מניה הרמן ניצולת השואה בת ה-90 מרומניה מככבת בסרט "ישראל בת 75" המופץ במדינות העולם

  1. ראשי
  2. Events
  3. מניה הרמן ניצולת השואה בת ה-90 מרומניה מככבת בסרט "ישראל בת 75" המופץ במדינות העולם

בימים אלה מתפרסם בעשרות ממדינות העולם סרט בשפה האנגלית "ישראל בת 75" את הסרט שאורכו כשעה המספר על אירועים בולטים במשך 75 שנות קיומה של מדינת ישראל, ערכה רשת הטלוויזיה הנוצרית הבינלאומית טי.בי.אן TBN ISRAEL הנצפת במיליוני צופים בעולם והוביל והנחה מי שכיהן כשגריר ארה"ב בישראל לשעבר, בן ה-64, דייויד פרידמן שכיהן בתפקידו כשגריר (16 במאי 2017 – 20 בינואר 2021). פרידמן הוא יהודי אורתודוקסי חובש כיפה ודובר עברית שוטפת וביקר בישראל עשרות פעמים בעשורים האחרונים והוא בן בית בארץ הקודש.

לצפייה בסרט המלא: "ישראל בת 75", להלן:

פרידמן, הוא אחד השגרירים האמריקאים הכי פרו-ישראלים בהיסטוריה של יחסי ישראל – ארצות הברית; במהלך כהונתו ביצע ממשל טראמפ מהלכים רבים לחיזוק הריבונות הישראלית ביניהם: העברת השגרירות לירושלים, הכרה בריבונות ברמת הגולן, הכרה בחוקיות ההתנחלויות הישראליות ביהודה ושומרון ועוד.

בסרט שאורכו קרוב לשעה, מוקרנים אירועים נבחרים ובולטים מ- 75 שנות קיומה של מדינת ישראל ובו מוקרנים גם אירועים חשובים רבים מיום היווסדה של המדינה ועד היום המציינים "משואה לתקומה".

בחלק המספר על תקופת השואה וניצולי השואה הגיבורים ששרדו את תופת מחנות ההשמדה, בחר פרידמן בניצולת השואה ילידת העיר טרנסניסטריה ברומניה, הגב' מניה הרמן, בת ה-90, שתספר אודות תקופת חייה בתקופת השואה וסיפור הישרדותה האמיץ בגבורה. הגב' מניה הרמן היא דיירת ה"בית החם של ניצולי השואה" ומתגוררת שנים רבות בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" ברחוב קסל שבשכונת הדר בחיפה. בסרט מופיעים גם בני משפחתה של הגב' הרמן.

בתוך כך יש לציין כי במוזיאון השואה הנמצא במתחם קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג בחיפה מוצגת תערוכת ציור עם ציורים רבים של ניצולות השואה הגב' מניה הרמן המנציחה בדרכה, את הטראומות והזוועות הקשות והבלתי נתפסות שחוותה כילדה קטנה בת 8 בתקופת השואה.

צילומים: צילומי מסך מתוך הסרט "75 שנה למדינת ישראל".

תפריט
נגישות