במלאת 75 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגואטמלה: פגישת פסגה דיפלומטית ומשולשת נערכה בין שר החוץ אלי כהן, אווה דמוסקוסו שגרירת גואטמלה בישראל ושמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. Events
  3. במלאת 75 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגואטמלה: פגישת פסגה דיפלומטית ומשולשת נערכה בין שר החוץ אלי כהן, אווה דמוסקוסו שגרירת גואטמלה בישראל ושמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר"

במלאת 75 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ישראל לגואטמלה נערכה בתחילת השבוע (ראשון, 11.6.2023) בלשכת שר החוץ בירושלים פגישת פסגה דיפלומטית משולשת בין שתי המדינות. מפגש הפסגה המרגש היה במעמד כבוד שר החוץ אלי כהן, שגרירת גואטמלה בישראל הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו ומייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה שמעון סבג הטורחת ועושה לילות כימים כבר למעלה מ- 3 עשורים לטובת רווחתם של ניצולי השואה ומשפחות מעוטי יכולת בישראל. במהלך השיחות בינהם דנו השלושה בחיזוק היחסים הבילטראליים בין שתי המדינות וכחלק מפעילות עמותת "יד עזר לחבר" להטמעת זיכרון השואה.

בתחילת המפגש שהיה חם ולבבי אמר שר החוץ אלי כהן: "ברוכה הבאה לישראל גבירתי השגרירה מגואטמלה, שהיא אחת מהמדינות הקרובות ביותר לישראל, היסטורית מיומנו הראשון ועד היום. זה כבוד גדול עבורי לארח כאן היום במשרד החוץ את כבוד שגרירת גואטמלה הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו שבתפקידה הקודם היתה גם סגנית שר החוץ של גואטמלה, שממש לפני כ- 3 שבועות מסרה לנשיא המדינה יצחק הרצוג את כתב ההאמנה שלה בשם מדינת גואטמלה, מאחל לך המון הצלחה בתפקידך החשוב והרם הזה וכולי תקווה שיחסי שתי המדינות גואטמלה וישראל ימשיכו להיות מצויינים ומעולים גם בשנים הבאות".

במהלך המפגש אמרה שגרירת גואטמלה הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו לשר החוץ אלי כהן: "השנה אנחנו חוגגים 75 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין 2 המדינות גואטמלה וישראל וביחד עם זאת וגם חמש שנים להעברת השגרירות שלנו לירושלים. כולם בגואטמלה אוהבים את ישראל ועבורי זוהי זכות עצומה לייצג את המדינה שלי כאן אצלכם במדינת ישראל, בטוחני שעוד נעשה הרבה שיתופי פעולה רבים וגם בנושא זיכרון השואה ממש בקרוב".

עוד במהלך המפגש אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "תחילה ברצוני להודות מקרב לב לך שר החוץ אלי כהן על הכנסת האורחים החמה והלבבית שזכינו לה שגרירת גואטמלה בישראל ואני כאן אצלך היום במשרד החוץ. למי שלא יודע גואטמלה הינה אחת מהמדינות הראשונות שתמכו בהקמתה של מדינת ישראל באו"ם והיא ממשיכה לתמוך ולאהוב את ישראל עד לימים אלו. כמו כן, גואטמלה היא המדינה השנייה אחרי ארה"ב שהכירה בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל והחל משנת 2018 השגרירות של גואטמלה בישראל שוכנת בבירת ישראל ירושלים.

עוד הוסיף סבג בהתרגשות בדבריו ואמר: "לאווה, שגרירת גואטמלה, יש אוזן קשבת כשמדובר בניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת ובכלל בעזרה לזולת ולקהילה. אין לי ביטוי גדול יותר של שלום ואחווה מזה. אשמח על הנכונות להעמיק ולהרחיב גם את הוראת השואה במדינתך גואטמלה. סיכמנו בשמחה גם על המשך העמקת הקשרים בין השגרירות לעמותת "יד עזר לחבר" לאתר אפשרויות של שיתופי פעולה שונים ומגווונים בנושא הטמעת השואה שיחלו ביננו ממש בקרוב ובטוחני ואין לי צל של ספק שיהיה זה שיתוף פעולה יוצא דופן, בינלאומי ופורה גם בין מערכת החינוך בגואטמלה ועמותת "יד עזר לחבר" במטרה להעצים ולקדם את בני נוער בגואטמלה בנושא לימוד השואה".

בתוך כך, יש לציין כי רק לפני כחודש ימים (16.5.2023) ביקרה והתארחה שגרירת גואטמלה הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו בקריית החסד ובמתחם עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה, סיירה ב"מוזיאון השואה" של העמותה, נפגשה עם ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" וכשהיא מלווה בנציגי העמותה סיירה גם בעיר חיפה ובביקור מיוחד בגנים הבהאים שבמרכז הבהאים העולמי שעל הר הכרמל בחיפה, הבנויים מתשעה עשר גנים מדורגים (טרסות) המשתרעים לכל אורך המדרון הצפוני של הר הכרמל. מקדש הבאב (המכונה כיפת הזהב) בעל כיפת הזהב, הוא סימלה הידוע של העיר חיפה, זהו מקום מנוחתו של הנביא-המבשר של הדת הבהאית, ניצב בטרסה המרכזית וצופה אל מפרץ חיפה ועכו.

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", יוסף הירש.

תפריט
נגישות