תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" שימחו בשירה וריקודים את ניצולי השואה בחג החנוכה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" שימחו בשירה וריקודים את ניצולי השואה בחג החנוכה

img_6829מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"
להדלקת נרות של חג החנוכה הגיעו במהלך החג קבוצה גדולה של עשרות תלמידי בית הספר "יזרעאליה" שבחיפה אל אף מזג האוויר החורפי והסוער שהיה ביום זה וכל זאת על מנת לשיר לרקוד ולשמח את דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה, בו מתגוררים ניצולי שואה בני 70, 80, 90 ואף יותר, כולם ניצולי שואה ששרדו את תופת מחנות ההשמדה אושוויץ בתקופת הצורר הנאצי. אולם חדר האוכל של העמותה היה מלא וגדוש עד אפס מקום והשמחה בו הייתה גדולה ביותר. בהדלקת נרות החנוכה המרגשת התכבד לברך יעקב ולדמן, בן 89, ניצול השואה מפולין.

עם התלמידים הרבים הגיעו גם נציגי מועצת התלמידים של ביה"ס "יזרעאליה" ביחד עם מנהלת ביה"ס הגב' איריס כהן, כמו כן הגיעה גם חבורות הזמר "אפרוחי וקולות יזרעאליה" בניהולה של הגב' טליה אדלר בהם תלמידים מכיתות א' עד ו' אשר רקדו, שרו ושימחו את ליבם של ניצולי השואה, הכל בליוויה של המרכזת החברתית הגב' אוסנת שיינברג, והמרכזת הקהילתית של ביה"ס הגב' אביבה פלדמן בהגי. ביה"ס נמצא בקשר הדוק עם ניצולי השואה של העמותה כבר מספר רב של שנים והכל ביוזמתה הברוכה של הגב' אביבה פלדמן בהגי, מנהלת המערכת הקהילתית של ביה"ס. ניצולי השואה התרגשו מאוד והודו לתלמידי בית הספר, שמחו מאוד ומחאו להם כפיים סוערות על הופעתם המיוחדת והמרהיבה ועם סיום הופעתם חיבקו את התלמידים והצטלמו איתם למזכרת.

img-20161225-wa0056

בית הספר "יזרעאליה" נמצא בשכונת נווה שאנן בחיפה וביקורם של התלמידים היה במסגרת פרוייקט של "הקשר הרב דורי", זהו פרוייקט של שימור ותיעוד מורשת ותוכנית ערכית – חינוכית הבונה קשר בין דורי ומחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי ביה"ס לבין האוכלוסיה המבוגרת בקהילה.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג שנכח באירוע השמח והמרגש אמר: "חג החנוכה הוא חג האורים, חג שכולו אור וחג שמח, לכן חשוב לי להביא מעט מן האור לאותם ניצולי שואה, הם אלה גיבורי האור של כולנו, שבזכותם אנחנו פה היום. זה ממש פשוט נפלא ומקסים לראות את כל הילדים האלה שהקדישו מזמנם החופשי והגיעו אלינו לשיר, לרקוד ולשמח את ניצולי השואה הדיירים של ה"בית החם של ניצולי השואה", כשיש להם רק מטרה אחת לשמח דיירים אלה שסבלו קשות בתקופת השואה, אתם התלמידים מהווים דוגמא ומופת לכולנו, ברצוני להודות לכל אחת ואחד מהתלמידות והתלמידים שטרחו, עמלו והשקיעו רבות למען הצלחתה של מסיבת חנוכה זאת, ברצוני להודות להוגות ויוזמות רעיון נתינה חשוב זה למנהלת בית הספר הגב' איריס כהן, לגב'אביבה פלדמן בהגי מנהלת המערכת הקהילתית של ביה"ס, ניצולי השואה שמחים לארח אותכם היום כאן אצלנו בחג החנוכה. עוד הוסיף בדבריו מר סבג: "אנו שמחים לארח אותכם תמיד בכל פעילותכם השוטפת והמבורכת של תלמידי בית הספר "יזרעאליה" אצלנו בעמותה בכל ימות השנה, אין אתם זקוקים רק לחג החנוכה על מנת לבוא ולהגיע אלינו לשמח את ניצולי השואה, כי אתם עושים זאת אצלנו בכל ימות השנה, יישר כוח, כל הכבוד ותבורכו על כך".

img_6841

בין כל עשרות ניצולי השואה שנכחו באירוע המרגש היו גם ניצול השואה מלך וסרמן ורעייתו בת-שבע, שאמרה בתום האירוע: "כל הכבוד לכל הילדים המקסימים של ביה"ס, זה כלל לא מובן מאליו שבאו לשמח אותנו ביום חורף קשה של גשם סוער, קור ורוחות. התרגשתי מאוד לראות אותם רוקדים, כל הכבוד להם, אני מודה למר שמעון סבג על כל פעילותו לטובת רווחתם של ניצולי השואה, הוא תמיד משקיע עבורנו ולא חוסך בכלום, תמיד עושה לילות כימים והכל שיהיה רק טוב ולשמח את ניצולי השואה של העמותה כמה שיותר".

עוד נציין כי במהלך מסיבת החנוכה הופתעו גם ניצולי השואה שבנוסף לחג החנוכה חגגו גם את יום הולדתם בהם: הגב' אסתי ליבר, הגב' יהודית הרשקוביץ, מר נחום ברקוביץ וה"צעירה" מכולן ניצולת השואה מצ'כיה ששרדה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ הגב' שושנה קולמר שחגגה את יום הולדתה ה – 98, וכל הנוכחים באולם הריעו לה ושרו לה בקול גדול: "היום יום הולדת, היום יום הולדת, היום יום הולדת לשושנה, חג לה שמח וזר לה פורח, היום יום הולדת לשושנה".

לקראת סיום האירוע המרגש, חולקו לכולם סופגניות לרוב, היה מרגש ביותר ולא נשארה אף עין אחת יבשה באירוע זה.
עמותת "יד עזר לחבר", מאחלת לכל ניצולי השואה של ה"בית חם לניצולי השואה" של העמותה, הרבה בריאות טובה ואריכות ימים ולכל בית ישראל חג של הרבה אור חזק וגובר, וחג חנוכה שמח !

גלריית צילומים נרחבת: אדיר יזירף.

img_6802 img_6799img_6796 img_6785img_6779 img-20161225-wa0055 img_6844img_6836 img_6830

תפריט
נגישות