מפגש מרגש: שמעון סבג נפגש עם נגבצ'י שרת החינוך של קוסובו

  1. ראשי
  2. Events
  3. מפגש מרגש: שמעון סבג נפגש עם נגבצ'י שרת החינוך של קוסובו

בימים אלה מבקרת בישראל שרת החינוך, המדע והטכנולוגיה של קוסובו הגב' ארברי נגבצ'י, זהו ביקורה הראשון של השרה בישראל ונערך בדרג גבוה של קוסובו בישראל מאז פתיחת שגרירות קוסובו בחודש מרץ 2021 בירושלים. במהלך ביקורה של השרה נגבצ'י בישראל ביקרה השרה בתחילת השבוע (ראשון, 23.10.2022) במוזיאון לתולדות השואה ב"יד ושם" בירושלים שם נפגשה עם דני דיין יו"ר הנהלת "יד ושם" באירוע בו חתמו ישראל וקוסובו על הסכמי החינוך ושיתוף הפעולה בהנצחת השואה, מורשת השואה ולימודה בקוסובו. השרה סיירה במוזיאון והניחה זר בהיכל הזיכרון ב"אוהל יזכור" כן ביקרה גם באנדרטת הילדים וחתמה בספר האורחים של "יד ושם". עוד במהלך יום ביקורה של השרה בירושלים נפגשה שרת החינוך נגבצ'י גם עם מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג שהוזמן כאורח כבוד למפגש זה, בו נטלה חלק גם שגרירת קוסובו בישראל הגב' אינס דמירי שסיפרה על הקשר האישי שלה לשואה בכך שסבתה היא ניצולת שואה, שחייה ניצלו על ידי סבה האלבני.

בתום המפגש המרגש של סבג עם שרת החינוך נגבצ'י אמר בהתרגשות רבה מר סבג: "זהו כבוד גדול עבורי לפגוש כאן הערב בירושלים את שרת החינוך המדע והטכנולוגיה הגב' נגבצ'י, שוחחנו ארוכות ונרגשות וסיכמתי עימה שתלמידי בתי הספר בקוסובו יגיעו להיות אורחים של כבוד אצלנו ב"מוזיאון השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה. היום אנחנו עושים היסטוריה, לימודי השואה יילמדו בבתי הספר בקוסובו, זהו רגע היסטורי ומרגש שרבים חיכו לו. נושאי חינוך מורשת השואה בקוסובו זו הזדמנות מצויינת לחזק את היחסים עם העם הקוסוברי, שיש לו יחסים חמים עם ישראל. כמו כן נשמח להיות בקשר הדוק עם מערכת החינוך ובתי הספר בקוסובו ונעביר להם חומר לימודי וגם ייחודי אודות השואה אותו יוכלו ללמוד בבתי הספר בקוסובו. עליי לציין כי כבר למעלה מעשור אנו מעבירים חומר לימודי לרבים מבתי הספר באירופה ובכלל במדינות העולם השונות. מדינת ישראל כיום, היא המדינה ה-117 שהכירה בקוסובו כמדינה עצמאית וריבונית ובתוך כך עליי לציין כי ב-1999 ישראל אירחה משפחות רבות שברחו מהמלחמה. בנוסף, בתקופת מלחמת העולם השנייה, משפחות רבות בקוסובו הצילו יהודים והם הוכרו גם כ"חסידי אומות העולם" על ידי "יד ושם". בין היתר סיפרה השרה לסבג במפגש כי בקרוב בעיר הולדתה פריזרן היא העיר השנייה בגודלה שאחרי הבירה פרישטינה שבקוסובו יפתח בקרוב מרכז תרבות היהודי.

כאמור, קוסובו, שהוקמה לפני כ-14 שנים ומוכרת כיום על ידי 117 מדינות בעולם, קוסובו היא המדינה השלישית שפתחה נציגות בירושלים בשנת 2021 וזאת לאחר שהצטרפה למדינות גואטמלה וארצות הברית שפתחו נציגויות בירושלים והיא גם המדינה המוסלמית הראשונה שעשתה זאת. בראש השגרירות עומדת הדיפלומטית השגרירה אינס דמירי.

צילומים: דוד סבג, יוסף הירש, ודף הפייסבוק משרד החינוך בקוסובו.

 

תפריט
נגישות