מרגש בצל המלחמה: עמותת "יד עזר לחבר" השיקה אמבולנס וחנכה מרכז מזון לוגיסטי ע"ש מאי נעים-שרף ז"ל

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש בצל המלחמה: עמותת "יד עזר לחבר" השיקה אמבולנס וחנכה מרכז מזון לוגיסטי ע"ש מאי נעים-שרף ז"ל

נמצאים אנו ביום ה-95 למלחמה, הימים קשים, לא פשוטים ומאתגרים עוברים על כולנו בעקבות המלחמה המתמשכת והקשה וירי הטילים על ישראל וזאת כבר מעל ל-3 חודשים. באמצע השבוע (שלישי, 9.1.2024) ערכה עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה בנוכחות של קהל של מאות אנשים את טקס השקת האמבולנס לשינוע חולים ללא עלות וחנכה את "מרכז המזון הלוגסטי" שלה שיקרא החל מעתה על שם מאי נעים-שרף ז"ל, היא נכדתו האהובה של מאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר ופרשן ערוץ הספורט שלמה שרף שנקטפה בדמי ימיה בהתקפת הטירור הרצחנית והאכזרית של אירגון הטירור החמאס באותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר במסיבת "נובה" בקיבוץ רעים שבדרום.

האמבולנס של העמותה נרכש בעזרתו ובסיועו של המאמן הלאומי לשעבר שלמה שרף, סבה של מאי ז"ל, שגייס את חבריו הרבים ובאמצעות אנשים טובים רבים באמצע הדרך שהרימו את התרומה.

באירוע ובטקס רב רושם זה השתתפו ונטלו חלק קהל רב של מאות אנשים בהם מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג, שגרירת טאיוואן בישראל, בני משפחות שרף ונעים, הזמר עדן מאירי, ניצולי שואה ומתנדבי העמותה הרבים, חבריו של שלמה שרף מעולם הכדורגל, ספורטאים רבים, בהם: מרדכי שפיגלר, אלי גוטמן, אלון חרזי, ציון מרילי , רפי אוסמו, זכריה דרוקר ועוד. הטקס, אותו הנחה העיתונאי וכתב "חדשות 12" גלעד שלמור, נפתח בדקת דומייה לזכר מאי נעים ז"ל ולזיכרם של הנרצחים במתקפת הטירור ב-7.10.2023. בתוך כך נשיא המדינה יצחק הרצוג התנצל באדיבות על כי לא יוכל להגיע וליטול חלק באירוע זה אך שלח את ברכתו המצולמת והמרגשת לאירוע חשוב זה הוקרנה בתחילת האירוע. כמו-כן נטלו חלק באירוע גם הזמר עדן מאירי ושגרירת טאיוואן בישראל, אבי יה-פינג לי.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג אמר סבג בהתרגשות רבה: "היום אנחנו חונכים כאן בחיפה, את אחד האמבולנסים שתרם לעמותה מתנדב העמותה היקר שלמה שרף. בתום ימי השבעה על מות נכדתו מאי ז"ל, בעודו באבלו, הוא בא להתנדב אצלנו בעמותה וזה כלל לא מובן מאליו.

העמותה ערוכה גם לכל תרחיש ומקרה שתפרוץ מלחמה בצפון עם החיזבאללה מלבנון. אירגנו למעלה מ-5,000 חבילות של חיתולים, אוכל ומזון לתינוקות ולמבוגרים, אני מבטיח לכם שעמותת "יד עזר לחבר" ומתנדביה לא יעצרו לרגע, וימשיכו מסביב לשעון לעשות כל שביכולתם לאפשר לאוכלוסייה החלשה והקשישה בעיר שיהיו לה אבא ואימא גם בשעת חירום ומצוקה. אנו, נמשיך להושיט יד ונעזור במאמץ הלחימה לניצולי שואה, קשישים משפחות מעוטי יכולת וגם חיילי צה"ל באוויר, בים וביבשה ולכל כוחות הביטחון, כוחינו באחדותינו ורק ביחד ננצח ! ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".

מאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, שלמה שרף אמר אף הוא בהתרגשות רבה ועם עיניים דומעות: "אני מודה לתורמים הרבים סייעו לי ולעמותת "יד עזר לחבר" ברכישת האמבולנס שיישא את שם נכדתי האהובה מאי נעים ז"ל,  הכאב שלי הוא כפול. גם על נכדתי וגם על בתי ענת שהפכה לאם שכולה.

נכדתי, מאי ז"ל הייתה ילדה מדהימה, הפיצה אור סביבה, כולם התאהבו בה, היא נתנה לכולם את ההרגשה שהם הכי חשובים בחיים שלה, הייתה ילדה עם נתינה גדולה. לכן אני סבור שאין דרך טובה יותר מזו להנציח אותה. סיפורה של מאי ז"ל נכנס לליבם של כל הישראלים, היא האמינה כל חייה בנתינה, בחברות ובעזרה לחלש".

עוד הוסיף נרגשות שרף בדבריו ואמר: "במקרה, נתקלתי לאחר השבעה על נכדתי במודעת הדרושים של העמותה שזקוקים לה מתנדבים, התקשרתי וענה לי שמעון סבג. אני בן לניצולי שואה ונושא השואה מאוד קרוב לליבי. שאלתי במה אני יכול לסייע, וסבג סיפר על החלום לרכוש אמבולנס שיסייע בניוד ושינוע של ניצולי שואה וקשישים, לא הססתי לרגע מיד נרתמתי לעזור. הכסף גויס הודות לטוב ליבם של חברים קרובים, ואני מודה להם מאוד מכל הלב".

בתחילת האירוע הוקרן סירטון על פעילותה של עמותת "יד עזר לחבר" אודות 30 שנות של פעילות התנדבותית למען הקהילה והזולת בהם ניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטי יכולת ועוד.

השגרירה, המרבה לסייע לעמותת "יד עזר לחבר", התחייבה בפני קהל האורחים הרב להמשיך לתרום לחברה בישראל ובפרט לניצולי שואה: "החמלה והנתינה מחברות בין מדינות טאיוואן לישראל. הערכים האלה הם חלק מהשורשים שלי ואני שמחה על ההזדמנות לעזור לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת בישראל".

לצפייה באירוע השקת אמבולנס ומרכז המזון הלוגיסטי במלואו, להלן:

במהלך האירוע, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, הודה בנאומו לשגרירה טאיוואן בישראל ואמר: "אבי יה-פינג לי היא מלאכית בלבן, אני נפעם כל פעם מחדש לנוכח המסירות העצומה שלה וההתגייסות המלאה שלה לפעילות שלנו". סבג ציין גם את גדלות הנפש של שלמה שרף, שמיד לאחר השבעה הגיע להתנדב בעמותה ישב ונפגש עם ניצולי שואה, התנדב בחלוקת ארוחת הצהריים בחדר האוכל ועוד.

גלריית צילומים נרחבת ומרגשת: מדיה ודיגיטל עמותת "יד עזר לחבר", יוסף הירש, ראובן פריזי, מיכה בריקמן, מאור קורקוס.

תפריט
נגישות