מרגש לחג הפורים: בצל המלחמה חולקו משלוחי מנות לניצולי השואה לזיכרם של חיילים שנפלו במלחמה

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש לחג הפורים: בצל המלחמה חולקו משלוחי מנות לניצולי השואה לזיכרם של חיילים שנפלו במלחמה

לקראת חג הפורים תשפ"ד שיגיע אלינו בסוף שבוע זה הגיעה הבוקר (חמישי, 21.3.2024) אל קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" ברחוב קסל שבחיפה ליהי פורת מרמת-גן כשידיה עמוסות לרוב בארגזי משלוחי מנות לחג הפורים וזאת כדי לשמח ולחלק אותם לניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר". משלוחי המנות שחולקו נתרמו ונאספו על ידי בני משפחתם וחבריהם והיו לזיכרם של גיבורי ישראל החיילים שנפלו בהגנת המולדת בלחימה בקרבות הקשים ברצועת עזה במלחמת "חרבות ברזל" שהחלה באותה שבת שחורה ב-7 לאוקטובר עם התקפת הטרור הרצחנית והאכזרית של החמאס. את המפגש המרגש של ליהי עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" היא לא תשכח עוד הרבה זמן.

אחד החיילים הוא סמ"ר רועי וולף ז"ל (בן 20) מרמת-גן שהיה לוחם בסיירת "גבעתי" מרמת גן נפל בקרב בצפון רצועת עזה ביחד עם חברו סמ"ר לביא ליפשיץ (20) ממודיעין מכבים-רעות, שניהם לוחמי סיירת גבעתי שנהרגו מטיל RPG שפגע במבנה שבו שהה הכוח.

רועי היה כולו לב אחד גדול, גיבור, אמיץ, חבר נאמן חכם וספורטאי, רועי אהב לנגן, רועי אהב ספורט ובעיקר כדורסל, רועי אהב לחיות, רועי אהב טבע, רועי אהב להיות עם חברים, תמיד התנדב לעזור ותרם ממרצו למען חיי הקהילה והזולת, רועי אהב את ארץ ישראל ולטייל בה, רועי היה לוחם בסיירת גבעתי, כמה חודשים לפני השחרור שלו פרצה מלחמת ״חרבות ברזל״, רועי הציל עשרות תושבים מהקיבוצים ומהעוטף בשבת השחורה. בשבת השחורה, רועי היה בקמפינג עם חברים וישר הוקפץ להילחם עבור המדינה שלנו, במהלך כניסה קרקעית לעזה בפעם הראשונה למלחמת "חרבות ברזל" רועי היה הראשון בנפילתו, רועי נפל יחד עם חברו לצוות לביא ליפשיץ ה״יד . רועי הקריב את חייו למען ביטחון המדינה ולמען ארץ ישראל, רועי הותיר אחריו שני הורים ואחות, יהי זכרו ברוך !.

חייל נוסף שלזיכרו חולקו משלוחי המנות היום, הוא גיבור ישראל החייל סמ"ר סתיו בשה ז"ל, שהיה מפקד כיתה בגדוד 12 של חטיבת "גולני", שנקרא למילואים ב-7 באוקטובר וחודשיים לאחר מכן נפטר במפתיע מדום לב והוא רק בגיל 22. הצבא שיחרר אותו ממילואים זמן קצר לפני פטירתו, וכך, המפקד שנלחם במחבלי חמאס ואיבד חיילים רבים – לא הוכר כחלל צה"ל.

סתיו ז"ל היה בן יחיד, הוא ניסה לא להדאיג את אימו אז הוא לא שיתף הרבה במה שעבר עליו בימי הלחימה ובגבורתו בקרבות הקשים ברצועת עזה, סתיו ז"ל כנראה לא היה יכול להכיל את כל מה שראה בקרבות בלחימה, הלב שלו לא עמד בזה. באותה שבת שחורה של ה-7 באוקטובר, סתיו התייצב למילואים וזמן קצר התגלתה בפניו המציאות המרה והקשה שחיילים רבים ששירתו עימו ותחתיו נפלו במהלך הקרבות. למרות שהוא בן יחיד, סתיו היה מאוד נחוש לצאת להילחם ואמר לאימו שהוא חייב ללכת להגן על המולדת.

לאחר חודשיים של קרבות ולחימה קשה במחבלי החמאס בעזה, הוחלט לדלל את כוח המילואים, וסתיו המילואימניק שוחרר משירות המילואים. ב-29 בדצמבר סתיו חש ברע והוא הובהל לבית החולים "איכילוב" ובתוך שעתיים נפטר מדום לב. חבריו אמרו שלא הייתה לו שום בעיה בריאותית, הוא היה בן אדם הכי בריא ושמח שיש. זאת תקופה לא פשוטה ואין ספק שהיא השפיעה עליו.

עכשיו, כשמסרבים להכיר בו כחלל צה"ל כי לא היה במילואים בזמן שנפטר, נראה שכל אחד מנסה לזרוק אחריות וזה פשוט מביך. סתיו היה מפקד ורס"פ, הוא הכיר הרבה מאוד חיילים שנהרגו.

רבים מחיילי חטיבת "גולני" שנפלו במהלך התמרון הקרקעי היו החיילים שלו. סתיו ז"ל היה לוחם מטורף, תמיד רק רצה לתרום ולעשות חברו הרבים מנסים לעלות את המודעות לחיילים שמתו מפוסט טראומה וחלוקת משלוחי המנות לניצולי השואה היו חלק מהעלאת מודעות זו. החייל רס"מ סתיו בשה ז"ל ילד עם חיוך, תמיד צחק והצחיק, הוא אמנם לא נפל בלחימה אבל לתחושת כולם שילם עליה בחייו.

בתוך כך יש לציין כי בתום חלוקת משלוחי המנות לניצולי השואה העניקה רכזת התרבות של עמותת "יד עזר לחבר" הגב' נעמי אילוז לז'קלין בשה אימו של החייל סתיו באשה ז"ל תעודת הוקרה על תרומתה ופעילותה המבורכת לזיכרה של בנה גיבור ישראל ושל גיבורינו חיילי צה"ל לטובת ניצולי השואה, היה מרגש ביותר, באולם חדר האוכל לא נשארה אף עין יבשה. בתוך כך, יש לציין כי מתחילת המלחמה ב-7 לאוקטובר קרוב ל-9,000 חיילים פנו לקבלת סיוע נפשי, רבע מהם לא שבו ללחימה. יהי זיכרם של כל גיבורינו חיילי צה"ל ברוך !

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר" , דובר צה"ל, ובאדיבות משפחות החיילים.

תפריט
נגישות