"מוקד החירום והמצוקה" של עמותת "יד עזר לחבר" למען המשפחות השכולות

  1. ראשי
  2. Events
  3. "מוקד החירום והמצוקה" של עמותת "יד עזר לחבר" למען המשפחות השכולות
בתמונה: מימין, אלי דבי, יו"ר ועדת שיקום ורווחה של ארגון "יד לבנים" בישראל, מנהלת מחוז חיפה במשרד הביטחון אגף משפחות הנצחה ומורשת הגב' בינה מדזיני, מנהלת האיזור הגב' רמה אולברג ומר שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר".

בתחילת השבוע (ראשון, 2.1.2022) לקחה על עצמה עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מנכ"ל ומייסד העמותה מר שמעון סבג, לבקשתו של יו"ר ועדת שיקום ורווחה בארגון "יד לבנים" בישראל, אלי דבי, אתגר חברתי חדש, מלבד עזרתה האין סופית והבלתי נלאית לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטות יכולת. החל מעתה עמותת "יד עזר לחבר" תעניק סיוע ועזרה גם למשפחות שכולות של מערכת הביטחון בחיפה ואיזור הקריות וזאת באמצעות "מוקד החירום והמצוקה" שלה שיאויש בקרוב גם ע"י מתנדבות של משרד הביטחון להם יסייעו בנוסף גם מתנדבי העמותה.

לאחרונה, לאור בקשתו של יו"ר ועדת השיקום של ארגון "יד לבנים", אלי דבי הוזמנו לסיור וביקור ב"מוקד החירום והמצוקה" של העמותה מנהלת מחוז חיפה במשרד הביטחון אגף משפחות הנצחה ומורשת הגב' בינה מדזיני ומנהלת האיזור הגב' רמה אולברג למר סבג לבדוק היתכנות לסייע ולעזור להורים ואחים שכולים מבוגרים, אלה יזמו במסגרת "מוקד החירום והמצוקה" של "יד עזר לחבר" שכבר פועלת למעלה מחצי שנה. "מוקד החירום והמצוקה" של עמותת "יד עזר לחבר" יהיה מוקד ייעודי למשפחות שכולות באיזור חיפה והצפון. אלי דבי סיכם את המפגש בהצלחה רבה וימשיך לקדם את שיתוף הפעולה המבורך בין מוקד החירום לבין משרד הביטחון אגף משפחות הנצחה ומורשת.

לפני כחצי שנה השיקה עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה את "מוקד החירום והמצוקה" שלה השוכן ברחוב הנביאים בשכונת הדר בחיפה. מוקד חירום וסיוע זה משמש גם כ"מוקד חירום ומצוקה" ועומד לטובת רווחתם של אלפי הגיל השלישי בהם ניצולי שואה וקשישים המתגוררים בעיר חיפה והסביבה והחל מעתה מוקד זה יסייע גם למשפחות שכולות בהם הורים ואחים שכולים מבוגרים של משרד הביטחון והכל ללא עלות וללא תשלום.

יש לציין כי מחוליותיו החשובות והעיקריות של "מוקד החירום והמצוקה" החדש בחיפה התופסות כבר פעילות נרחבת ורבה הן "יחידת האופנועים" העילית וה"סיירת ההומניטרית" המפוזרות בכל רחבי העיר חיפה והקריות, שהוקמו במיוחד למטרת סיוע לכל המערך הלוגיסטי חסר התקדים והנרחב של המוקד שיתנו מענה מיידי ראשוני ומהיר ביותר לטובת הגיל השלישי בהם גם המשפחות השכולות.

פעילותו היומיומית והשוטפת של מוקד החירום היא לאורך כל ימי השבוע וזאת על מנת לסייע להם ושיקל על חייהם הסובלים ממחסור, בדידות וחולי וחווים רגשות של ייאוש וחוסר אונים, המוקד יפחית את תחושת הבדידות בקירבם. מוקד החירום והמצוקה החדש של עמותת "יד עזר לחבר" כבר פועל מסביב לשעון 24 שעות ביממה ובמהלך כל ימי השבוע ומופעל בהתנדבות מלאה ע"י מוקדנים וטלפניות מתנדבות.

בתוך כך, החליטה עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג לפתוח במבצע חדש וחסר תקדים לטובת רווחתם של המשפחות השכולות בחיפה והקריות בחלוקת "שעוני מצוקה וחירום" ללא תשלום ! בשעון מצוקה זה אותו מחלקת העמותה ללא עלות קיים לחצן מצוקה SOS (אס.או.אס) אשר מחובר על ידי GPS (ג'י.פי.אס) למוקד החירום של העמותה 24/7 ומאפשרת לקשישים לבצע גם שיחות וידאו במקרה הצורך היישר דרך הבקרה במוקד הראשי והמרכזי שלה בחיפה. השעון מאפשר לצפות במיקומו של הקשיש העונד את השעון בקלות רבה בכל רגע ורגע עם דיוק מירבי של עד 5 מטר, שעון המצוקה מאפשר לראות גם את קצב הלב ולחץ הדם בכל רגע נתון, יש בו גם תזכורת לנטילת תרופות.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג אמר בתחילת המפגש עם נציגות משרד הביטחון: "בקיצור – עם שעון מצוקה כזה שיהיה על ידם של ההורים והאחים השכולים בחיפה והקריות הם אף פעם לא ירגישו לבד ! במוקד החירום שלנו המשפחות השכולות יקבלו שירותים חיוניים של השאלת ציוד רפואי ואביזרי שיקום למינהם כגון: מחוללי חמצן, כסאות גלגלים, קביים, מקלות הליכה ועוד. כמו כן יקבלו , חבילות מזון יבש וגם אוכל חם, ויוענקו להם גם תיקוני בית קלים בביתם וסיוע בציוד חורף כמו ביגוד חם ועוד וזאת לטובת רווחתן של המשפחות השכולות כשהכל יינתן ללא עלות. מוקד החירום והמצוקה החדש של עמותת "יד עזר לחבר" מופעל ויאויש בהתנדבות מלאה ע"י מתנדבות של משרד הביטחון בסיוע של מתנדבי העמותה. המוקד יפעל גם למען הפגת בדידותם של המשפחות השכולות. לקראת תום המפגש המרגש אלי דבי שייסד את עמותת "לנצח אחי" וכיום מכהן כיו"ר ועדת שיקום ורווחה בארגון "יד לבנים" בירך על שיתוף הפעולה שיזם בין עמותת "יד עזר לחבר" למשרד הביטחון.

צילומים: ג'ו לוצ'יאנו

תפריט
נגישות