לחימה בישראל: ביום ה-9 ללחימה עמותת "יד עזר לחבר" פתחה כיתת כוננות 24/7 שתפעל בשלב ראשון בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. לחימה בישראל: ביום ה-9 ללחימה עמותת "יד עזר לחבר" פתחה כיתת כוננות 24/7 שתפעל בשלב ראשון בחיפה

בעקבות הלחימה הקשה בדרום ובצפון והמצב הביטחוני הקשה וירי הטילים על ישראל, פתחה הבוקר (ראשון, 15.10.2023) עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג כיתת כוננות קבועה שתפעל ותתפקד כחלק ישיר של "מוקד החירום והמצוקה" שלה.

במהלך הבוקר אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "גם ברגעים קשים אלה אני פונה אל הציבור הרחב ולכל אלה המעוניינים להצטרף, להתנדב ולסייע לנו ב"מוקד החירום והמצוקה" של העמותה שמשמש את עמותה כחפ"ק מבצעי לכל דבר, שכבר למעלה משבוע ימים עובד מסביב לשעון 24/7 ומסייע לניצולי שואה וקשישים, משפחות מעוטי יכולת. חלק גדול של המתנדבים שלנו נושאים גם כלי נשק. בשלב ראשוני זה כיתת הכוננות תפעל בעיקר באיזור שכונת הדר הכרמל בחיפה בה גם שוכנת קריית החסד של העמותה המפעילה את ה"בית חם לניצולי שואה" ללמעלה מ-80 ניצולי שואה וקשישים. צריך לתת ביטחון לתושבים חד משמעית, ניצולי שואה שעברו בחייהם כבר את הנורא מכל ואת תופת מחנות ההשמדה והצורר הנאצי אומרים לי "שמעון, אנחנו בכלל לא מפחדים מהטילים, מי שכבר ראה את המוות בעיניים שלו לא מפחד משום דבר, אנחנו מפחדים הרבה יותר מהטילים מחדירה של מחבלים מהאיזורים הקרובים אלינו ומהסביבה הסמוכה אלינו ולבתינו, זה יותר מפחיד !"

עוד הוסיף סבג ואמר: "את כיתת הכוננות מפעיל מבצעית ר.ל. הוא קצין ביטחון מוסמך וקצין משטרה לשעבר. כיתת עיקר מטרתה של כיתת הכוננות היא לשמור על ביטחונים של האזרחים במקרה חירום, או במקרה של כל בעיה הומניטרית שיכולה להיפתר מיידית על ידי "מוקד החירום והמצוקה" של העמותה. יחידת האופנועים שהקמנו כבר לפני כשנתיים תהיה אף היא חלק בלתי נפרד מכיתת כוננות זאת ותסייע לה ככל שתידרש. חלק גדול של יחידת האופנועים שלנו כבר פרוש מתחילת השבוע שעבר בחיפה ובאיזורים הסמוכים אליה כמו: טירת כרמל, נשר וכל איזור הקריות. אל "מוקד החירום והמצוקה" של עמותת "יד עזר לחבר" ניתן להשיג בטלפון: 8602*".

בתוך כך, יש לציין כי עוד בעקבות הלחימה הקשה בדרום הקימה ופתחה עמותת "יד עזר לחבר", מוקד חירום ומצוקה מיוחד שמשמש אותה כחמ"ל מבצעי לכל איזורי הלחימה בדרום ובצפון, מוקד חירום זה מסייע ונותן מענה לחיילי צה"ל, כוחות הביטחון, ולניצולי שואה, קשישים, למשפחות מעוטי יכולת ובכלל לתושבי הדרום והצפון. לתרומות ולסיוע, ליחצו, כאן !

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות