בעקבות התקרית הדיפלומטית בין סין לטאייוואן אמר סבג: "אני לא זורק שום נציגות דיפלומטית שבאה לכבד את ניצולי השואה בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה"

  1. ראשי
  2. Events
  3. בעקבות התקרית הדיפלומטית בין סין לטאייוואן אמר סבג: "אני לא זורק שום נציגות דיפלומטית שבאה לכבד את ניצולי השואה בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה"

בהמשך לתקרית הדיפלומטית החריגה שהתרחשה בתחילת טקס "יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024" אותו ערכה וקיימה עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג התראיין סבג למחרת האירוע בתוכניתה של ליאת רון ב"רדיו צפון " ב-104.5fm.

במהלך הראיון אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג "הם (2 הדיפלומטים הסיניים) אמרו לי שאין מדינה כזו טייוואן והם מבקשים שהיא תלך, עניתי שאני לא מתעסק בכלל בפוליטיקה ועל אחת כמה וכמה לא בטקס מכובד זה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה לזיכרם של ששת המיליונים אחינו ואחיותינו שנרצחו על ידי הצורר הנאצי ועוזריו.  הנציג של סין אמר לי שאם היא לא תלך אנחנו נלך. אמרתי תעשו מה שאתם רוצים אבל אני לא זורק אף אחד. מי שהגיע לכאן וכולם הוזמנו כל המדינות הגיעו לכבד את ניצולי השואה שלנו, זה לא טקס פוליטי, אז כל המשלחת הסינית קמה ועזבה- לא היה נעים, את כל החילוקי דעות תשאירו לכם אני לא רוצה להתעסק בזה, זה בכלל לא לעניין". בטקס נכחו עוד דיפלומטים רבים בהם שגרירים, קונסולים, קונוסלי כבוד ונציגים שונים מטעם המדינות השונות בעולם בהם רומניה, רוסיה, איטליה, טאייוואן, הודו ועוד.

הדיפלומטים הסינים שנכחו באירוע עזבו במחאה באמצע הטקס, כאשר הסתבר כי שגרירת טייוואן הגב' אבי יא-פינג לי, תנאם באירוע.

להאזנה לראיון המלא של שמעון סבג, ליחצו כאן ! 

תפריט
נגישות