יום השואה הבינלאומי 2024: "הכתר היה הניצחון שלי על הנאצים" * כתבת חדשות באתר החדשות ובעיתון הנפוץ "בילד" (Bild) בגרמניה

  1. ראשי
  2. Events
  3. יום השואה הבינלאומי 2024: "הכתר היה הניצחון שלי על הנאצים" * כתבת חדשות באתר החדשות ובעיתון הנפוץ "בילד" (Bild) בגרמניה

ב"יום השואה הבינלאומי 2024" המצויין ברבים ממדינות העולם ב-27 בינואר, התאריך שבו שוחרר ב-1945 מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. (יום יום זיכרון בין-לאומי לשואה זה נקבע על ידי העצרת הכללית של האו"ם ב-1 בנובמבר 2005). ביום זה 27.1.2024 פורסם בעיתון הגרמני "בילד" (Bild) כתבה גדולה אודות ניצולת השואה מרומניה הגב' סלינה שטיינפלד, בת ה-89, שנבחרה בשנת 2021 ל"מלכת היופי של ניצולות  השואה" באירוע ובטקס מרגש שנערך בשנת 2021 בעיר הבירה ירושלים אותו ערכה ויזמה עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג. העיתון הגרמני "בילד" (בגרמנית: Bild; תמונה) הוא כיום העיתון ואתר החדשות הכי נפוץ, הנמכר והנקרא ביותר בגרמניה ובכלל בכל המדינות באירופה, העיתון "בילד" נחשב כיום גם לרביעי בגודלו בכל העולם כולו.

בכתבה מרואיינת ע"י צוות הצילום הגרמני שהגיע במיוחד לארץ, סלינה שיינפלד מספרת בכתבה זאת אודות תחרות מלכת היופי של ניצולות השואה וכמו – כן אודות קורות חייה בתקופת השואה.  בתוך כך יש לציין כי בכתבה זאת מרואיין גם מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג המספר על תחרות וטקס "מלכת היופי של ניצולות השואה" אותו הוא יזם כבר החל משנת 2012.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, אמר: "ברצוני להודות מקרב לב לצוות אתר החדשות והעיתון "בילד" הגרמני, שהגיע במיוחד לישראל על מנת לסקר ולצלם את הכתבה אודות עמותת "יד עזר לחבר" ועל ניצולת השואה מרומניה הגב' סלינה שטיינפלד בת ה-89. לצערנו, השנה מתווסף ליום חשוב זה של "יום השואה הבינלאומי" מימד נוסף של כאב גדול ועצום. הקריאה "לעולם לא עוד" מהדהדת בתור יסוד קיומנו כאן, על האדמה הזאת של מדינת ישראל, מאחדת אותנו בגורל משותף בל יימחה. גם ב-7 באוקטובר קמו עלינו לכלותינו, ורצו רק להשמיד אותנו, הנה אנחנו עדיין כאן, כואבים ועצובים, אבל עדיין עומדים זקופים ובגאון, וממשיכים לומר לא עוד. לא עוד.

ניצולי השואה מהווים עבורנו מקור השראה בלתי פוסק הודות לרוח הגבורה, הנחישות וכוח הרצון העילאי שלהם. עמותת "יד עזר לחבר" מפעילה כבר למעלה מ-3 עשורים "בית חם לניצולי השואה" ופועלת מתוך מחויבות עמוקה לעזור לניצולי השואה החיים בקרבנו ולהיטיב איתם ככל האפשר. אנחנו המלחמה הזאת שלצערנו, נמשכת כבר למעלה מ-3 חודשים היא מלחמה על הבית. היא חייבת להסתיים במיגור התוקפנות והרשע של הנאצים החדשים. מי שתקף אנס ורצח הביא על עצמו במו ידיו חורבן חסר תקדים. הכוונה להשמיד אותנו לא השתנתה והשנאה היא אותה שנאה. היום בניגוד לעבר יש לנו מדינה משלנו וצבא משלנו. בימים אלה ובכלל בכל יום עלניו להצדיע לניצולי השואה ששרדו את הנורא מכל, ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנו חיים כאן היום, ניצולי השואה הם האור המאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

צילומים: צילומי מסך אתר החדשות "בילד" הגרמני (Bild).

תפריט
נגישות