בצל המלחמה: המועמד לנשיאות גואטמלה לשעבר יצחק פרחי ביקר בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

  1. ראשי
  2. Events
  3. בצל המלחמה: המועמד לנשיאות גואטמלה לשעבר יצחק פרחי ביקר בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

נמצאים אנו כבר למעלה מ-4 חודשים, בעיצומו של היום ה-145 ללחימה הקשה וירי הטילים על ישראל, כשהבוקר (רביעי, 28.2.2024) הגיע לבקר בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה יצחק פרחי מי שהיה בעבר המועמד לנשיאות גואטמלה. יוזמת ומארגנת הביקור היתה ידידת האמת של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה ובכלל ידידת האמת הענקית של מדינת ישראל, היא שגרירת גואטמלה בישראל, הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו הממשיכה למן פרוץ המלחמה לחבק, להושיט יד ולהעניק המון חום ואהבה לתושבי הדרום והצפון.

יצחק פרחי, בן 63, נולד וגדל בגואטמלה שבמרכז אמריקה למשפחה יהודית ציונית ומגיל צעיר כבר נכנס לפוליטיקה במדינה, כיום מתגורר ביחד עם בני משפחתו ברעננה. בשנת 1995 נבחר פרחי לחבר בפרלמנט של גואטמלה וכיהן בו חמש שנים, כמו-כן לפני מספר שנים בבחירות האחרונות התמודד פרחי על נשיאות גואטמלה. פרחי, היה ממייסדי מפלגת "פאן", מפלגה ימנית שמרנית שהפכה לאחת הגדולות בגואטמלה ועם השנים קיבל הצעה ממפלגת "ויוה" שבגואטמלה שהציעה לו להוביל את המפלגה לנשיאות. פרחי, השיב להצעה בחיוב. כמו -כן היה ממנהלי הקהילה היהודית בגואטמלה. פרחי, נשוי ואב ל-4 ילדים תמיד הגדיר את עצמו כציוני מושבע ומובהק, עלה עם בני משפחתו לישראל לפני 22 שנה והתיישב ברעננה, ילדיו שירתו ביחידות קרביות בצה"ל. עוד היה פעיל חברתי באירגון "ליונס" ומעורב בהקמת בתי מחסה לנשים מוכות וליתומים. כיהן במשך עשר שנים כנשיא הקהילה היהודית. בבעלותו מפעל עץ ופלסטיק וחברה לתיירות מרפא הנקראת "ישראל שירותי בריאות" והתמחה שנים רבות במתן שירותי בריאות למטופלים מרחבי העולם ופעיל מאוד בתחום הבריאות הבין-לאומית במדינות בולגריה, ריכז את המשלחת הרפואית של בית החולים "שיבא" בגיניאה המשוונית ומייעץ בנושאי רפואה גם בארגנטינה.

פרחי, ביחד עם רעייתו ריטה, הגיעו לביקור מרגש בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג שמונה רק בשנה החולפת ומכהן כיום גם כקונסול כבוד של גואטמלה בישראל. סבג, ליווה את את פרחי ורעייתו ריטה ובביקורם המרגש נתן להם סקירה מקיפה אודות מפעל חייו עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה אותו ייסד והקים לפני כ-3 עשורים.

יצחק פרחי ורעייתו סיירו ברחבי קריית החסד של העמותה הפרוסה על פני 3 רחובות בחיפה בהם קסל, בן יהודה, ובן שמן, ביקר במתקני העמותה הנמצאים ברחובה הראשי של העמותה רחוב קסל שבחיפה ביקר ב"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה, חדר האוכל וכמובן הוא לא פסח על ביקור שהיה אף הוא מרגש ביותר ב"מוזיאון השואה" הנמצא במתחם העמותה.

במהלך הסיור הבוקר, אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "כקונסול כבוד של גואטמלה בישראל שמחתי לארח היום והיה לי גם כבוד גדול ועצום לפגוש את יצחק פרחי ורעייתו ריטה שהם שנים רבות מאוהבי ישראל המושבעים. פרחי, התרשם מאוד בביקורו ב"מוזיאון השואה" שבמתחם העמותה. שוחחנו לא מעט גם על פרויקטים עתידיים בשיתוף פעולה בין המדינות גואטמלה וישראל. גואטמלה הינה אחת מהמדינות הראשונות שתמכו בהקמתה של מדינת ישראל באו"ם וממשיכה לתמוך ולאהוב את ישראל גם בימים קשים אלה של מלחמה קשה וירי טילים על ישראל. גואטמלה היא המדינה השנייה אחרי ארה"ב שהכירה בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל והחל משנת 2018 השגרירות של גואטמלה בישראל שוכנת בבירת ישראל ירושלים. מדינת ישראל זקוקה לעוד המון ידידי אמת כמוהו".

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר" , נופר עטס, יוסף הירש, זארין מוניסמי מרכז הבהאים העולמי, חיים צח, לע"מ, בית הנשיא.

תפריט
נגישות