גיבור מלחמה: מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג האיש שפועל למען הכלל בחזית ובעורף ! 

  1. ראשי
  2. Events
  3. גיבור מלחמה: מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג האיש שפועל למען הכלל בחזית ובעורף ! 

כבר ביום הראשון (שבת, 7.101.2023) כשהחלה המתקפה הרצחנית של החמאס וירי הטילים על ישראל, כשהעורף והצבא עוד היו שרויים בהלם, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג הסב את מערך ההתנדבות שלו, שבימי שיגרה פועל למען ניצולי שואה, קשישים, ומשפחות מעוטי יכולת למערך סיוע ועזרה לתושבי הדרום והצפון מקטן ועד גדול, חיילי צה"ל וכל כוחות הביטחון.

"כבר בשעה 15:00 אחר הצהריים, באותה שבת שחורה, כשעוד נשמעו יריות, כבר היינו בדרום", מספר סבג, "הבאנו חבילות מזון יבש וגם אוכל חם, שישיות מים לשתייה, לאנשים שהסתגרו בבתיהם מחשש להימצאות מחבלים בקרבת בתיהם.

גם בדימיון הפרוע ביותר איש לא האמין שיקרה דבר כזה. חילקנו גם המון מארזי עוגיות לפצועים בבתי החולים בדרום, במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון ובבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. באמצעותנו גויסו למעלה מ-15 מיליון שקל מתחילת המלחמה, ובכסף נרכש מיידית ציוד הכרחי, בעיקר אפודים קרמיים, שכבר בתחילת הלחימה הקשה הועברו לחיילים ולכוחות הביטחון".


כעת, לאחר יותר משבועיים שבהם התמקד סבג בעיקר לסיוע לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון, הוא חוזר לסיוע שאותו הוא מכנה "הומניטרי" – השיגרה שלו ושל העמותה. "עכשיו אנחנו שבים לעזור לעורף", הוא אומר, "לפני ארבע שנים קיבלתי מאנשים טובים באמצע הדרך תרומה של מכולות מלאות בצעצועים לילדים כמו משחקי "לגו", מכוניות, ספינרים לילדים, בובות לבנות ועוד ועוד סוגים רבים ומגוונים של צעצועים, תרומה מארה"ב, שמרתי אותה לעיתות מלחמה ועל כל צרה שלא תבוא. אנשים צחקו עליי ואמרו לי "שטויות, לא תהיה שום מלחמה", אבל התעקשתי לשמור אותה כי אמרתי לעצמי שרק אלוהים יודע מה יהיה. היום אני רואה שאכן, צדקתי, למרות שתמיד חשבתי שתהיה מלחמה קשה תהיה רק בצפון ולא בדרום. כולנו זוכרים את מלחמת לבנון השנייה הקשה שהיתה בשנת 2006".

למייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג גם יש בשורה, ומגלה: "הקהילה היהודית במיאמי שבארה"ב מסייעת, עוזרת ומגייסת ציוד רב לעמותת "יד עזר לחבר" שיגיע ב-2 מטוסי תובלה גדולים לנמל התעופה בן גוריון. מדובר בעיקר בחיתולים ובמזון לתינוקות, ועד דברים שונים וזאת על מנת שיהיה לנו כאן הכל".

בתוך כך יש לציין כי באמצעות עמותת "יד עזר לחבר" פונו כבר מעל ל-170 קשישים מהדרום אל בית אבות סיעודי גדול השוכן ביישוב יבניאל שבגליל התחתון הסמוך לטבריה. "לעמותה יש שם בית, ואנחנו דואגים להם למיטות, לאוכל, לציוד ולמעקב רפואי. גם בחיפה אנחנו נערכים לקליטתם של עוד 120 קשישים ונשכן אותם בבית של העמותה בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שרחוב קסל בחיפה. כבר עתה מתגוררים שם קרוב ל-120 קשישים באופן קבוע, בבית חם לניצולי השואה המעניק להם בית חם, 3 ארוחות חמות ביום דואגת להם לפעילות חברתית במועדון חברתי המופעל על ידי מתנדבים מהארץ ומחו"ל במשך כל ימות השבוע, אבל נוכל לסדר מקום למפונים, כמו כן עם תחילת ימי הלחימה הקשה וירי הטילים על ישראל גם התקנו שם גנרטור לחירום. מי שהכי סובלים בתקופות כאלה הם ניצולי השואה, הקשישים והאוכלוסיות המוחלשות, לתרומות ולסיוע לעמותת "יד עזר לחבר" ניתן להתקשר בכל רגע ל"מוקד החירום והמצוקה" לטלפון 8602* ובאמצעות הקישור, לחץ כאן ! 

מתוך כתבה בעיתון "כלבו" מיום 27.10.2023.

צילומים: יוסף (ג'ו) הירש

תפריט
נגישות