים ימים בהם נחלק את חבילות מזון שהם למעשה סלי מזון בצורה מוכבדת כשמידי יום יגיעו כמה מאות לאורך כל שעות היום ויקבלו בכבוד את מה שמגיע להם לחג".

שמעון סבג נחוש בדעתו להפוך את מבצע חלוקת חבילות המזון לראש השנה ולחג למשהו מכובד "אני מאד רוצה לעשות את זה כמעט בצורה דיסקרטית, הרי ברור שאני והמתנדבים בעמותה יכולים להזמין לכאן כמה אלפים ובתוך יומיים לחלק את כל חבילות המזון המזון שארזנו", כך אמר. "אבל החלטנו השנה לעשות את זה אחרת. נעניק לכל אחד שירצה את חבילת המזון לחג אבל בצורה נאותה כדי שכבודם של הנזקקים ישמר", הבטיח סבג.

 

ומה יהיה בתוכה של חבילת המזון שתחולק לקראת ראש השנה והחג ? … הסל יכלול בשרים, עופות, מזון יבש, פירות וירקות, שימורים וכמעט כל מוצרי היסוד. "במקביל נמשיך להעניק גם השנה עשרות רבות של בגדי ילדים לצעירים וצעירות הזקוקים לבגד יפה לחג והוריהם לא יכולים להרשות זאת לעצמם" הבהיר סבג.

כדי להשיג את המטרה הזו מבקשת עמותת "יד עזר לחבר" וכל סניפיה בקצרין, בעפולה, קרית שמונה וצפת מכל מי שיכול ורוצה לסייע מוזמן לעשות זאת הן בתרומה כדי שנוכל לאייש את כל המוקדים שלנו באלפי חבילות מזון והן בסיוע באריזת החבילות עצמן. "המטרה שלנו היא לחלק 3,500 סלי מזון לניצולי שואה, לחסרי בית, אימהות חד הוריות ונזקקים".
החידוש המדהים של העמותה השנה הוא בעובדה שניצולי שואה בעצמם יארזו לטובת ניצולי שואה אחרים את סלי המזון. המחווה הזו היא מחווה שכולה פרי יוזמה של ניצולי השואה המתגוררים ב"בית החם לניצולי השואה" של העמותה אשר בקיריית החסד בחיפה. אחד מהם הוא יעקב ולדמן, ניצול שואה שאמר השבוע "אני יודע מה זה להיות רעב. אני לא יכול לשכוח לעולם את התחושה הזו – ולכן אני עצמי עוזר לעמותה לארוז ולחלק את חבילות המזון שאנו מתכוונים לחלק כדי לגרום לכך שבחג הזה לא ישארו פיות רעבים".

 

שמעון סבג מצידו הבהיר כי כבר עכשיו רשומים למעלה מ-1500 דורשים לחבילות מזון, והערכה היא שעד סוף השבוע יגיע מספרם ל-3000 "כל אחד משאיר את כתובתו, או מקבל זימון לשעה ויום מסוימים וכשהוא יגיע הוא יקבל את המגיע לו ללא דוחק בתחושה נעימה ואפילו יזכה לכיבוד קל. תזכרו ניצחנו את הצורר הנאצי ננצח גם את הרעב".

צילומים: ארכיון "יד עזר לחבר".

s1040001
img_1775dsc_8743 dsc_8696

תפריט
נגישות