בצל המלחמה: באירוע מרגש בסימן "אחדות העם" יצויין טקס מיוחד ל"יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. בצל המלחמה: באירוע מרגש בסימן "אחדות העם" יצויין טקס מיוחד ל"יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

בצל המלחמה המתמשכת, הקרבות הקשים וירי הטילים על ישראל כבר למעלה מחצי שנה ולקראת "יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024" שיצוין במדינת ישראל תציין עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה יום חשוב זה בטקס מרגש ומיוחד לזיכרם של אחינו ואחיותינו ששת המיליונים קורבנות השואה שנרצחו וניספו ע"י הנאצים ועוזריהם ולכבודם של אלה ניצולי השואה ששרדו אותה.

השנה, טקס "יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024" אותו יוזמת ומפיקה עמותת "יד עזר לחבר" יתקיים ביום שני כ"ח בניסן תשפ"ד בתאריך: 6.5.2024 ויחל בשעה: 13:00 ברחבת אנדרטת "יד לניצול" של העמותה השוכנת ברחוב קסל 6, בשכונת הדר הכרמל, שבחיפה.

הטקס השנה יערך בסימן "אחדות העם" ובעקבות הטרגדיה הנוראית שפקדה את מדינת ישראל עם פרוץ המלחמה לפני למעלה מחצי שנה באותה שבת שחורה ב- 7 באוקטובר 2023 בו ספגה מדינת ישראל את הפוגרום היהודי הגדול ביותר מאז תקופת השואה, פוגרום שהצית גל אנטישמיות חסר תקדים ברבים ממדינות העולם.

הטקס ייערך במעמד משפחות החטופים וניצולי אירועי ה-7 באוקטובר, ניצולי שואה, שרים, חברי כנסת, שגרירים וקונסולים של המדינות השונות, אישי ציבור, יחידות צה"ל, משטרת ישראל, כוחות ביטחון שונים, תלמידי בתי הספר ועוד.

עוד יטלו חלק בטקס גם ניצולי שואה שחולצו תחת אש כבדה בדרכים לא דרכים במבצעים מורכבים ומסובכים, ללא לאות ועם המון הקרבה וחירוף נפש ע"י חברי המשלחת ההומניטרית של העמותה באוקראינה לפני כשנתיים וחצי, כיום מתגוררים ניצולי שואה אלה בשקט ובשלווה כדיירים מן המניין ב'בית החם' של העמותה בקריית חסד לתפארת של העמותה הפרוסה על פני 3 רחובות בשכונת הדר, שבחיפה.

לקראת האירוע אמר בהתרגשות רבה מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "השנה הענקנו לאירוע היבט נוסף בעקבות התקופה הקשה והלא פשוטה הממשיכה לעבור על כולנו בעקבות המלחמה הקשה וירי הטילים על ישראל וזאת כבר למעלה מחצי שנה. לצערנו, השנה מתווסף ליום החשוב הזה מימד נוסף של כאב גדול ועצום. הקריאה "לעולם לא עוד" מהדהדת בתור יסוד קיומנו כאן, על האדמה הזאת של מדינת ישראל, מאחדת אותנו בגורל משותף בל יימחה. גם ב-7 באוקטובר קמו עלינו לכלותינו, ורצו רק להשמיד אותנו, הנה אנחנו עדיין כאן, כואבים, עצובים, מתגעגעים, אבל עדיין עומדים זקופים ובגאון, וממשיכים לומר לא עוד. לא עוד. יום השואה, מקבל השנה משמעות יוצאת דופן, זוועות העבר מתערבבים בסיוט חדש, שעודנו נמשך. מדינת ישראל חוותה פוגרום בלתי נתפס, תזכורת מתמשכת לאיום הקיומי שנובע רק משנאת יהודים. השנה כולנו מבינים יותר מתמיד מדוע שימור זיכרון השואה חשוב יותר ומעל לכל גם ב-2024.

התמיכה הבינלאומית בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה התחלפה בגל אנטישמיות עכור וקשה, לכן משימתנו בעמותת "יד עזר לחבר" חשובה מתמיד. אנו נמשיך ללמד על השואה ונמשיך לפעול נגד האנטישמיות. בזמן בו מתחוללת מלחמה בישראל, שהחלה בעקבות טבח 7 באוקטובר, ישנה חשיבות עליונה לזכור ולא לשכוח את שחווה העם היהודי, לפני 80 שנים. עמותת "יד עזר לחבר" תמשיך בפועלה רב השנים לשמר את זיכרון השואה ולהניף את דגל התקומה של העם היהודי בארצו, למען הנספים ולמען הדורות הבאים. זהו הזמן וזהו גם הרגע להצדיע לניצולי השואה ששרדו את הנורא מכל, בואו לכבד את זיכרם של הניספים, קורבנות השואה. ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנו חיים כאן היום, ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

הקהל מוזמן להגיע וליטול חלק באירוע חשוב זה, בואו לכבד את ניצולי השואה ! בתום הטקס הקהל מוזמן לבקר במוזיאון השואה של עמותת "יד עזר לחבר" הנמצא בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל 4 בשכונת הדר הכרמל בחיפה

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", יוסף הירש.

תפריט
נגישות