מרגש בצל המלחמה: שר החוץ אלי כהן הדליק את הנר השישי של חנוכה יחד עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" ועם משפחות החטופים בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש בצל המלחמה: שר החוץ אלי כהן הדליק את הנר השישי של חנוכה יחד עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" ועם משפחות החטופים בחיפה

במעמד מרגש ביותר שנראה הערב (שלישי, 12.12.2023) בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה הממשיכה גם בימים קשים, לא פשוטים ומאתגרים אלה עקב המלחמה הקשה וירי הטילים על ישראל, לגרש את החושך כשבהשתתפות ובמעמד עשרות ניצולי שואה, דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג הודלק ברוב פאר והדר הנר השישי של חג החנוכה ביחד עם שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-בטחוני אלי כהן, ובצוותא עם יוני אשר שאשתו דורון כץ אשר (34) ובנותיו רז (4.5) ואביב (2.5), שוחררו ב-24.11.2023 משבי החמאס ברצועת עזה וחזרו הביתה.

במעמד זה של הדלקת נרות החנוכה נכחו אורחות כבוד נוספות בהן ידידות האמת הענקיות של מדינת ישראל, שגרירת גואטמלה בישראל, הגב' אווה אצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו ונציגת טאייוואן בישראל הגב' אבי יה-פינג לי (Abby Ya-Ping Lee) המסייעות רבות לעמותת "יד עזר לחבר", טורחת רבות ומגישות לה סיוע הומניטרי רב ב"יחידת האופנועים" של העמותה וב"מוקד החירום והמצוקה" של העמותה בעזרה וסיוע לניצולי שואה. למן פרוץ המלחמה גואטמלה ממשיכה גם בימים קשים אלה לחבק, להושיט יד ולהעניק המון חום ואהבה לתושבי הדרום והצפון.

עוד באירוע הדלקת הנרות נכחו באולם חדר האוכל של העמותה עשרות ניצולי שואה ונציגי "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" בהם נשיאה הד"ר יורגן בולר, דייויד פארסונס והגב' יהודית סץ סגנית מחלקת הרווחה המסייעים שנים רבות לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה.

בתחילת מעמד הדלקת נרות החנוכה אמר אלי כהן, שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני: "אנו נמצאים באחת משעותיה החשובות של מדינת ישראל, בה אנו רואים ביתר שאת את הרוח הישראלית והאיתנה בארץ ובתפוצות. אני מקווה שנרות החנוכה יאירו לנו את כל הימים הקרובים. חג החנוכה הוא חג הגבורה והאור ואני מבקש לחבק את כל משפחות החטופות והחטופים ומייחל לשובם של כולם הביתה במהרה.

אני מבקש להוקיר, לחבק ולחזק את חיילות וחיילי צה"ל באוויר, בים וביבשה ואת כל כוחות הביטחון, שיצליחו בעזרת השם במשימתם לנצח את האויב האכזרי ולמוטט אותו, נאמץ כולנו אל ליבנו הדומע את המשפחות השכולות האהובות, נתפלל לרפואת הפצועים בגוף ובנפש ונעלה על נס גם את חיילות וחיילי המילואים ומשפחותיהם הדואגות. שמעון ידידי וחברי הטוב, שמחתי והתרגשתי היום לבקר כאן אצלך במפעל חייך שהקמת לפני למעלה מ-2 עשורים עמותת "יד עזר לחבר" ולהדליק ביחד עם ניצולי השואה של העמותה ועם משפחות החטופים את הנר השישי של ישראל. תמיד, עשייתך הברוכה מעוררת השראה עצומה, החדרת שמחת חיים בליבם של אלה שעברו את הרע והנורא מכל.

עוד הוסיף שר החוץ כהן ואמר נרגשות בדבריו: "שמעון, פעילותך היא מגדלור – מגדל של אור, תקווה ונתינה. ללא ספק הקמת והרמת במדינת ישראל כאן בעיר חיפה ובאיזור הצפון בכלל פרוייקט מבורך וקדוש העוזר לניצולי שואה וקשישים. עמותת "יד עזר לחבר" נרתמת ועוזרת לניצולי שואה וקשישים ונותנת את המענה הטוב ביותר בכל ימות השנה ובמיוחד בימים קשים אלה בשעותינו הקשות של מלחמה קשה וירי הטילים על ישראל, הפוגע קשות בעיקר בקשישים בשל גילם המופלג.

ביקרתי מספר רב של פעמים כאן אצלך בקריית החסד שהקמת לתפארת ומי כמוני יודע את פעילותך העניפה והברוכה ללא לאות ושלא על מנת לקבל פרס. אתה איש של חסד ונתינה, כולי תקווה גדולה ומי ייתן ותמשיך לייצג את ערכי היהדות לעוד שנים רבות, "המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו". מפעל חייך "יד עזר לחבר" שהקמת היא דוגמא ומופת לאהבת חינם וערבות הדדית ואפעל ככל שאדרש לקידומם, יישר כוח לך שמעון וכל הכבוד לך, ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם, עם ישראל חי !".

בהדלקה נרות החנוכה אמר יוני אשר שבני משפחתו, רעייתו דורון ו-2 בנותיו רז ואביב חזרו ממש לאחרונה משבי החמאס בעזה: "תודה לך שמעון סבג ולכם כאן בעמותת "יד עזר לחבר", תודה ענקית לשר החוץ אלי כהן על הכבוד שהזמנתם אותי ליטול חלק ביחד עם ניצולי השואה ולהדליק את נרות החנוכה.

צילום: דוברות המרכז הרפואי בית חולים "שניידר"

משפחתי, אישתי דורון, ושתי בנותיי רז ואביב שבו אליי הביתה מהשבי. אני נחוש להביא לתקומתהשל משפחתי מהטראומה והשכול הנוראי שעברנו, למען עתיד הילדות ודורון. חייב תודה והוקרה לבנינו שמחרפים נפשם, לצה"ל, ממשלת ישראל וקבינט המלחמה העוסקים במלאכה.

תודה לעם ישראל הנפלא על החיזוקים. מותר לשמוח ומותר להזיל דמעה, זה אנושי, כל עוד יש לנו אנשים שם, חטופים ושבויים אנחנו לא יכולים להגיד חג שמח, לי ולמשפחתי קרה נס גדול, אין מנוחה לנפש ואין מנוחה לגוף, אבל אני לא יכול לחגוג ולשמוח עד אשר יחזור אחרון החטופים".

במהלך הדלקת הנר השישי של חנוכה אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "כבוד שר החוץ חבר הקבינט מדיני-ביטחוני אלי כהן תודה ענקית לך מקרב לב לך על דבריך המרגשים, ועל כי הקדשת מזמנך החשוב והיקר דווקא בימים קשים אלה של מלחמה בישראל. תמיד אתה מרגש ומחזק אותנו כבר למעלה מעשור שנים, טוב מראה עיניים ואתה תמיד מגיע לכאן על מנת לראות את העשייה שלנו. שר החוץ כהן, אין לי צל של ספק שאתה הוא "בולדוזר" חברתי ולמעשה אתה הוא השר הכי חברתי שיש לנו כיום במדינת ישראל שאוזנו תמיד קשובה לי בכל נושא ועיניין וגם כשהמדובר בניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת.

כולי נרגש ושמח לארח אותך כאן אצלנו הערב, אתה ידיד אמת של עמותת "יד עזר לחבר". כמן –כן אני שמח גם לארח כאן אצלנו את יוני אשר ומאחל לבני משפחתו המון הצלחה. שמח לארח גם את שגרירת גואטמלה בישראל הגב' אצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו, שאגלה לכם שהיא מצטרפת אליי ואל צוות המתנדבים שלנו וביחד עם הצוות הדיפלומטי של שגרירות גואטמלה בישראל וזאת על מנת לעזור ולסייע במשימה החשובה של חלוקת עשרות חבילות מזון לניצולי שואה, קשישים, תושבי הדרום והצפון שפונו עקב המלחמה וירי הטילים על ישראל למספר בתי מלון ברחבי בירת ישראל, ירושלים. בימים אלה מלאו 75 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ישראל לגואטמלה ולמי שלא יודע גואטמלה הינה אחת מהמדינות הראשונות שתמכו בהקמתה של מדינת ישראל באו"ם וממשיכה לתמוך ולאהוב את ישראל גם בימים לא פשוטים אלה של מלחמה בישראל.

במהלך האירוע המרגש העניק שר החוץ אלי כהן מגן הוקרה מיוחד ל"שגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" לעומד בראשה נשיאה הד"ר יורגן בולר וכל אנשי צוות השגרירות הנוצרית על פעילותם המבורכת ורבת השנים שנים העושים לילות כימים לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה.

כזכור, בשנת 2017 העניקה עמותת "יד עזר לחבר" את "מגן הצדק החברתי" לשר אלי כהן בהיותו שר הכלכלה והתעשייה, יש לציין כי השר כהן מגיע לעיתים קרובות לביקור בעמותת "יד עזר לחבר" ונוטל חלק באירועים השונים אותם עורכת העמותה כמו "טקס יום השואה" ו"טקס יום השואה הבינלאומי" מידיי שנה. עוד נוסיף ונציין כי עם תחילת משבר הקורונה בישראל תרם השר כהן חלק משכרו כחבר כנסת ובנוסף אף תרם את המענק לו היה זכאי עבור שלושת ילדיו לטובת ניצולי השואה ומשפחות מעוטי יכולת.

צילומים: ג'ו הירש

תפריט
נגישות