בצל המלחמה: עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מפעילה "מרפאת שיניים ניידת" חינם וללא עלות למפוני הצפון והדרום

  1. ראשי
  2. Events
  3. בצל המלחמה: עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מפעילה "מרפאת שיניים ניידת" חינם וללא עלות למפוני הצפון והדרום

עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג מפעילה עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7.10.2023 ולמעשה כבר מעל ל-3 חודשים את "מרפאת השיניים הניידת" שלה לטיפולי שיניים העומדת חינם וללא עלות לטובת רווחתם של תושבי הצפון והדרום שפונו מבתיהם עקב הלחימה הקשה וירי הטילים על ישראל ששוכנו במספר בתי מלון בחיפה ובכלל גם בבתי מלון שונים רבים ברחבי הארץ.

כמו -כן מלבד בתי המלון בארץ מגיעה "מרפאת השיניים הניידת" של העמותה גם למקומות ולישובים שונים בצפון ובדרום כמו קריית שמונה, שדרות וישובי עוטף ישראל, כשלעיתים רבות מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" מגיעים בדרכים לא דרכים, ללא ליאות עם המון הקרבה וחירוף נפש אל אנשים רבים גם במזג אוויר גשום קר וסוער כשברקע נשמעות מספר רב של אזעקות "צבע אדום".

בעיצומו של היום ה-104 למלחמה, הקרבות הקשים וירי הטילים על ישראל, הגיעה הבוקר (חמישי, 18.1.2024) "מרפאת שיניים ניידת" זאת אל מלון "לאונרדו פלאזה" שבחיפה וזאת על מנת להעניק עשרות טיפולי שיניים חינם וללא עלות לניצולי שואה, קשישים ובכלל למפונים רבים שפונו מהעיר שלומי שמטווחת ללא הרף בגבול הצפון עם לבנון.

הניידת מצוידת בכל המיכשור הרפואי הנחוץ ומאוישת במתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" בהם רופא שיניים מומחה, שינניות ומתפעלי ציוד המרפאה הניידת המסייעים בניידותה ממקום למקום ברחבי הארץ אליהם היא מגיעה.

במהלך טיפולי הבוקר ממרומי הקומה ה-9 של מלון "לאונרדו פלאזה" בחיפה, אמר בהתרגשות רבה מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג: "ימים קשים, לא פשוטים ומאתגרים, לצערי, ממשיכים לעבור על כולנו, אני יודע שלכולנו קשה, אפילו קשה מאוד, אך הכאב והעצב שאנחנו מרגישים לא יכולים להמשיך לנהל לנו את החיים".

עוד הוסיף סבג: "הבוקר הצטרפתי למתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" ולרופא השיניים מתנדב העמותה הוותיק הד"ר מאהר חדד, לראות את פעילותה המבורכת  של "מרפאת השיניים הניידת" שהפעלתי המעניקה טיפולי שיניים  רפואיים ומקצועיים, ניידת זאת מגיעה ישירות עד לאנשים ולכל מקום שיידרש למרות הלחימה, כשהכל נעשה עם כל הציוד הנדרש. אגלה לכם, כי עמותת "יד עזר לחבר" הינה החלוצה העולמית בתחום זה וכבר לפני כ-3 עשורים מיסודה של העמותה, כבר פיתחנו "מרפאת שיניים ניידת" המאפשרת הקמת חדר טיפולים משוכלל ומתקדם בביתו של המטופל אם זה ניצול השואה או הקשיש. המיכשור הנייד הינו מקצועי איכותי ומתקדם ביותר, לרוב ברמה גבוהה יותר מהמקובל במרפאות השיניים הנייחות המקובלות כיום.

צוות המרפאה מגיע במקרה הצורך עד למיטת המטופל ומעניק שירות רפואי מושלם באנושיות וברגישות לכל ניצול שואה וקשיש וכל זאת חינם וללא עלות. ברצוני להביע תודה ענקית מכל הלב לכל מאות המתנדבים שלנו, ישר כוח וכל הכבוד להם, הם לילות כימים עבודת קודש למען הקהילה גם בתקופה קשה כל כך זאת של מלחמה.

העמותה תמשיך ותעשה כל שביכולתה בפעילות התנדבותית בכל ימות השבוע מסביב לשעון במאמץ הלחימה בהושטת יד ובחיבוק חם ואוהב לניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטי יכולת ובכלל למען תושבי הדרום והצפון במדינת ישראל, חיילי צה"ל באוויר בים וביבשה וכל כוחות הביטחון ! כוחינו באחדותינו ורק ביחד ננצח ! ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".

צילומים: יוסף הירש, חביב אוחנה ומתנדבי עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות