מייסד ומנכ"ל העמותה, סבג: "לקראת הסערה הלילה, אנא מכם, שימו לב לקשישים בסביבתכם הקרובה כי זה באמת מציל חיים" * "מוקד החירום והמצוקה", ו"הסיירת ההומניטרית" שלנו לפניות ולעזרה בטלפון 8602*"

  1. ראשי
  2. Events
  3. מייסד ומנכ"ל העמותה, סבג: "לקראת הסערה הלילה, אנא מכם, שימו לב לקשישים בסביבתכם הקרובה כי זה באמת מציל חיים" * "מוקד החירום והמצוקה", ו"הסיירת ההומניטרית" שלנו לפניות ולעזרה בטלפון 8602*"

בתחילת השבוע העלתה עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה את רמת הכוננות ב"מוקד החירום והמצוקה" שלה לגבוהה ביותר וזאת לקראת הגעתה הצפויה של המערכת החורפית והמשמעותית ומזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את האיזור שלנו במהלך שבוע זה ובימים הקרובים. לקראת התגברות הסערה הלילה (שלישי, 30.1.2024) ובכלל לקראת מזג האוויר החורפי והסוער קורא מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה, שמעון סבג לציבור הרחב לשים לב באופן מיוחד לאוכלוסייה המבוגרת, ניצולי שואה, קשישים וגם אוכלוסיות חלשות בהן שפחות מעוטי יכולת.

בימים אלה, העיר חיפה היא השיאנית של כמויות הגשם בישראל, כוננות עמותת "יד עזר לחבר" כמו בשאר הימים הסוערים של עונת החורף בה היא טיפלה, הותאמה לתחזית השירות המטאורולוגי על פיה צפויים לרדת בימים אלה גשמים רבים וחזקים, מזג האוויר החורפי יגיע לשיאו במהלך הימים הקרובים השבוע והמערכת הסוערת, תהיה עם משקעים כבדים בפרקי זמן קצרים שיגיעו אף ל 200 – 150 מ"מ גשם שילוו במשבי רוח עזים שיגיעו עד 70 קמ"ש.

מזג האוויר הסוער צפוי להביא עימו גשמים חזקים, ברד כבד, רעמים חזקי, רוחות עזות, קור עז ולגרום להצפות, קריסת עצים, ולנזקים. "מוקד החירום והמצוקה" שחלק מיחידות המטה שלה הם "יחידת האופנועים" וה"סיירת ההומניטרית" תוגברו כבר החל מתחילת השבוע ויהיו בכוננות גבוהה ומתמדת ככל שיצטרכו לסייע. בתוך כך, יש לציין, כי מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" כבר נערכו מבעוד מועד להעניק סיוע לאוכלוסיית ניצולי השואה והקשישים בחלוקת מרק ואוכל חם, מעילים, ביגוד חורף, צעיפים, חמצוואר, כפפות, שמיכות, רדיאטורים ותנורי חימום לניצולי שואה, קשישים וגם לדיירי רחוב ולנזקקים, אך לא רק כי אם היא העמותה תסייע כהרגלה רב השנים בקודש גם למשפחות מעוטות יכולת ולמשפחות בעלות ילדים עם צרכים מיוחדים במקרה של הצפת דירות מגורים. במקביל מתנדבי העמותה יזומים בכל שעות היום והלילה במטרה לאתר גם דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות. "מוקד החירום והמצוקה" של עמותת "יד עזר לחבר" יפעל במתכונת מתוגברת לקליטת פניות ניצולי השואה והקשישים והעברתם לטיפול צוותי החירום של העמותה.

מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג: "ימי החורף הקרים עשויים להיות מסוכנים ביותר באופן מיוחד בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת של ניצולי שואה וקשישים אך גם לאוכלוסיות החלשות. הקור מהווה סכנה גדולה יותר עבור הקשישים וההתניידות שלהם בגשם ובקור מביאה איתה סכנות לנפילות וחבלות. כמו – כן, קשישים רבים נמנעים מיציאה לרכישת תרופות ומזון בימים קשים אלו בגלל מזג האוויר הסוער. רבים מהם מתגוררים לבדם וחלקם הגדול אפילו עריריים ללא בן משפחה קרוב שמסייע".

עוד הוסיף סבג בדבריו ואמר: "יש גם ניצולי שואה וקשישים כאלה שאין להם מספיק בגדים חמים לימי החורף או חימום מספק, אפילו של תנור אחד קטן בבית. זאת, בנוסף לבדידות שהם חווים המתעצמת בימים אלו. ברצוני לציין כי מחובתנו בעת הזאת לא לשכוח אותם. לבטח, לכולנו יש שכנים מהאוכלוסייה המבוגרת שאנו מכירים – מקרוב או מרחוק. מציע לכם דבר קטן אחד ופשוט, תיגשו אליהם, תיפנו אליהם, תשאלו אותם אם יש צורך בסיוע כלשהוא, אם חסר להם משהו בבית, אם הם זקוקים לעזרה ברכישת תרופות או מזון ואם בבית בו הם מתגוררים יש אמצעי חימום מתאימים וטובים. לפעמים גם האוזן קשבת שלך היא חיונית ומשמעותית ביותר בעת הזו, אך זו לא רק התעניינות, אלה זה באמת מציל חיים". "מוקד החירום והמצוקה" של עמותת "יד עזר לחבר" פועל בכל ימות השבוע ומסביב לשעון 24/7 וזמין לרשותכם לכל קריאה וסיוע לעזרה בטלפון: 8602*".

צילומים: יוסף (ג'ו) הירש, עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות