תרומה מרגשת: ניצולת שואה בת 90 תרמה לטובת רווחתם של ניצולי השואה

  1. ראשי
  2. Events
  3. תרומה מרגשת: ניצולת שואה בת 90 תרמה לטובת רווחתם של ניצולי השואה

שולה מרטון היא ניצולת שואה מהעיר בוזאו שברומניה ומתגוררת באחד מבתי האבות שעל הכרמל בחיפה. לאחרונה חגגה שולה את יום חגה הוא יום הולדתה ה-90 ובהמשך לחגיגות אלה, האורחים שהגיעו לחגוג את יום חגה, יום הולדתה הביאו לה כסף במתנה  על מנת שתוכל לתורמו ל"בית החם לניצולי השואה". ואז החליטה הגב' מרטון לתרום סכום נאה ומכובד לטובת רווחתם של ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה.

הבוקר (חמישי, 7.7.2023) הגיעה הגב' תמי סינר מנהלת קשרי קהילה של עמותת "יד עזר לחבר" אל בית האבות ואל חדרה של ניצולת השואה מרטון ובמפגש שהיה מרגש ביותר בנוכחות בנה של מרטון יודי (יהודה) מרטון העניקה לה מכתב תודה ותעודת הוקרה בשם עמותת "יד עזר לחבר", כמו-כן הודתה לה על המחווה המרגשת בתרומתה לניצולי השואה.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, אמר: "תחילה שולה היקרה, ברצוני לברך אותך בהרבה בריאות טובה ואיתנה ואריכות ימים. זה כלל לא מובן מאליו ואני מבקש להודות לך על תרומתך המרגשת לטובת רווחתם של ניצולי השואה המתגוררים אצלנו במתחם העמותה בחיפה. תרומתך הנדיבה תסייע לנו רבות בטיפול בניצולי השואה המוענק להם על ידינו מידיי יום כבר למעלה מ-3 עשורים, בשמם של ניצולי השואה אני מודה לך מקרב לב, יישר כוח וכל הכבוד לך !".

בתוך כך, יש לציין כי בנה של ניצולת השואה מרטון הוא האמן, הפסל והמאייר הנודע יודי (יהודה) מרטון, שכבן להורים ניצולי שואה תרם בחודש אפריל 2018 את אחד מפסליו מעוררי ההשראה הנקרא "עוצמה" ל"מוזיאון השואה" שהקימה העמותה. הפסל "עוצמה" הוא לציון חמש שנים לפטירת אביו יעקב מרטון ז"ל ניצול השואה ממחנה העבודה וההשמדה בוכנוולד שהקים בית לתפארת בארץ ישראל. כאמור, כיום פסל זה ניצב ועומד ברחבת הכניסה ל"מוזיאון השואה" של העמותה בחיפה.

צילומים: יודי (יהודה) מרטון, ועמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות