למעלה מ-20,000 חבילות מזון וארוחות שף גורמה לראש השנה חילקה עמותת "יד עזר לחבר" לניצולי שואה, קשישים ולמשפחות מעוטי יכולת

  1. ראשי
  2. Events
  3. למעלה מ-20,000 חבילות מזון וארוחות שף גורמה לראש השנה חילקה עמותת "יד עזר לחבר" לניצולי שואה, קשישים ולמשפחות מעוטי יכולת

לאלפי נזקקים בעיר חיפה וברחבי הצפון אין עדיין מזון לראש השנה שיגיע אלינו לטובה (שישי, 15.9.2023) בסופשבוע זה. לקראת ראש השנה תשפ"ד כהרגלה במסורת רבת השנים כבר למעלה מ-3 עשורים מיום היווסדה, פתחה עמותת "יד עזר לחבר" במבצע ענק נרחב וחסר תקדים והיא עובדת מסביב לשעון במרתון של אריזת חבילות מזון בחמ"ל הלוגיסטי ובמרכז המזון הראשי שלה בחיפה לילות כימים בהתארגנות לוגיסטית מקיפה ונרחבת באריזת אלפי חבילות מזון וארוחות שף גורמה וחלוקתם ישירות לבתים בצורה דיסקרטית לניצולי שואה, קשישים, אוכלוסיות מוחלשות בהם משפחות מעוטי יכולת, אמהות חד-הוריות, דיירי רחוב, הומלסים חסרי בית ועוד אשר ידם אינה משגת לערוך את שולחן החג.

לקראת העומס העצום שהיה צפוי בשבוע אחרון זה שלקראת ראש השנה במחסן המזון המרכזי בחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, ובהובלתו של מנהלה הלוגיסטי חביב אוחנה, באריזת חבילות מזון לניצולי שואה ולמשפחות מעוטי יכולת לראש השנה הגיעו במהלך השבועיים האחרונים ועדיין מגיעים מאות מתנדבים למטרה חשובה וקדושה של אריזת חבילות המזון,

בין המוני המתנדבים היו ידידת העמותה שגרירת טייוואן בישראל הגב' אבי יה-פינג לי (Abby Ya-Ping Lee) שהגיעה עם צוות הנהלת שגרירות טייוואן בישראל המסייעת לעמותת "יד עזר לחבר", טורחת רבות ומגישה לה סיוע הומניטרי רב ב"יחידת האופנועים" של העמותה המשמשת את "מוקד החירום והמצוקה" של העמותה בעזרה וסיוע לניצולי שואה,

עובדים מחברת בז"ן (בתי זיקוק לנפט), כל שחקני קבוצת הכדורגל מכבי "הרדי" חיפה היא קבוצת הנוער של מועדון הכדורגל "מכבי חיפה" שהגיעה בלווית מנהל מחלקת הנוער של המועדון עופר פביאן עם הצוות המקצועי שלה המאמן עמיר נוסבאום, גל לוי מנהל הקבוצה ואנשי צוות נוספים, רשת מכללות "עתיד", ידידת העמותה חני לביא, השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, עובדי חברת "מיקרוסופט" ישראל,

 מתנדבי עמותת "אחים לחיים" המקדמת ומסייעת לחיילי צה"ל אשר נפצעו בפעילות מבצעית והגנה על המולדת, חיילי מערך ההגנה המרחבית של חיל האוויר (לשעבר הנ"מ) של צה"ל, בחורי הישיבה הדתית "עצמונה"מהדרום, מתנדבי "רוח טובה" בהם קבוצות חיילים גדולות של זרוע הים של חיל הים, עשרות משפחות מרחבי העיר חיפה שהגיעו עם ריכבם הפרטי ועם ילדיהם, מאות ממתנדבי עמותת "יד עזר לחבר", מתנדבי יחידת האופנועים של העמותה ועוד רבים וטובים שקצרה היריעה מלהכילם.

 בתוך כך יש לציין כי עלותה של חבילת מזון אחת שתחולק לראש השנה קרוב ל-250 ש"ח והיא מכילה את רוב מוצרי היסוד הבסיסיים לבית, כגון: בקבוק יין, שמן, סוכר, מלח, קופסאות שימורים, קפה, מרק עוף, שוקולד למריחה, קטשופ, טונה, עוגות דבש לחג ובה גם כמויות גדולות של בשרים, עופות ודגים לחג הנשמרים במחסני הקירור החדשים שהקימה העמותה לאחרונה במחסן המזון המרכזי שלה בחיפה.

במהלך אריזת חבילות המזון אמר בהתרגשות רבה מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "יוקר המחייה בישראל רק מטפס וגובר ולצערנו יש עדיין אלפי ניצולי שואה, קשישים, אמהות חד – הוריות, משפחות מעוטי יכולת ובכלל משפחות רעבות בישראל. היום, הכאב בכיס הופך לכאב בנשמה, אסור לנו להתעלם ולהישאר אדישים !

עכשיו, זהו הזמן וזהו גם הרגע של כולנו לפתוח גם את הכיס וגם את הלב ולגלות ערבות הדדית. כעמותה הפועלת כבר קרוב ל-3 עשורים ומסייעת לאלפי משפחות בשנה בעזרה כמעט בכל תחום אפשרי, מעולם לא נתקלנו בכמות כזאת של פונים כמו לפני חגי תשרי הקרבים. מעבר לגיוס התרומות, אנחנו נערכים בכמות מוגברת ביותר של מתנדבים כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לעבור את החגים בשמחה. אין לי צל של ספק בכלל כי עמותת "יד עזר לחבר" שברה הפעם את כל השיאים, בטוחני כי השנה כבר חרגנו ואפילו נמשיך לחרוג מגבולות היכולת שלנו.

חרטנו על דיגלנו שנארוז ונחלק ממש עד תחילת ערב ראש השנה ביום שישי (15.9) עשרות אלפי חבילות מזון. עמותת "יד עזר לחבר" תעשה כל שביכולתה על מנת לעזור, כך היא חרטה על דיגלה מיום היווסדה ועד שלא יישאר רעב אחד בארץ שלנו ילד, אישה וזקן, עמותת "יד עזר לחבר" תהיה כאן כדי להושיט יד, סיוע ועזרה, עמותת "יד עזר לחבר" לא תשאיר אף רעב אחד בחג ותמשיך לחלק חבילות מזון עד כניסת ערב החג וקוראת לציבור הרחב לפתוח את גם את הכיס וגם את הלב לסייע ולתרום בטל: 8602*."

עוד לקראת ראש השנה עלו לרגל אל המטבח של חדר האוכל של העמותה הנמצא בקריית החסד של העמותה השפים המובילים בישראל בהם השף משה שגב, השף והקונדיטור דודו אוטמזגין, השף אסי פנחס ממלון "ליאונרדו פלאזה" חיפה, השף חיים דיין ממלון "בוטניקה" בחיפה שניהם הגיעו בתרומתה ובאדיבותה של רשת מלונות "פטאל", השף נתנאל אלבז, השף מיכאל אמסלם הוא השף של עמותת "יד עזר לחבר"

ועוד כשכל אלה נרתמו לבשל ולהכין ארוחות שף גורמה חגיגיות לראש השנה למען ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה בחיפה, ניצולי שואה הנושקים לגיל 80, 90 וגם יותר, בהם גם כאלה שעברו את גיל ה-100.

כל מבצעי ימי הבישולים הארוכים והעמוסים נקראו "לזכור ולתרום בחג – חוגגים בכבוד" נערך במטבח של חדר האוכל של העמותה בחיפה ביוזמת והוגת הרעיון וכל מיזם ייחודי יוצא דופן מבורך זה היא הפרסומאית יערית שושן ומייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג.

עמותת "יד עזר לחבר" לא תשאיר אף רעב אחד בראש השנה. אם גם אתם רוצים לסייע וארוז חבילות מזון ולחלקם לבתים זהו הזמן וזהו גם הרגע אל תהססו להתקשר לטלפון 8602*, לתרומות ניתן לתרום בקישור, להלן: https://yadezer.org.il/a

צילומים: יוסף הירש.

 

 

תפריט
נגישות