מרגש בצל המלחמה: הפרופ' אביחי מנדלבליט ביקר בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש בצל המלחמה: הפרופ' אביחי מנדלבליט ביקר בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

נמצאים אנו כבר למעלה מ-4 חודשים, בעיצומו של היום ה-137 ללחימה הקשה וירי הטילים על ישראל, כשהבוקר (שלישי, 20.2.2024) הגיע לבקר בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה הפרופ' למשפטים אביחי מַנדלבליט מי שהיה לשעבר היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליט הצבאי הראשי ומזכיר הממשלה.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג ליווה את הפרופ' מנדלבליט בסיורו בעמותה, נתן לו סקירה מקיפה אודות מפעל חייו עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה אותו ייסד והקים לפני כ-3 עשורים.

במהלך הביקור סייר הפרופ' מנדלבליט ברחבי קריית החסד של העמותה הפרוסה על פני 3 רחובות בחיפה בהם קסל, בן יהודה, ובן שמן, ביקר במתקני העמותה הנמצאים ברחובה הראשי של העמותה רחוב קסל שבחיפה בהם המכון לפיזיוטרפיה, בתי ניצולי השואה דיירי "הבית החם של ניצולי השואה" של העמותה, חדר האוכל וכמובן הוא לא פסח על ביקור שהיה מרגש ביותר ב"מוזיאון השואה" הנמצא במתחם העמותה.

הפרופ' מנדלבליט התרגש מאוד מהמוזיאון, התעכב על כל פריט ופריט והיה ניתן להבחין בנקל גם בדמעות בעיניו כשראה את תצוגת הקבע של המוזיאון, בהם טליתות, ספרי תורה, חנוכיות, תפילין ועוד. כמו כן סיפר לסבג בהתרגשות רבה אודות בני משפחתו, משפחת מנדלבליט שחיו בתקופת השואה.

במהלך הביקור המרגש במוזיאון, סיפר הפרופ' מנדלבליט לסבג על המוצג החשוב של החותמות המקוריות שנתרם ונמצא במוזיאון, חותמות ששימשו את הנאצים לקעקוע המספרים על זרועות אסירי מחנה ההשמדה אושוויץ וכי התנגד בכל תוקף לאסור על מכירתן הפומבית של חותמות מקוריות אלה ששימשו לקעקוע המספרים על זרועות אסירי מחנה ההשמדה אושוויץ, כשטען באותו המשפט כי סחר מעין זה פסול מבחינה ערכית, מוסרית, לאומית וציבורית. מכירה פרטית של חפץ זה, מעבר לזילות שבמכירתו לכל המרבה במחיר, עלולה אף להביא לאובדן הוכחה חשובה להנצחת הזיכרון הלאומי ולאובדן של פיסת היסטוריה חשובה ביותר לעם היהודי.

בתוך כך יש לציין כי מוצג החותמות המקוריות נתרם לפני כשנה למוזיאון של העמותה בחיפה והוא המקום היחידי בארץ ואם לא בעולם כולו בו הוא מוצג וסבג מזמין את הציבור הרחב לראותו.

הפרופ' מנדלבליט לא שכח לחתום בספר המבקרים של מוזיאון השואה וכתב: "חייב להודות על האמת כי לא ציפיתי כלל לכל מה שראיתי כאן היום בהשקעה אדירה ועצומה, כולי נרגש ונפעם. אשריכם שזכיתם לפעול כך בנתינה אדירה למענם של ניצולי השואה. אני באמת יוצא מכאן נרגש עד עמקי נשמתי, שה' יזכה אתכם בפעילותכם, ושתמשיכו רק לתת ולתרום, והלוואי וכל עם ישראל יקחו דוגמא וילמדו ממעשיך שמעון. בהערכה עצומה ובאהבה גדולה, אביחי מנדלבליט".

בתוך כך, יש לציין כי בתום הביקור שהיה עוצמתי במיוחד העניק סבג לפרופ' מנדלבליט עם הקדשה אישית את סיפרו "עדות חיה" והפרופ' מנדלבליט נתן תרומה באמצעות הוראת קבע לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה.

צילומים: יוסף הירש.

תפריט
נגישות