מרגש בצל המלחמה: תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" שימחו את ניצולי השואה ב"יום המעשים הטובים 2024" 

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש בצל המלחמה: תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" שימחו את ניצולי השואה ב"יום המעשים הטובים 2024" 

נמצאים אנו כבר למעלה מ-5 חודשים, בעיצומו של היום ה-163 ללחימה הקשה וירי הטילים על ישראל, כשלקראת "יום המעשים הטובים שיחול השבוע (שלישי, 19.3.2024) ויצויין ברחבי מדינת ישראל, הגיעו היום (שני, 18.3.2024) קבוצה גדולה של עשרות תלמידי בית הספר "יזרעאליה" שבחיפה ל"בית החם של ניצולי השואה" אשר בקריית החסד של העמותה בחיפה וכל זאת על מנת לשיר לרקוד ולשמח את ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" בו מתגוררים ניצולי שואה הנושקים לגיל 80, 90, 100 ואף יותר ששרדו את תופת מחנות ההשמדה בתקופת השואה. "יום המעשים הטובים" הוא יום בינלאומי המתקיים מידי שנה ומעלה את המעשים הטובים לראש סדר היום הציבורי בישראל ובמדינות העולם השונות.


התלמידות הרבות שנטלו חלק בהופעה המקסימה הן תלמידי כיתות א' עד ו' של חבורת הזמר והריקוד של "אפרוחי יזרעאליה" ו "קולות יזרעאליה" של בית הספר שהופיעו שרו ורקדו במשך כשעה שלמה. ניצולי השואה הודו לתלמידי בית הספר, שמחו מאוד ומחאו להם כפיים סוערות על הופעה מיוחדת ומרהיבה ועם סיום הופעתם חיבקו את התלמידים והצטלמו איתם למזכרת.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג שנכח באירוע בירך את התלמידים אמר: "יום המעשים הטובים" הנערך מידיי שנה כבר כמסורת אצלנו כאן בעמותת "יד עזר לחבר" מהווה אבן שואבת לגיוס אנשים החפצים לתרום מזמנם ומיכולתם למען הקהילה והאחר והחלש בחברה, המודעות ש"יום המעשים הטובים"מפיץ בקרב האוכלוסייה בהם ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד גורמת ליותר ויותר אנשים להצטרף למעגל ההתנדבות. "יום המעשים הטובים" זהו יוזמה מופלאה, זה ממש פשוט נפלא ומקסים לראות את כל הילדים האלה שהקדישו מזמנם החופשי והגיעו אלינו לשיר לרקוד ולשמח את ניצולי השואה שלנו, דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה", כשיש להם רק מטרה אחת לשמח את הדיירים הקשישים האלה שסבלו קשות בתקופת השואה, אתם התלמידים מהווים דוגמא ומופת. אין לי ספק כי הנתינה מעשירה ומספקת הן את התלמידים המתנדבים והן את ניצולי השואה המקבלים וברצוני להודות לכל אחת ואחד מהתלמידות והתלמידים שטרחו, עמלו והשקיעו רבות למען הצלחתו של אירוע זה וברצוני להודות תודה ענקית להוגות ויוזמות רעיון נתינה חשוב זה לידידת העמותה גב' אביבה פלדמן מנהלת המערכת הקהילתית של ביה"ס ולגב' טליה אדלר מדריכת חבורת הזמר, ניצולי השואה שמחים לארח אתכם כאן אצלנו היום ב"יום המעשים הטובים", ברצוני לציין כי אנו שמחים לארח אתכם תמיד בכל פעילותכם השוטפת והמבורכת של תלמידי בית הספר "יזרעאליה" אצלנו בעמותה בכל ימות השנה, אין אתם זקוקים כלל לציון "יום מעשים טובים" אחד זה, כי אתם עושים זאת בכל ימות השנה, יישר כוח, כל הכבוד ותבורכו על כך".

לקראת סיום האירוע המרגש, חילקו והעניקו תלמידי ביה"ס לניצולי השואה פרחים עם ברכות ומנגד מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג העניק לכל אחת ואחת מהרקדניות והזמרות הצעירות את הספר שהוציאה עמותת "יד עזר לחבר" בתחילת המלחמה "צבע אדום" שהוא ספר ילדים חדש שהוציא העמותה ממש לאחרונה עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הספר מיועד לילדים, הורים, אנשי חינוך, מורות, מורים וגננות ועוד. "הַכֹּל הִתְחִיל מֻקְדָּם בַּבֹּקֶר, הִתְעוֹרַרְתִּי מִקּוֹלָהּ שֶׁל אַזְעָקָה מַחֲרִישַׁת אָזְנַיִם" … זהו סיפורם של ילדי ישראל שקמו בבוקר של שבת תאריך 7.10.2023 למציאות חדשה. "צבע אדום" הוא ספר הביכורים של ד"ר אדוה זילברשטיין-חכם העוסק בהתנהלותה של משפחה בזמן המלחמה, החל מהרגע בו נשמעת האזעקה. בספר משולבים כלים ודרכים להתמודדות בני המשפחה בזמן המלחמה, הספר יצא בשיתוף עם עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה. כמו תמיד, גם אירוע זה היה מרגש ביותר !

גלריית צילומים נרחבת: עמותת "יד עזר לחבר"

 

 

תפריט
נגישות