בנו של ראש הממשלה לשעבר יאיר נתניהו הפתיע והדליק את הנר השמיני של חנוכה ביחד עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. בנו של ראש הממשלה לשעבר יאיר נתניהו הפתיע והדליק את הנר השמיני של חנוכה ביחד עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

בנו של ראש הממשלה לשעבר, יאיר נתניהו הפתיע והגיע הערב (ראשון, 5.12.2021) אל קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה וזאת על מנת להדליק את הנר השמיני של חג החנוכה ולשמוח את שמחת החג ביחד עם ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה.

יאיר נתניהו הודה למר שמעון סבג על הכנסת האורחים החמה והלבבית לה זכה מניצולי השואה ועל הזכות לשמוח ביחד עם ניצולי השואה של העמותה הנושקים לגיל 80, 90 וגם יותר. נתניהו הצטרף אל כל ניצולי השואה החוגגים בשירי החנוכה העליזים.

בתחילת האירוע המרגש לפני הדלקת הנרות אמר מנכ"ל ומייסד עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג: "כל הכבוד ליאיר נתניהו שעזב את הכל והקדיש מזמנו היקר להגיע אלינו הערב להדליק את הנר השמיני של חנוכה ולשמוח ביד עם ניצולי השואה. עליי לציין כי זאת אינה תקופת בחירות ויישר כוח על הגעתו אלינו הערב. ביקוריו של יאיר נתניהו כלל לא מפתיעים אותי, הוא מגיע לכאן לעיתים קרובות, מבקר בקריית החסד של העמותה, מסייר במוזיאון השואה שלנו, שואל לשלומם של ניצולי השואה ומשוחח עימם רבות אודות חייהם בתקופת השואה.

יאיר נתניהו מגיע לכאן כבר למעלה מעשור, עליי לציין כי גם בתקופת הקורונה הקשה הוא סייע לנו רבות וזה כלל לא מובן מאליו. ראיתי גם היום בעיניים של הבחור המיוחד הזה כמה הוא נרגש וכמה הוא רוצה לתת ולהקשיב לניצולי השואה ועל כך יבורך. אירוע חשוב ומרגש זה של הדלקת הנרות הערב כאן זהו סיפורה היפה של מדינת ישראל, של החברה הישראלית, זה הכוח וההצלחה שלנו. ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנחנו כאן היום ! ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

עוד הדגיש מר סבג בדבריו ואמר: "יאיר נתניהו מתנדב כבר עשור שנים בעמותה, מסייע לנו רבות בחלוקת חבילות מזון בראש השנה ובחג הפסח, ימשיך לתמוך בה ולבקר את ניצולי השואה, אנחנו רואים ביאיר נתניהו חבר יקר ומתנדב חשוב לסיוע לטובת רווחתם של ניצולי שואה".

יש לציין כי בתחילת האירוע הגיעה לשמח את ניצולי השואה גם קבוצה גדולה של שוטריים צוות לוחמים מפלגת "אגוז" של יחידת "נחשון" בפיקודו של כלאי מאור גץ, אלה הביאו עימם המון מצב רוח טוב ושמח וגם הם הצטרפו ביחד אל כל ניצולי השואה השמחים והעליזים.  לוחמי "מחשון העניקו לניצולי השואה תעודת הוקרה בה כתבו: "לכבוד יד עזר לחבר, סבתות, סבים, אמהות ואבות יקרים ! האור בבית הזה לעולם לא יכבה, כי נס גדול באמת היה פה ואתם כאן ! אנחנו כאן ! והכל תודות לכם ובזכותכם ! אנו נרגשים כל כך לעמוד כאן יחד איתכם במעמד זה, זוהי הזכות והכבוד שלנו להיות כאן ! אנחנו מעיריכים, מוקירים, מחבקים, ומאחלים לכם המון בריאות וחג חנוכה שמח … צוות 2 פלגת אגוז יחידת נחשון". כמן כן תרמו הלוחמים תיאורת חירום לניצולי השואה.

לאחר הדלקת הנר השמיני עם ניצולי השואה החוגגים ועם סיום מסיבת חגיגת החנוכה, לפני צאתו של יאיר נתניהו את קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" הוא לא שכח לכתוב בספר האורחים והמבקרים של העמותה: "זאת זכות גדולה להיות פה ולהכיר את ניצולי השואה הנפלאים שלכם בעמותת "יד עזר לחבר". לכל אחד מהם יש לב גדול וסיפור חיים אישי שלא יאומן. תודה לכם על מלאכת הקודש שאתם עושים ! אין מעשה יפה יותר בעולמנו, יאיר נתניהו".

צילומים: מירב בן שלום, דוד סבג.

תפריט
נגישות