תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" ו"ליאובק" שימחו את ניצולי השואה לרגל חג ט"ו בשבט

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" ו"ליאובק" שימחו את ניצולי השואה לרגל חג ט"ו בשבט

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

לכבוד חג "ט""ו בשבט, שני מפגשים של תלמידים התקיימו – מבית הספר "יזרעאליה", ומבית הספר "ליאובק":

הראשון ביום רביעי 8.2.2017 – קבוצה גדולה של תלמידי כיתה ה' 3 של בית הספר "יזרעאליה" שבהנהלתה של הגב' איריס כהן, הנמצא בשכונת נווה שאנן שבחיפה, לבקר את ניצולי השואה. התלמידים נפגשו עם ניצולי השואה של העמותה ב"מועדון החברתי" של העמותה, שקושט ולבש צבע ירוק של קישוטים מרהיבים של עצים ופרחים על קירות המועדון ע"י הגב' נעמי אילוז, מנהלת ה"מועדון החברתי" של ניצולי השואה.

התלמידים כיבדו את הדיירים בחטיפי בריאות מעשה ידיהם, וניצולי השואה סיפרו לתלמידים אודות קורות חייהם בתקופת השואה והצורר הנאצי ואת סיפור הישרדותם בגבורה, לאחר מכן ניצולי השואה הצטרפו אל התלמידים וכולם ביחד סיפרו אודות החג, שרו שירי ט"ו בשבט שמחים ועליזים ואכלו פירות יבשים כמצוות החג. עם סיום חגיגת ט"ו בשבט במועדון התאספו כולם וניגשו לחגיגת נטיעות שמחה של תבלינים ושתילים בתחומי גינת העמותה ובתי ניצולי השואה. תלמידי "יזרעאליה" הגיעו בליווי המחנכת איילה כץ והסייעת אוסנת שושן ובליווי אביבה פלדמן בהגי המרכזת הקהילתית של בית הספר.

היו גם ניצולי שואה קשישים שלא יכלו להגיע לחגיגת נטיעת השתילים, אך הם לא פיספסו זאת כלל והיו גם הם מחוברים אל אווירת החג, היה זה כשתלמידי בית הספר ביקרו גם בביתם ובירכו אותם לחג ט"ו בשבט. היה מרגש ביותר לראות את התלמידים נכנסים אל דירתה של ניצולת השואה הגב' שושנה קולמר בת ה 98, מצ'כיה ששרדה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ, התלמידים הביאו לה ומסרו לידיה את צמח האושר, עוד איחלו לה התלמידים בריאות טובה ואריכות ימים.

באירוע המרגש נכח גם ניצול השואה יעקב ולדמן, בן 89, מפולין ששרד את גטו לודג', אשר לא הסתיר כלל את התרגשותו מהמחווה היפה לחג שעשו תלמידי בית הספר והוא חיבק כל אחד ואחת מהם. ניצולת השואה הגב' חיה כספי, דיירת ה"בית החם של ניצולי השואה" הודתה לתלמידים, לתלמידות ולמורות ביה"ס "יזרעאליה" על שהקדישו מזמנם ובאו לשמח אותם ביום חג, דבר שלא מובן כלל מאליו.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג, אמר: "ברצוני להודות מקרב לב לכל אחד ואחת מתלמידי בית הספר "יזרעאליה" שהגיעו היום לשמח את ניצולי השואה של העמותה, תודה לכם, לא שכחתי כלל את מקהלת בית הספר שלכם שהתארחה כאן אצלנו, ששרה שירים מרגשים בשפת האידיש בטקס שערכנו ב"יום השואה הבינלאומי" ממש לפני כשבועיים. כיף לי לראות את אווירת החג היפה ומרגש ביותר לראות ילד קטן עוזר לניצול שואה קשיש לשתול באדמת הגינה שלנו שתילים ותבלינים לחג ט"ו בשבט, ניצולי השואה מחבקים אל ליבם כל אחד ואחת מכם, מאחל לכולכם חג ט"ו בשבט שמח".

נציין, כי בית הספר "יזרעאליה" נמצא בשכונת נווה שאנן שבחיפה, ביקורם של התלמידים היה במסגרת פרוייקט של "הקשר הרב דורי", זהו פרוייקט של שימור ותיעוד מורשת ותוכנית ערכית – חינוכית הבונה קשר בין דורי ומחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי ביה"ס לבין האוכלוסיה המבוגרת בקהילה. תלמידי בית הספר שומרים על קשר רציף עם ניצולי השואה כבר שנים רבות, מגיעים ומשמחים אותם בכל ימות השנה.

* * *

למחרת ביום חמישי 9.2.2017, הגיעה אל המועדון החברתי של העמותה גם קבוצה גדולה של תלמידי כיתה י"א מביה"ס ע"ש "ליאו באק" בחיפה, לשמח ולחגוג את אווירת ט"ו בשבט עם ניצולי השואה.

בתחילת הביקור בקריית החסד של העמותה, סיירו התלמידים באגף הראשון של "מוזיאון השואה" המוקם ממש בימים אלה, התלמידים התרגשו לראות את המוצגים ששרדו את תקופת השואה כגון: תפילין, טלית, חנוכייה, ספר תורה ועוד שנתרמו על ידי ניצולי השואה למוזיאון לתצוגת הקבע למזכרת נצח בתערוכה, לזיכרם של כל קורבנות השואה. לאחר הביקור במוזיאון נפגשו התלמידים לשיחות אישיות מרגשות עם ניצולי השואה של העמותה, שסיפרו להם אודות חייהם בתקופת השואה, וסיפרו להם סיפורי גבורה עזים איך ששרדו את תופת מחנות ההשמדה והצורר הנאצי.

לאחר מכן ערכו התלמידים סעודת חג מרהיבה שצוינה ב"סדר ט"ו בשבט" ביחד עם ניצולי שואה, הסעודה כללה את כל הפירות היבשים וסימני החג. יש לציין כי בקרוב, במסגרת תוכנית הלימודים של ביה"ס ייצאו התלמידים ל"מסע לפולין", ויבקרו גם במחנה ההשמדה אושוויץ ומיידאנק. התלמידים הבטיחו לניצולי השואה כי יחזרו בקרוב לאחר המסע לפולין, לספר לניצולי השואה את הרשמים ממסעם.

גם אירועים אלה, כמו כל האירועים היפים הנחגגים בעמותת "יד עזר לחבר", היו מרגשים ושמחים ביותר.

צילומים: אדיר יזירף.

תפריט
נגישות