מרגש בצל המלחמה: "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" תרמה אמבולנס חדש לניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש בצל המלחמה: "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" תרמה אמבולנס חדש לניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

בצל המלחמה, נמצאים אנו כבר למעלה מ-5 חודשים, אנו בעיצומו של היום ה-168 לקרבות הקשים וירי הטילים על ישראל כשממש לאחרונה, והיום (שישי, 22.3.2024) השלימה "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" את רכישתם של ארבעה אמבולנסים חדשים שאותם היא תורמת למדינת ישראל. כמו-כן הוחלט בשגרירות הנוצרית כי את אחד האמבולנסים החדשים הם יתרמו לגוף ההומניטרי של עמותת "יד עזר לחבר" המסייעת ומפעילה בית חם לניצולי שואה כבר קרוב ל-3 עשורים, בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה ןקונסול כבוד של גואטמלה בישראל שמעון סבג.

בכך עמותת "יד עזר לחבר" הגדילה היום את מערך צי האמבולנסים שלה ל- 2 אמבולנסים חדשים, כשבקרוב מבטיח סבג הבטיח סבג לצרף אמבולנסים חדשים נוספים שיסייעו לעמותה ב"מוקד החירום והמצוקה" של העמותה בחיפה.

הטקס המרגש של השקת האמבולנס החדש במתחם קריית החסד של העמותה ברחוב קסל בשכונת הדר שבחיפה, נערך במעמד הד"ר יורגן בולר, נשיא "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים", חבר הכנסת אריאל (אריק) קלנר, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, משלחת של אורחים רבים של השגרירות הנוצרית הבינלאומית מרחבי מדינות העולם השונות מאירופה, אמריקה, אפריקה ועוד שבצל המלחמה מבקרת בימים אלה בישראל ונציגי "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" בהם דובר השגרירות הנוצרית מר דייויד פארסונס, מנהלת מח' הרווחה הגב' ניקול יודר, סגנית מחלקת הרווחה ומנהלת פרויקטים הגב' יהודית סץ, המסייעות, עוזרות ותורמות לעמותת "יד עזר לחבר" כשהן עושות עבודת קודש לילות כימים כבר שנים רבות לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה.

האמבולנס החדש והשני של עמותת "יד עזר לחבר" שהושק היום (שישי, 22.3.2024) בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" מצוייד ומאובזר בציוד רפואי חדש ומתקדם וישמש את ניצולי השואה של העמותה וכמו-כן קשישים חולים ומשפחות מעוטי יכולת שאין ידם משגת לשלם עבור הנסיעה.

כמו-כן תרמה השגרירות גם מספר אופנועים חדשים ומאובזרים שיכנסו לפעולה מיידית ליחידת האופונעים שלנו במוקד החירום והמצוקה של העמותה 24/7 לטובתם ולרווחתם של ניצולי השואה.

מטרתה של "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" היא לסייע בחידוש צי האמבולנסים של מספר אירגוני החירום וזאת במקום עשרות אמבולנסים שנהרסו והושמדו עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" במהלך הטבח באותה שבת שחורה בהתקפת הטרור הרצחנית והאכזרית שביצע ארגון הטרור החמאס ב-7 באוקטובר. תרומתם של האמבולנסים היא רק חלק מפעילויות הסיוע של הרבות והמגוונות של "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" עם תחילת המלחמה. בתוך כך יש לציין כי "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" תרמה בימים אלה עוד 3 אמבולנסים נוספים, אמבולנס אחד לחיל הרפואה שאמור לשרת את התושבים בישובים הקרובים לגבול רצועת עזה, 2 אמבולנסים נוספים נתרמו ל"מגן דוד אדום" (מד"א) ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל.

בתחילת האירוע בירך את כל הנוכחים ידיד העמותה הוותיק חבר הכנסת אריאל (אריק) קלנר שאמר שזהו כבוד גדול עבורו להיות נוכח במחמד חשוב זה, והודה לכל נציגי השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים על כל מה שהיא עושה כבר שנים רבות לטובת רווחתם של ניצולי השואה בחיפה ובכלל בישראל.

נשיא "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" הד"ר יורגן בולר, אמר בהתרגשות רבה: "תודה לכל האורחים הרבים שהגיעו לכאן היום מכל מיני מדינות מקצוות שונים בעולם, יש לנו קשרים הדוקים ועמוקים לעם ישראל ואנחנו מחוייבים באופן חד משמעי לעמוד לצידם ולסייע להם להתגבר על כל האתגרים האלה שבמלחמה הזאת, כך שהם יוכלו לבנות מחדש את חייהם ולחדש את תחושת הביטחון שלהם".

במהלך האירוע אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "תחילה, ברוכים הבאים, ברצוני לברך את כל האורחים הנכבדים שהגעתם אלינו כאן היום מרחוק מכל המדינות השונות מקצווי העולם דבר שכלל לא מובן מאליו בימים בימים בהם מדינת ישראל נמצאת כבר מעל 5 חודשים במלחמה קשה וירי טילים על ישראל, אתם אוהבי ישראל ! אומרים "כל המציל נפש אחת – כאילו הציל עולם ומלואו" ואתם בזכות אמבולנס חדש זה תצילו עוד הרבה אנשים, גם במלחמה ובכלל בכל ימות השנה, ועל כך תודה ענקית לכל אחד ואחד כאן שהגעתם אלינו מרחוק.

האמבולנס החדש שחנכנו כאן היום הוא האמבולנס השני שלנו, אמבולנס זה יהיה בלתי נפרד מ"מוקד החירום והמצוקה" שלנו שהקמנו לפני 3 שנים, האמבולנס ייתן מענה ראשוני לניצולי השואה ולקשישים להגיע לבתים ולפנות אותם לבתי חולים במידת הצורך וכמובן כל זאת יעשה חינם וללא עלות, בקרוב אנו שוקדים על רכישת אמבולנס חדש נוסף משוריין ממוגן נגד ירי שיוכל לפנות ניצולי שואה וקשישים גם בזמן לחימה במידת הצורך למקומות שונים.

צוות השגרירות הנוצרית פועל בצוותא וביחד עם צוות מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" כבר החל משנת 2008, הוא מביא איתו מספר רב של מתנדבים בעיקר מגרמניה, ומשוויץ, אחיות, רופאים, פיזיותרפיסטים, בעלי מקצוע טכניים ועוד והם מסייעים לניצולי השואה שלנו דיירי "הבית החם של ניצולי השואה" בכל תפקודי שעות היום, 24 שעות ביממה ובכל ימות השבוע ובאים להתנדב רק כדי לעזור לנו, וזה כלל לא מובן מאליו.

ברצוני להודות תודה ענקית ועצומה מקרב לב ל"שגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" ולעומד בראשה ידיד האמת היקר שלנו נשיאה הד"ר יורגן בולר, לדובר האירגון דייויד פארסונס, לגב' ניקול יודר מנהלת מח' הרווחה והגב' יהודית סץ סגנית מחלקת הרווחה, המסייעת, עוזרת ותורמת לעמותת "יד עזר לחבר" והעושים עבודת קודש.

פעילותה הבלתי נלאית של השגרירות הנוצרית בהסברה העולמית הבינלאומית היא מעולה ומצוינת ואם לא הטובה ביותר שיש לנו בעולם, בימים קשים אלה. תרומתו של האמבולנס לניצולי השואה שלנו תסייע לנו רבות בחיי היום יום, ותהיה תנופה אדירה ועצומה עבורינו כאן בקריית החסד שלנו. תודה על כל שיתוף הפעולה המבורך ורב השנים ביננו, קל וחומר בתקופה מורכבת, קשה, מאתגרת ולא פשוטה גם בימים אלה של מלחמה קשה וירי טילים על ישראל. חזקים ביחד ורק ביחד ננצח, כוחינו באחדותינו !".

בתוך כך יש לציין כי במהלך האירוע נרשם גם אירוע מרגש במוזיאון השואה שבמתחם העמותה בו נפגשו כל האורחים מחו"ל עם דיירת ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה ניצולת השואה מרומניה הגב' מניה הרמן בת ה-90, שסיפרה להם אודות קורות חיים וסיפור הישרדותה בגבורה בתקופת השואה … היה מרגש ביותר !

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", יוסף הירש, איהד כעבייה

תפריט
נגישות