בצל המלחמה: מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "מאז פרוץ המלחמה כבר למעלה מחודשיים "מוקד החירום והמצוקה" שלנו קיבל וממשיך לקבל אלפי פניות מניצולי שואה מכל רחבי הארץ המדווחים בעיקר על חרדות קיומיות"

  1. ראשי
  2. Events
  3. בצל המלחמה: מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "מאז פרוץ המלחמה כבר למעלה מחודשיים "מוקד החירום והמצוקה" שלנו קיבל וממשיך לקבל אלפי פניות מניצולי שואה מכל רחבי הארץ המדווחים בעיקר על חרדות קיומיות"

נמצאים אנו ביום ה-74 למלחמה (שלישי, 19.12.2023) המתמשכת והקשה בעזה וירי הטילים הכבד, עמותת "יד עזר לחבר" המפעילה "בית חם לניצולי שואה" כבר למעלה מ- 3 עשורים, מסייעת לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת מעדכנת כי מאז תחילת המלחמה באותה שבת שחורה ב-7.10.2023, עם התקפת הטירור הרצחנית והאכזרית של ארגון הטירור החמאס, התקבלו ב"מוקד החירום והמצוקה" של העמותה אלפי  פניות ודיווחים של ניצולי שואה המדווחים על חרדות קיומיות וזאת בשל היעדר מיגון נגיש בסביבתם, ומבקשים סיוע ועזרה.

החל מהיום הראשון למלחמה נערך ותוגבר צוות המתנדבים של העמותה למתן מענה דחוף ונגיש לניצולי שואה, קשישים וגם משפחות מעוטי יכולת הזקוקים לסיוע מיידי. רק בחודשיים שעברו מהיום הראשון ללחימה פנו למוקד הסיוע הטלפוני של העמותה למעלה מ-2,850 ניצולי שואה מחיפה והצפון ובכלל מכל רחבי הארץ, אך לא רק אלא גם קשישים הם האזרחים הוותיקים, ומשפחות מעוטי יכולת.

עוד מוסיף ומציין מנכ"ל העמותה סבג: "כ־75% מהם נזקקו לסיוע בתחומי סיעוד ורווחה ומאות מבין הפונים ביקשו סיוע בנושאים בסיסיים כמו חבילות מזון, מזון יבש אך גם אוכל מבושל. מבלי לפרט, חלקם אף ביקשו מאיתנו עזרה בסיוע כספי ועוד. כמו-כן לצד כל אלה התקבלו אלפי טלפונים ופניות של ניצולי שואה ואזרחים ותיקים שסיפרו שהם חווים חרדות קיומיות מאז אות היום של ה- 7 באוקטובר. לצערי, ניצולי שואה רבים חשים שהם עדים לשואה שנייה בארץ ישראל, שמעתי גם משפטים מצמררים ואחד המשפטים שנחרטו בראשי ולא יוצא ממנו הוא של דיירת "הבית החם של ניצולי השואה" של העמותה בחיפה, ניצולת השואה נעמי ליכטהויז, בת ה- 89, ילידת העיר בוקובינה שברומניה שאמרה לי כולה זועקת ומזועזעת: "לא דמיינתי שזה יקרה שוב ! זה משהו יותר גרוע מהנאצים, נאצים זאת כבר מילה יפה ! הם, מחבלי אירגון הטירור ה"חמאס" יותר גרועים מהם ! ואנחנו יודעים וסומכים על הצבא שלנו שיעשו את שלהם, ויעשו את כל המאמצים לשחרר את כל החטופים והשבויים במהרה הביתה ולשחרר אותנו מהפגע הרע הזה שנקרא "חמאס".

תמיד, תמיד, הייתי בטוחה שאת האכזריות הנוראית שראיתי וחוויתי במהלך תקופת השואה אי אפשר יהיה לעולם, לעולם, לחוות שוב והנה, זה שוב קרה ב 7.10.2023. ניצולי שואה ואזרחים וותיקים רבים שמתגוררים בעיקר ביישובי הדרום הדרום והצפון ביישובים הסמוכים לגבול, אלה הן ערים בהן יש אזעקות רבות, ערים שמטווחות מירי טילים רב על ישראל סובלים מחרדות קיומיות בשל חוסר מיגון אישי בסביבת המגורים”.

עוד הוסיף בדבריו נרגשות מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג: "גם בשעות קשות אלה, אנו פונים אליכם בכל לשון של בקשה, על מנת שנמשיך ונוכל לסייע ולעזור לניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטי יכולת, תושבי הדרום והצפון, חיילי צה"ל באוויר, הים וביבשה ולכל כוחות הביטחון – אנא מכם עיזרו לנו, דרושים לנו מתנדבים לסניפי העמותה בכל רחבי הארץ בואו לסייע, ניתן גם להגיע ולהתנדב ב"מוקד החירום והמצוקה" של העמותה, לתרום ולסייע בכל רגע ובכל שעות היום בטלפון 8602* ובאמצעות הקישור להלן: https://yadezer.org.il/a/ אל תהססו, אנחנו מחכים לכם ! אנחנו מחכים לעם ! כוחינו באחדותינו ורק ביחד ננצח ! ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".

צילומים: יוסף הירש

תפריט
נגישות