בגלל המלחמה: משרד החינוך ביטל את משלחות הנוער במסעות לפולין * מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" סבג: "מזמין את כל תלמידי בתי הספר בישראל לביקור במוזיאון השואה והתקומה" של העמותה, ומעמיד את המוזיאון ללא עלות לרשותם"

  1. ראשי
  2. Events
  3. בגלל המלחמה: משרד החינוך ביטל את משלחות הנוער במסעות לפולין * מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" סבג: "מזמין את כל תלמידי בתי הספר בישראל לביקור במוזיאון השואה והתקומה" של העמותה, ומעמיד את המוזיאון ללא עלות לרשותם"

בצל המלחמה בישראל ובגלל המצב הביטחוני החליט בשבוע שעבר (שישי, 10.11.2023) משרד החינוך לבטל את כל מסעות הנוער שהיו אמורות לצאת למחנה ההשמדה אושוויץ שפולין, בחורף הקרוב. במשרד החינוך הסבירו כי ההחלטה על ביטול המסעות התקבלה על רקע המצב הביטחוני ונוכח היקף אירועי גל האנטישמיות המתגבר ברחבי העולם בעקבות המלחמה בישראל. במשרד החינוך אומרים כי מדובר ב-215 משלחות הכוללות כ-24,000 תלמידים ואנשי חינוך, שהיו מתוכננות לצאת לפולין החל מחודש פברואר 2024. בעקבות ההודעה על ביטולן של משלחות הנוער לפולין שלח הבוקר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעוןן סבג מכתב דחוף לשר החינוך יואב קיש.


במכתב הפנייה ששלח הבוקר (שלישי, 14.11.2023) לשר החינוך יואב קיש, כותב מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "ימים קשים, לא פשוטים ומאתגרים עוברים על כולנו בעקבות המלחמה הקשה וירי הטילים על ישראל. בהמשך להחלטתך לביטוח משלחות הנוער לפולין עקב המלחמה בישראל והתגברות היקף וגלי אירועי האנטישמיות ברחבי העולם, החלטתך הינה ללא כל ספק נבונה, נכונה ומקובלת. לתשומת ליבך כבוד השר קיש, לנוכח החשיבות שמשרד החינוך מייחס לשימור המפעל החשוב להנצחת השואה והתקומה, אני מעמיד לרשות תלמידי כל בתי הספר בישראל וללא עלות את "מוזיאון השואה והתקומה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה הנמצא במתחם קריית החסד של העמותה בה מתגוררים קרוב ל-100 ניצולי שואה. זהו פיתרון חלופי למסעות שישלב את זיכרון השואה עם החיבור לעם, למולדת ולערכי ההתנדבות והלכידות החברתית ואשמח אם הם יוכלו להשתלב אצלנו בקרוב.

עוד מציין סבג במכתבו לשר החינוך קיש, וכתב: "לתשומת ליבך, "מוזיאון השואה והתקומה" של עמותת "יד עזר לחבר" הוקם בשנת 2017 בקריית החסד שלנו ושוכן ברחוב קסל 4 בחיפה במטרה להנציח את סיפורי הישרדותם בגבורה של ניצולי השואה, דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" המתגוררים עימנו בעמותה בחיפה. המוזיאון מנציח מאות עדויות מצמררות ואוסף מוצגים מדהים שנתרמו ע"י ניצולי שואה ובני משפחותיהם, כגון: ספרי תורה, חנוכיות, טליתות, ציציות, תפילין, אשר בחלקם הוחבאו ע"י הניצולים מהנאצים בגיטאות ובמחנות ההשמדה, דבר שסייע להם, לדבריהם, לחוש מעיין ביטחון כי האלוהים עימם.

במוזיאון תערוכות קבע ציור של דיירות הבית, ניצולות שואה המנציחות, כל אחת בדרכה, את הטראומות והזוועות הבלתי נתפסות שחוו כילדות ונערות בתקופת השואה. במוזיאון קיים אגף המתאר את תקופת היסטוריית הקמתה של מדינת ישראל מהשואה ועד היום. במשך השנה למוזיאון מגיעות לביקור קבוצות רבות מגוונות מרחבי מדינות העולם ומישראל של בני נוער ומבוגרים, תלמידי בתי הספר, המגיעים כהכנה למסעות לפולין, יחידות ממשטרת ישראל וצה"ל רבות וכל כוחות הביטחון. ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנחנו כאן היום, ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך !


לאחרונה, נתרם למוזיאון אחד מפרטי השואה המזעזעים ביותר, אלה הם החותמות המקוריות ששימשו את הנאצים לקעקע מספרים על זרועות האסירים היהודים במחנה ההשמדה אושוויץ, חותמות אלה מוצגות בתצוגת הקבע של המוזיאון ונתרמו ע"י תורם אנונימי שהחליט לתרום אותם דווקא למוזיאון העמותה שבחיפה. בנינו בהשקעה גדולה הולוגרמה מתוחכמת וחדישה המנציחה את ניצולי השואה במציאות מדומה ובתלת – מימד, המנציחה את עדות ניצולי השואה. בתום הביקור של התלמידים במוזיאון הם יוכלו התלמידים לפגוש גם את ניצולי השואה עצמם פנים אל פנים ולשמוע ישירות מפיהם את עדותם, אודות קורות חייהם והישרדותם בגבורה אמיצה בתקופת השואה. מי יתן ושנדע ימים שקטים ורגועים יותר בקרוב, ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם", עם ישראל חי ! בברכת כוחינו באחדותינו, ורק ביחד ננצח !

על המכתב חתומים מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג ונשיא העמותה, הפרופ׳ ביל פרידמן.

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות