עמותת "יד עזר לחבר" ומשפחת סבג מציינת 20 שנות פעילות התנדבותית למען הקהילה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. עמותת "יד עזר לחבר" ומשפחת סבג מציינת 20 שנות פעילות התנדבותית למען הקהילה

עמותת "יד עזר לחבר" ומשפחת סבג מציינת 20 שנות פעילות התנדבותית למען הקהילה

לצפייה בסירטון הברכות בו מברכים אישי ציבור ואומנים שונים על פעילות העמותה, לחץ על התמונה הבאה:

עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה עוסקת למעלה מ-20 שנה בעשייה חברתית עניפה ומגווונת בעשרות תחומים למינהם וכל מה שנספר לכם עליה תמיד יהיה רב הנסתר על הגלוי. עמותת "יד עזר לחבר" נוסדה בשנת 1995 ובשנת 2001 הפכה לעמותה רשומה ברשם העמותות, אך למען האמת בתוך כך, יש לציין כי מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג פעל עוד שנים רבות לפני כן בסיוע ועזרה לזולת ולקהילה ופעילותו היתה רבה ומגוונת כשבמעשיו הרבים תמיד ישאר רב הנסתר על הגלוי ולעולם לא נדע עליהם. העמותה שלמעשה מבית תמחוי אחד וותיק וקטן אותה הקימה לפני שנים רבות התפתחה עם השנים הרבות וכים היא משתרעת כמעט על 3 רחובות בשכונת הדר הכרמל, כשמרכזה והלב הפועם שלה נמצא ברחוב קסל בחיפה.

בימים אלה העמותה מציינת 20 שנה בפעילותה כשעיקר פועלה ההתנדבותית לקהילה בכך שהקימה את ה"בית החם של ניצולי השואה" בו היא מספקת מגורים ומשכנת בו להפליא ניצולי שואה רבים בגילאים הנושקים ל- 80, 90 וגם יותר בקריית החסד שלה בשכונת הדר הכרמל בחיפה. ב'בית החם' זה היא מעניקה לניצולי השואה 3 ארוחות ביום, מכון פיזיותרפיה ועוד ובעיקר מעניקה להם פעילות חברתית, טיפול רפואי עם אחיות צמודות ובכלל מעניקה להם גם ביטחון רב, בקיצור דואגת להם העמותה לכל מחסורם. "יד עזר לחבר" עוזרת ומסייעת עוד גם לילדים ונוער בסיכון וברשותה שנים רבות "בית הילד" אותו ייסדה והקימה השוכן כיום בשכונת נווה דוד שבחיפה. בנוסף דואגת העמותה למאות נזקקים ולא נגזים אם נאמר אף לאלפי נזקקים מידיי יום ביומו כשהיא מעניקה להם ארוחה חמה, ביגוד חם בכל השנה ובמיוחד בעונת החורף, כמו – כן מעניקה להם גם הנעלה, כשכל פעילות החסד הזאת נעשית בבית התמחוי הוותיק שלה אותו הקימה לפני שנים רבות, השוכן ברחוב בן יהודה סמוך לקריית החסד של העמותה בשכונת הדר בחיפה.

העמותה מסייעת גם לאסירים לשעבר ומעניקה להם שיקום מסודר ועבודה בקריית החסד, כשכל פעילותה רבה ומגוונת זאת בכל התחומים נעשית ללא כל סיוע כלכלי וכספי מהמדינה ומהראשויות השונות. בואו ותעזרו גם אתם לאלה שאין להם, העמותה מזמינה את הציבור הרחב וכל אחד ואחת מכם להתנדב ולהירתם לטובת אלו שאין להם. זהו הזמן וזהו גם הרגע, זהו צו השעה במיוחד בתקופה קשה ומאתגרת זאת של משבר נגיף הקורונה.

ימים קשים, לא פשוטים ומאתגרים עוברים על כולנו בתקופת משבר נגיף הקורונה שלצערנו עדיין עימנו כבר קרוב לשנה הביאה לעלייה גדולה בפניות לעזרה ולסיוע מהעמותה המקבלת מאות פניות מידיי יום ביומו גם במוקד התמיכה והסיוע של "יד רוזה" אותו הקימה העמותה לאחרונה בשקט בשקט וכמעט בהחבא וללא יותר מדי רעשי רקע חנכה עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג את הקמת "יד רוזה", הוא המרכז ומוקד התמיכה סיוע ומצוקה בהשאלת וחלוקת אביזרים וציוד רפואי וגם למוצרים וחבילות מזון לניצולי שואה וקשישים. מיותר מלציין כי עמותת "יד עזר לחבר" עובדת בשיתוף פעולה מלא ורציף ביחד עם מוקד המצוקה והתמיכה של "יד רוזה" בכל ימות השבוע ובכל שעות היום.

מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, אמר: "זה כלל לא הפתיע אותי, שמי שהיה עני לפני כן הפך ישירות לעני יותר, אנחנו מקבלים המוני טלפונים וקריאות נרגשות ביותר גם מאנשים שבכלל גילם צעיר מאוד שמתחילת משבר הקורונה הוצאו לחל"ת וגם קריאות לסיוע מסטודנטים רבים הלומדים באוניברסיטאות שלא זכאים כלל וכלל לדמי אבטלה ממדינה. האנשים המגיעים אלינו כיום, הם אנשים שמעולם לא חשבתי לפגוש אותם ולראות אותם אצלנו בעמותה, אנשים אלה הם המבקשים סיוע כיום. ברצוני להוסיף גם כי השנה בכל תקופות החגים כשבדרך כלל העמותה מחלקת אלפי חבילות מזון בעיקר בראש השנה, בכל חגי תשרי ובחג הפסח.

אך בשל המשבר הכלכלי העמוק במדינה בשל נגיף הקורונה החלטתי מיידית עם פרוץ המשבר הקשה לחלק השנה חבילות מזון גם בחגים נוספים כמו שבועות, פורים, עצמאות וגם חג החנוכה ובכלל למעשה בכל ימות השנה ולא רק בחגים, כשהשנה זה היה עבורי מאוד מורכב ולא פשוט כלל כי מרבית ניצולי השואה והקשישים נמצאים בבידוד ביתי מתמשך וארוך בגלל גילם המופלג כשהם לא היו יכולים להגיע אלינו, הגענו אנחנו עד לדלת ביתם. אין מה לעשות, פשוט חרטתי על דיגלה של העמותה לפני מספר רב של שנים שאף אחד לא יישאר רעב ותודה לאל לכל המתנדבים ולתורמים הרבים שלי שבעזרתם הרבה והסיוע שלהם, כך גם עשיתי !".

עמותת "יד עזר לחבר" שבראשה עומד מייסדה ומנכ"לה מר שמעון סבג זכתה לא מכבר ובמשך כל השנים מאז היווסדה בתעודות הוקרה ומכתבי הערכה, בינהם "פרס מפעל חיים" מטעם עיריית חיפה, "אות מגן שר העבודה והרווחה", ותעודות הוקרה רבות ונוספות, שקצרה כאן היריעה מלהכילם.

לצפייה בסירטון בתעודות ההוקרה ומכתבי ההערכה שקבילה העמותה, לחץ על התמונה הבאה:

צילומים: יוסף הירש, אוקסנה שלומוב, ארכיון "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות