"הַכֹּל הִתְחִיל מֻקְדָּם בַּבֹּקֶר, הִתְעוֹרַרְתִּי מִקּוֹלָהּ שֶׁל אַזְעָקָה מַחֲרִישַׁת אָזְנַיִם" * בצל המלחמה: עמותת "יד עזר לחבר" תורמת מאות ספרי "צבע אדום" חדשים לילדים שפונו מבתיהם במלחמה

  1. ראשי
  2. Events
  3. "הַכֹּל הִתְחִיל מֻקְדָּם בַּבֹּקֶר, הִתְעוֹרַרְתִּי מִקּוֹלָהּ שֶׁל אַזְעָקָה מַחֲרִישַׁת אָזְנַיִם" * בצל המלחמה: עמותת "יד עזר לחבר" תורמת מאות ספרי "צבע אדום" חדשים לילדים שפונו מבתיהם במלחמה
בצילום: הספר "צבע אדום" של המחברת אדוה זילברשטיין-חכם

"צבע אדום" הוא ספר ילדים חדש שיצא ממש לאחרונה עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הספר מיועד לילדים, הורים, אנשי חינוך, מורות, מורים וגננות ועוד. "הַכֹּל הִתְחִיל מֻקְדָּם בַּבֹּקֶר, הִתְעוֹרַרְתִּי מִקּוֹלָהּ שֶׁל אַזְעָקָה מַחֲרִישַׁת אָזְנַיִם" … זהו סיפורם של ילדי ישראל שקמו בבוקר של שבת תאריך 7.10.2023 למציאות חדשה. "צבע אדום" הוא ספר הביכורים של ד"ר אדוה זילברשטיין-חכם העוסק בהתנהלותה של משפחה בזמן המלחמה, החל מהרגע בו נשמעת האזעקה. בספר משולבים כלים ודרכים להתמודדות בני המשפחה בזמן המלחמה.

בצילום: הד"ר אדוה זילברשטיין-חכם (צילום: עמותת "יד עזר לחבר")

ד"ר אדוה זילברשטיין-חכם היא פסיכותרפיסטית, מטפלת רגשית, קוגניטיבית, התנהגותית (CBT)ןמומחית לחינוך מיוחד ולקויות התפתחותיות. היא מרצה במוסדות להשכלה גבוהה, בהם בחוג לחינוך מיוחד של אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית "תל חי" שליד קריית שמונה וראש החוג לשעבר, בחוג לחינוך מיוחד בקמפוס לחדשנות בחינוך בקצרין (מכללת "תל חי"). מובילה יוזמות בחינוך המיוחד, ביניהן שילוב תלמידים עם צרכים שונים ומיוחדים במערכת החינוך ובקהילה ועוד.עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה באותה שבת שחורה ב-7 לאוקטובר עם תחילתה של ההתקפה הרצחנית והאכזרית של ארגון הטרור חמאס, חשבה הד"ר זילברשטיין-חכם איך לא לשבת בחיבוק ידיים, כשכל בני משפחתה משרתים בצבא ובמילואים. חשבה איך תוכל לתרום את חלקה, לסייע ולעזור למאמץ הלחימה כשכל עם ישראל מסייע, עוזר ודואג לקהילה. תחילה, התנדבה בחמ"ל שהוקם בקרית חיים ומתוך ראיית המצוקה סביב נתנה עזרה ראשונה נפשית ותמיכה לאנשים רבם בקהילה שהזדקקו לכך. בספר הילדים החדש שלה "צבע אדום", מתוארת משפחה החווה אזעקה, בני המשפחה רצים לממ"ד, מפחדים, דואגים, חוששים ומתלבטים מה עושים ברגעים הללו. איך מתנהגים ומתנהלים בכלל בזמן אזעקה מחרישת אוזניים גם לקטנים וגם לגדולים, כיצד מתמודדים עם החרדה הגדולה והחששות מהלא נודע, אם יהיו פיצוצים וקולות של בומים בגלל ירי הטילים על בתינו במדינת ישראל ו"כיפת ברזל" המיירטת ומסייעת בהגנה. בתוך סיפרה שילבה ד"ר זילברשטיין-חכם כלים טיפוליים מעולם הפסיכותרפיה המעניקים בשעת מצוקה כלים ודרכים להורים ולמחנכים שיסייעו להם להתמודד ולעזור לילדיהם ברגעים קשים ומורכבים אלה, מה ניתן לעשות, כיצד ניתן להעביר את הזמן בצורה המיטבית וגם תוך למידה לבאות.

עם צאתו של הספר "צבע אדום" אמרה בהתרגשות ד"ר זילברשטיין-חכם: "עם תחילתה של המלחמה הפתאומית והקשה ולמעשה כבר קרוב ל-5 חודשים נוצר מצב שאנשים רבים חש ועדיין חשים לחצים וחרדות. ילדים ומבוגרים, חווים קשיים על רקע המלחמה. פיתחו בעיות של שינה בלילה, חשים מועקה גדולה, אנשים רבים שכלל לא רצו לצאת מהבית, פחדו ועדיין חוששים להתרחק ממקום ומרחב מוגן. כחלק מהתובנות שלי למצב בו אנו חיים בימים של מלחמה, ההבנה כי יש צורך בתיווך נכון ומחזק למצב והרצון לתרום במצב המורכב בו כולנו אנו חיים, חשתי את המצוקה הקשה סביבי והחלטתי שזה הזמן לכתוב. ברצוני להודות מקרב לב למר שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" על כל הרגישות והסיוע במימון הוצאת ספר הילדים החדש שלי ובהפצת הספר והדאגה לילדים שפונו מבתיהם כבר קרוב ל-5 חודשים עקב הקרבות הקשים במלחמה וירי הטילים על ישראל. הספרים יחולקו ללא עלות לילדי יישובי העוטף בדרום ובצפון ובכלל לילדי ישראל וכל הכנסותיו של הספר יהיו קודש ותרומה למען הילדים שפונו מבתיהם עם תחילת המלחמה, לילדים הנפגעים מהמלחמה, כמו-כן לניצולי שואה, ילדים עם צרכים מיוחדים, משפחות מעוטי יכולת, חיילי צה"ל, כוחות הביטחון ועוד.

הספר שלי מוקדש באהבה לכל הילדים שהסיפור של "צבע אדום" נוגע בהם ובעצם כל ילדי מדינת ישראל, חלקם עשרות שנים וחלקם החל מתאריך 7.10.2023. תודה רבה לבני משפחתי שהיו חלק מההשראה שלי בכתיבת הסיפור. ילדיי האהובים ליאור ואורי והחצי השני שלי, יוסי שתמכו וסייעו לי רבות לאורך כל תהליך כתיבת הספר".

בצילום: שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" עם הספר "צבע אדום" (צילום: עמותת "יד עזר לחבר")

שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר": "כולי התרגשות עצומה כשספר חדש שיוצא הוא בדיוק כמו תינוק חדש שנולד וזאת בתקופת מלחמה כשימים קשים לא פשוטים ומאתגרים ממשיכים לעבור על כולנו עקב הקרבות הקשים וירי הטילים על ישראל. לא היינו יכולים לעשות הרבה, למעט לחבק את הילדים באמצעות הספר "צבע אדום" שיכול לעזור להם להתמודד עם הפחד. להבין אותו. תודה למחברת וכותבת הספר ד"ר אדווה זילברשטיין-חכם על כל שיתוף הפעולה פורה ומבורך זה. מהיכרות רבת שנים שלי את משפחת חכם, כל בני משפחתה עוסקים בעשייה חברתית ובפעילות עניפה התנדבותית מבורכת למען הקהילה מזה שנים רבות. משפחת חכם עם נתינה אינסופית לקהילה ואני מברך אותה ומצדיע לה על כך.

בטוחני ואין לי צל של ספק כי "צבע אדום", סיפרה החדש של אדוה יתרום רבות לילדים ולהורים וגם לאנשי חינוך, זהו ספר חובה שחשוב שימצא בכל ארגז כלים של כל מורה וגננת ובכלל לכל אמא במדינת ישראל".

מחיר סמלי של ספר "צבא אדום" בודד כולל משלוח הוא 50.00 ש"ח והוא כתרומה לעמותת "יד עזר לחבר" קודש לפעילותה רבת השנים למען לניצולי שואה, קשישים, ילדים עם צרכים מיוחדים ולמשפחות מעוטי יכולת ועוד, מעבר למחירו של הספר כל סכום אחר כתרומה יתקבל בברכה.

ברכישתך ובתרומתך נא לציין עבור "ספר הילדים צבע אדום עבור תרומה לקהילה", ציין את שם הפרטי והמשפחה של התורם וכתובת מלאה ומדוייקת למשלוח הספר ומספר טלפון נייד. בנוסף, ניתן לרכוש מספר רב של ספרים לקבוצות, בתי ספר ולגנים במחירי מבצע מיוחדים. לפרטים עמותת "יד עזר לחבר" בטלפון: 8602* גב' תמי סינר 

עיצוב גרפי ואיורים בספר: אסתי ייני
הספר הודפס בגסטליט דיגיטל בע"מ 2024

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר"

תפריט
נגישות