מרגש: השפים המובילים בישראל בישלו ארוחות שף גורמה חגיגיות לראש השנה למען ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. Events
  3. מרגש: השפים המובילים בישראל בישלו ארוחות שף גורמה חגיגיות לראש השנה למען ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"

לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה הגיעו הבוקר (רביעי, 30.8.2023) אל קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה המפעילה את "הבית חם של ניצולי שואה" השפים המובילים בישראל הם נרתמו להכין ארוחות שף גורמה חגיגיות לראש השנה למען ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה בחיפה, לקשישים ולמשפחות מעוטי יכולת. יוזמת והוגת הרעיון וכל מיזם ייחודי יוצא דופן מבורך זה היא הפרסומאית יערית שושן ומייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג.

השף הידוע והמוביל בישראל השף משה שגב כשאליו מצטרפים גם השף והקונדיטור דודו אוטמזגין, השף אסי פנחס ממלון "ליאונרדו פלאזה" חיפה של רשת מלונות "פטאל", השף מיכאל אמסלם הוא השף של עמותת "יד עזר לחבר" ועוד כשאליהם מצטרפים עשרות מתנדבים מסיירת המתנדבים של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה כל אלה בישלו ארוחות שף גורמה חגיגיות לניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" המתגוררים בקריית החסד של העמותה בחיפה, ניצולי שואה אלה נושקים לגיל 80, 90 וגם יותר, בהם גם כאלה שעברו את גיל ה-100.

כל מבצע יום הבישולים הארוך והעמוס נקרא "לזכור ולתרום בחג – חוגגים בכבוד" נערך במטבח של חדר האוכל של העמותה בחיפה שנערך מספר ימים קודם לכן לבישול מאות ארוחות שף גורמה חגיגיות למענם של ניצולי השואה לראש השנה.

מתנדבת עמותת "יד עזר לחבר" אושיית הרשת הדוגמנית והמשפיענית נטלי דדון, שגרירת גואטמלה בישראל הגב' אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו, דובר עיריית חיפה אלירן טל, שחקני העבר של מכבי חיפה בהם ראובן עטר ואלון חרזי, שחקני קבוצת הנוער של מועדון הכדורגל מכבי חיפה, מיה פישל, עו"ד רועי סבג ועוד רבים וטובים שקצרה היריעה מלהכילם, כל אלה יחדיו כולם בישלו רקדו שרו והתגייסו להתרים כמה שיותר תרומות למענם, אז גם השנה חוגגים בכבוד . כל סוללת השפים המובילים והמתנדבים יבשלו ויכינו לחג למעלה מ- 20,000 ארוחות שף גורמה חגיגיות לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת במטבחי "יד עזר לחבר" בחיפה.

הבוקר, במהלך הכנת אלפי הארוחות אמר השף שגב משה: "שמעתי על הרעיון המקסים והמיזם של יערית שושן ומיהרתי להירתם ולהצטרף אליו. ראש השנה הוא חג מיוחד ביותר בכל השנה. כולנו יושבים סביב שולחן החג עם בני משפחותינו והעובדה שיש אנשים שאין להם מה לאכול בחג הזה הוא לא משהו שאני יכול לשמוע עליו ולעבור לסדר היום ולכן ברגע שפנו אליי יערית ושמעון נרתמתי מיד. אני חלק קטן ממערכת גדולה, של מאות מתנדבים, שעובדת קשה מאוד עם לוגיסטיקה עצומה ומורכבת למען מטרה מאוד חשובה.

כולנו מתאחדים כדי לאפשר להמון משפחות לעבור את ראש השנה והחג בשמחה ולהרגיש חגיגיים ושווים. הם שרדו את השואה ואנחנו חייבים לעשות הכל למענם ולדאוג להם לפחות להיות שבעים. בחג הזה אנחנו תורמים ועוזרים להם להיות שבעים, עמותת "יד עזר לחבר" לא תשאיר אף רעב אחד בראש השנה. כל תרומה קטנה תעזור בענק, לתרומות ולסיוע, כנסו לקישור, להלן: https://yadezer.org.il/a

שמעון סבג מייסד עמותת "יד עזר לחבר" אמר במהלך האירוע: "עמותת "יד עזר לחבר" רכשה מזון לשפים המובילים בישראל לארגן אלפי מנות וארוחות, חשוב לי ביותר שדווקא ניצולי השואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת יקבלו ויזכו לארוחת גורמה של שף, גם להם זה מגיע, הם לא הולכים לאכול ולסעוד את ליבם במסעדות יוקרה למינהן כל השנה ודווקא בראש השנה, זה מגיע להם ובמיוחד לאחר כל מה שעבר עליהם לאחר כל התקופות הקשות שעברו.

מצווה גדולה היא לסייע לכל יהודי לשבת בשולחן החג בראש השנה, ארוחה כולי תקווה כי פרויקט חשוב ומבורך "לזכור לתרום בחג – חוגגים בכבוד" זה יאפשר למשפחות להסיר לפחות דאגה אחת מליבן, להתאחד בתוכם ולהרגיש חלק מעם ישראל ותודה לכל המתנדבים וכמו – כן יהפך במהרה למסורת ויערך מידיי שנה בשנה בראש השנה וגם בחג הפסח לטובת ניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת.

עמותת "יד עזר לחבר" תעשה כל שביכולתה על מנת שלא ישאר אף ניצול שואה או רעב אחד בראש השנה ובחגי תשרי, כך חרטתי על דיגלה של העמותה מיום היווסדה כבר למעלה מ-3 עשורים. אבל לבד איננו יכולים ולכן אנו פונים גם אליכם בפנייה נרגשת הקהל הרחב, כל תרומה חשובה לנו ותסייע לנו, בחג הזה אנחנו תורמים ועוזרים להם להיות שבעים וכל תרומה קטנה תעזור בענק”.

בתום יום הבישולים הארוך וארוחת הצהריים שהוענקה לניצולי השואה של העמותה העניק שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" תעודות הוקרה לכל השפים והמתנדבים שנטלו חלק במבצע חשוב זה … היה מרגש ביותר !

צילומים: יוסף הירש, עמותת "יד עזר לחבר"

תפריט
נגישות