ניקול קואה, שרת התיכנון העירוני של "הרפובליקה של מרכז אפריקה" ביקרה בעמותת "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. Events
  3. ניקול קואה, שרת התיכנון העירוני של "הרפובליקה של מרכז אפריקה" ביקרה בעמותת "יד עזר לחבר"

נמצאים אנו בעיצומם של ימי חוה"מ סוכות כשאלפי מבקרים ומשלחות של נוצרים מעל ל-80 מדינות מרחבי מדינות העולם, כולל מדינות הנמצאות גם בצידו השני של העולם, עולים לרגל לירושלים ליטול חלק ב"צעדת ירושלים" שנערכה אתמול (רביעי, 4.10.2023) ברוב פאר והדר בבירת ישראל בירושלים.

במהלך ימי חג הסוכות, הבוקר (חמישי, 5.10.2023) משלחת גדולה של אורחים מקמרון, קניה, והרפובליקה של מרכז אפריקה, כשבראשה עומדת הגב' ניקול קואה, היא שרת התיכנון העירוני של מדינת "הרפובליקה של מרכז אפריקה" הגיעו לבקר את ניצולי השואה דיירי ה"בית החם", ואת "מוזיאון השואה" במתחם העמותה בשכונת הדר בחיפה.

כבוד השרה קורה וכל חברי המשלחת קיבלו סקירה מקיפה ומאלפת אודות קריית החסד של העמותה מפיו של מודי זנדברג, יועץ האירגון ISRAEL AFRICA INITIATIVE בישראל.

במהלך האירוע נפגשה המשלחת עם דיירת ה"בית החם של ניצולי השואה" הגב' מניה הרמן, בת ה-89 מרומניה, שסיפרה להם אודות חייה והישרדותה אמיצה בתקופת השואה. האורחים מאפריקה האזינו לדבריה בקשב רב ואף היה ניכר להבחין בנקל כי דימעה זולגת מעיניי האוחים והאורחות.

עוד במהלך הביקור המרגש אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "שמחתי לפגוש הבוקר (חמישי, 5.10.2023) את הגב' ניקול קואה, שרת התיכנון העירוני של מדינת "הרפובליקה של מרכז אפריקה" ושמחתי לארח את כל התיירים והאורחים שהגיעו אלינו מקמרון, קניה, והרפובליקה של מרכז אפריקה. ברצוני להודות לכם מקרב לב תודה ענקית לכל אחד ואחת מכם שבזמנכם החופשי ובביקורכם התיירותי בישראל הקדשתם גם זמן לפגוש מקרובולבקר  את ניצולי השואה אצלנו בחיפה, לשוחח איתם, לשאול לשלומם וכמו כן לבקר גם ב"מוזיאון השואה", הנמצא במתחם העמותה. זה כלל לא מובן מאליו, בספר ישעיהו כתוב "הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם", זה פשוט עושה אותי מאושר לפגוש אתכם כאן היום !".

גם הפעם, כמו בכל המפגשים היה מרגש ביותר ובמהלך הביקור לא נותרה אף עין יבשה !

צילומים: דוד סבג, עמותת "יד עזר לחבר".

 

תפריט
נגישות